נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אפשר לבצע טיפול שורש בזמן היריון?

טיפול רפואי

רבות אמנם לא מודעות לכך אבל במהלך ההיריון ישנה נטייה גדולה יותר לסיבוכי שיניים.

עקב עליה  הורמונלית יותר גדולה ישנה רגישות גוברת, אשר יכולה להוביל אל טיפול לוקה בשיניים על מנת למנוע כאב.

אז מה נעשה כדיי להימנע מכך?

תקופת ההיריון היא מרגשת ומיוחדת אך מביאה עמה לא מעט סיבוכים, כאבים ורגישויות. ישנה רגישות מאד גדולה בשיניים שיכולה רק להחמיר עקב טיפול ביתי לוקה בחסר שהוא בעיקרו בסיסי, דוגמת צחצוח שיניים. יחד עם זאת מדובר באמונה מטעה שהדבר הוא בלתי הפיך ובלתי ניתן לטיפול.

 

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש מתבצע על ידי רופא שיניים, תחת הרדמה חלקית או ללא הרדמה כלל. במהלך הטיפול הרופא מבצע חיטוי וניקוי מלא של מוך השן אליו חדרו חיידקים וזיהומים שונים. הצורך בטיפול שורש יכול לנבוע לרוב עקב תחזוקה לקויה של בריאות השיניים.

עקב אי התמדה בניקוי השיניים, חודרים חיידקים אל מול השן ומתחילים להצטבר. הדבר גורם לדלקות כואבות ביותר ולנסיגת חניכיים. טיפול מאוחר מדי יכול אכן להביא לכדיי נזק בלתי הפיך וסבל לשנים רבות קדימה.

 

איפה מומלץ לעשות טיפול שורש?

בארץ, טיפול שיניים לרוב מתבצע שתי פעימות, כאשר בפעם הראשונה הרופא יבצע ניקוי וסתימה ולאחר כמה שבועות נחזור אליו להסרת הסתימה הזמנית והחזרת כתר השן. מדובר בטיפול שניתן לעשות אצל רופא מהקופה או אצל רופא פרטי.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות רבים מבצעים טיפולי שיניים בטורקיה היות ומדובר במחירים הרבה יותר משתלמים אך בתמורה למקצועיות בלתי מתפשרת. עקב הפופולריות הגוברת של הטיסה לטורקיה לשם טיפולי שיניים, ישנן כבר חברות ישראליות מקצועיות המסייעות בליווי של המטופל לאורך כל התהליך מול המרפאה הטורקית.

 

האם ניתן לבצעו בזמן הריון?

חשוב לדעת שאכן ניתן לבצע טיפול שורש במהלך ההיריון ולא להמתין עם כך, אלא אם כן רופא הנשים ממליץ נגד טיסה. מומלץ לבצע טיפולי שיניים מכל הסוגים בשליש השני להריון, היות והם כבר לא מאד מסוכנים להתפתחות הראשונית של העובר, אך גם לא קרובים מדיי לשליש האחרון בו קשה יהיה למטופלת לשבת מספר שעות רצוף בזמן הטיפול.

 

לסיכום

טיפול שורש הוא טיפול המוכר בתור טיפול כואב אך חשוב לדעת שהוא לא בהכרח כזה. הדבר תלוי במרפאה אליה ניגש והיקף הטיפול ביחס למתי שהחלטנו לטפל במצב, ולכן רבים טסים לטיפול בטורקיה. טיפול מוקדם הוא מומלץ ביותר על מנת שיפתחו כמה שפחות זיהומים.

אם מדובר בטיפול שנדרש במהלך ההיריון, מומלץ לבצעו בשליש השני להריון ולא ממש בהתחלה על מנת למנוע נזק לעובר עקב צילומי רנטגן מקדימים, וגם לא ממש בסוף בתקופה בה לא ניתן יהיה לטוס או לשבת הרבה שעות על כיסא הטיפולים.

פה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,