נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא מרוצה מבעלך? אולי יש גם דרך אחרת?

חוק ומשפט

אתם נשואים כבר כמה שנים טובות ואולי גם כמה עשורים ובתקופה האחרונה את מרגישה שהוא מרוחק רגשית, אדיש, לא אכפתי.

את לא מרוצה ואולי גם סובלת, אבל רגע לפני שאת מוותרת עליכם, הנה כמה דרכים שיעזרו לך להבין את שורש הבעיה ולנסות לטפל בה.

אם את לא מרוצה מבעלך שהתחיל להתרחק פיזית אבל גם נפשית ומנטלית, עצרי רגע ואמרי לעצמך שזה קורה בכל מערכת יחסים. חיי הנישואים הם לא מדע מדויק ולפעמים משברים צצים מתחת לפני השטח גם בנקודות שבהן נדמה שהיחסים יציבים. אז מדוע זה קורה? יכולות להיות לכך הרבה סיבות ואם לא קיבלת לכך תשובות מבעלך או שאת לא בטוחה כיצד לגשת לנושא, הנה כמה השערות שיכולות להתאים:

 

הם מרגישים שחוקים

מערכות יחסים הן דבר שמצריך השקעה ואנרגיות. אלא שלחיים בדרך כלל יש תכניות אחרות, כאשר העבודה, הטיפול בילדים ובבית מתחילים לשחוק וגורמים לאנשים רבים לאבד את ניצוץ האושר והסיפוק שהם חווים. אבדן הסיפוק ושביעות הרצון מהחיים יכולים להסביר חלק גדול מהקרעים בחיי הנישואין. אם לדעתך זהו המצב, נהלו על כך שיחה גלויה. נסי להקשיב מתוך מקום תומך ומכיל. תוכלי להיעזר בייעוץ מקצועי כדי לקבל כלים לניהול השיחה.

 

הם טרודים בגלל משהו

לחצים עשוים לגרום לחסימה רגשית, שתתבטא בויכוחים ובמחלוקות, יותר מאשר פעולות משמחות ורומנטיות. אם הוא חווה לאחרונה תקופה קשה בעבודה, אבדן חלילה של הורים או קרובים, שינוי במצב הבריאותי או תקופה כלכלית קשה, ייתכן שזהו שורש כל הבעיות. גם הפעם מומלץ לנהל שיחה גלויה וכנה על הדברים, להביע תמיכה וכמובן לעזור, לעודד ולהרגיע. אם זה לא עובד, אפשר להמתין שהתקופה תעבור מעט. אם זה לא סובל דיחוי, אפשר לגשת גם לייעוץ זוגי.

 

הם חושבים על מערכת היחסים ביניכם

האם יכול להיות שמדובר בכעסים שמקורם בפעולות או באמירות קודמות? האם יכול להיות שהוא מנסה להחזיר את הריגוש אך לא הבחנת בכך? האם יכול להיות שיש מישהי אחרת בתמונה? כדי לבדוק מדוע את לא מרוצה מבעלך, חשוב שתעני בעצמך על כמה שאלות קשות. התנהלות באגו ובכעסים סמויים לא תועיל ורק תגרום להחרפת היחסים. אם את מעוניינת לתקן, לשפר ולשקם, חשוב שתעשי זאת מתוך רצון אמיתי, שבעלך שותף לו כמובן. אם את מגלה חוסר נאמנות או רצון לסיים ביניכם את הקשר, פנו לגישור או לייעוץ זוגי שיוכל לעזור לכם לקבל החלטה נבונה שמתאימה לשניכם.

 

כשהאהבה נגמרת למרות הכל

אי שביעות רצון מחיי הנישואין גורמים פעמים רבות לרצון "לחשב מסלול מחדש". ויחד עם זאת, מדובר בעניין טבעי ונורמלי, שלאו דווקא חייב להביא את היחסים ביניכם לסיומם. בני זוג שעדיין אוהבים, ירצו לעבור תהליך של ריפוי וגילוי לב, אבל ייתכן שבקצב או בדרך שונה מבני הזוג. אם את מאמינה שדרככם הסתיימה בעקבות חוסר רצון או אהבה, מומלץ להבין כיצד לפעול באופן מקצועי על ידי פתיחת תיק גירושין.

 

משפחה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין