נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3  דגשים עיקריים כדי להיות עורך דין מצליח

עורך דין ראשית

עורכי דין מצליחים יכולים להיות המתח להצלחת לקוחותיהם. קבלו 3 דגשים כדי להיות עורכי דין מצליחים.

 

1 – להיות בקיא במערכת המשפטית

הצלחתו של עורך דין נמדדת בראש ובראשונה בידע ובבקיאות שיש לו בכל החוקים וההליכים המשפטיים בתחום בו הוא מתמחה. עורך דין מוצלח חייב להיות מעודכן בפסקי דין, חוקים משתנים או חוקים חדשים וכל התפתחות שיכולה להשפיע על ייצוג לקוחותיו בהליך המשפטי. גם אם לעורך הדין אין את כל הידע, הוא חייב לחקור, לברר ולהתעמק בשיטות מחקר משפטיות וסיטואציות שעברו שינויים. בין היתר חשוב לעבור השתלמויות וסמינרים להמשך ההכשרה המשפטית לא רק כדי שהרישיון לעריכת דין יישמר, אלא גם כדי ללמוד דברים חדשים ולהחליף מידע עם קולגות. אחת מהתכונות החשובות אצל עורך דין מצליח היא חשיבה ביקורתית. באמצעות רכישת ידע ניתן להגיע בצורה יצירתית לפתרונות ולנתח סוגיות משפטיות. זאת על מנת לגבש מסקנות אשר יביאו לתוצאות הטובות ביותר עבור הלקוחות.

 

2 – שירות לקוחות אדיב

מעבר לרושם חיצוני עורך דין מצליח שרוצה לרכוש מוניטין ולהפוך לשם דבר, צריך להיות אדיב ללקוחותיו. ביחד עם גבולות ברורים צריך לשמור על טקט ולראות את הדברים באופן אמפטי. האינטראקציה עם הלקוחות ככל שתהיה רשמית, צריכה להיות עניינית גם אם הם אינם אוהבים או אינם מקבלים את הדברים. לצד כל זה יש לשמור על נימוס אלמנטרי ולהתייחס ללקוחות בכבוד. שירות אדיב בא לידי ביטוי גם במענה על שאלות של הלקוחות, זמינות בשעות העבודה, חזרה ללקוחות, הכנה מקיפה לקראת ההגעה לבית המשפט ועוד. חשוב להקשיב ללקוחות ולא לשפוט אותם. בסופו של דבר ההחלטות הן שלהם ואתם יכולים רק לייעץ להם על הפעולות שלדעתכם יסייעו להליך המשפטי. עורך דין פייפר כהן הוא דוגמה לעורך דין קשוב המעניק ייצוג וייעוץ בתחומים משפטיים שונים.

 

3 – שמירה על סודיות

כל התנהלות מול הלקוחות מחייבת בשמירת פרטיותם ובשמירת סודיות. גם אם יש צוות נוסף במשרד אין לשתף את המידע עימם. ניתן להתייעץ לגבי סוגיות משפטיות אך לא לחשוף מידע פרטי. בעת הדיון בבית המשפט ובמידה וזה מועיל ללקוח, ניתן לחשוף מידע ברשותו של הלקוח. גם כנות ויושר הן מתכון להצלחה. המוניטין נוצר מכך שהלקוחות סומכים על עורך הדין ובוטחים בו שישמור על פרטיותם ויפעל ביושרה ובהגינות. מספיק סיטואציה קיצונית בה עורך דין מתנהג בחוסר יושר ואף רישיונו עלול להישלל על ידי וועדת האתיקה.

לסיכום, הצלחה ומוניטין אינם נמדדים על פי המשכורת או המשרד יוקרתי. אומנם אלו תוצאות של עבודה קשה אך הצלחה נמדדת על פי חריצות, הגינות, אדיבות וכבוד. ככל שעורך הדין יקפיד לשרת את לקוחותיו בצורה זו גם שמו ילך לפניו ויביא להצלחה.

עורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין