נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מרכז גמילה עוזר נגד התמכרות?

פרחים

מרכז גמילה הוא מקום שתכליתו היא השבת אדם אשר סטה ממסלול חייו עקב התמכרות, בחזרה לשליטה ואיזון תוך מתן כלים להתמודדות ארוכת טווח עם ההתמכרות.

מרכז גמילה מספק מסלול הדרגתי של ניקוי הגוף מהחומר הממכר, לצד טיפול מעמיק הכולל התבוננות פנימית ואיתור דפוסים אשר הובילו למצב של התמכרות.

לאחר חזרה הדרגתית למסלול חיים נורמטיבי, מספק מרכז הגמילה ליווי ותמיכה.

 

כמה מילים על התמכרות

התמכרות היא מצב של חזרה כפייתית ואובססיבית אחר שימוש בחומר מסוים או עשיית פעולה מסוימת אשר נושאת בצדה ריגוש והנאה. המושג התמכרות מעורר באופן מיידי קונוטציה של שימוש בסמים ואכן, סמים מסוכנים מכילים חומרים המייצרים תלות גופנית בסם הנצרך.

יחד עם זאת, חומרים מייצרי תלות מצויים גם באלכוהול, ניקוטין, קפאין ואפילו סוכר. לצד זאת, חלק מההתמכרויות נוגעות לפעילות מסוימת שאין לה קשר לצריכת חומרים חיצוניים. כך לדוגמה במצב של התמכרות להימורים, התמכרות ליחסי מין או התמכרות לקניות. באשר לאלה, האדם הופך לצרכן אובססיבי של ההנאה הכרוכה בפעולות אלה עד לכדי אובדן שיקול הדעת.

 

הקושי בגמילה מהתמכרות

הגמילה מהתמכרות נעשית בכלים שונים, בהתאם ליכולות הנגמל ומאפייני התמכרותו. גמילה יכולה להיעשות לצד מתן טיפול תרופתי כאשר מדובר בהתמכרות קשה לסמים, תוך הורדה הדרגתית של הטיפול התרופתי במהלך הליך הגמילה.

גם כאשר מדובר במקרה של התמכרות לחומרים חיצוניים וגם כאשר מדובר בהתמכרות לפעילות מסוימת, השלב הקריטי הוא טיפול בבעיה פנימית ועמוקה יותר בנפש המכור הנוגעת לאישיותו ואירועים שעיצבו את אישיותו. לכן נהוג לומר שהתמכרות היא לאו דווקא הבעיה אלא פתרון הרסני לבעיה פנימית בנפשו של המכור אשר אינה מטופלת.

 

מרכז גמילה – מעטפת שלמה עבור המכור

כאשר אדם הסובל מהתמכרות מגיע לטיפול במרכז גמילה, הוא מתנתק מסביבתו הקודמת בה היה נתון בחוסר שליטה ובאובססיה מוחלטת סביב החומר או הפעילות אליה הוא מכור. ניתוק זה הוא בשלב ראשון ניתוק פיזי. אף שהסביבה של המכור משתנית, השינוי האמיתי צריך לקרות בראש שלו. ניקה ישראל מרכז גמילה מסמים ואלכוהול מייצר את הניתוק הרצוי עבור הנגמל.

על מנת להביא את המכור לידי שינוי תודעה, מהווה מרכז הגמילה מעין אוניברסיטה בזעיר אנפין אשר תחום הלימוד בו עוסק הנגמל הוא נפשו שלו. הוא מכוון לעסוק בכך כל היממה וזאת הן במישור הפיזי הכולל תזונה בריאה וניקיון מחומרים ממכרים והן בהיבט הרוחני הכולל צלילה אל מעמקי הנפש מתוך רצון לייצר הבנה ביחס לגורמי ההתמכרות ופיתוח יכולת לטפל בהם מפנים.

 

הגמילה אף פעם לא נגמרת

נהוג לומר שמשעה שהתמכרות אוחזת באדם, היא לא נעלמת. היא התמודדות יומיומית שלא נפסקת עם ניקיונו הפיזי מחומר מסוכן או יצירת שליטה עצמית בהימנעות מפעילות אובססיבית. ההבדל הוא בעוצמה וביכולת השליטה של הנגמל והתחזוקה של החוסן אותו פיתח במהלך הליך הגמילה.

 

מרכז גמילה – הצעד הראשון לטיפול בהתמכרות

השלב הראשון בגמילה מהתמכרות הוא הכרה בבעיה. השלב השני הוא הכרה בצורך בטיפול מקצועי בבעיה. מרכז הגמילה מוכוון לטפל במכור על מנת להשיב לו את השליטה בחייו לטובת איכות חיים בעתיד. ההתמכרות אינה דבר אשר ייעלם מחייו של הנגמל, אולם הטיפול במרכז הגמילה יאפשר לו שליטה הנובעת מהליך התבוננות מעמיק ורכישת כלים להתמודדות לטווח ארוך.

 

סמים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,