נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הלידה לא הייתה חלקה – יכול להיות שמדובר ברשלנות רפואית!

לידה ברשלנות רפואית

הציפייה הרבה לרגע הלידה מלווה בלא מעט חששות מפני ההליך הרפואי הרגיש והמורכב, היכול להתפתח למצבים מסכני חיים, הן עבור האם היולדת והן עבור העובר עצמו. במידה ותהליך הלידה התנהל בצורה לא חלקה ובאופן שגרם לנזקים שונים אצל היולדת ו/או העובר, ייתכן בהחלט ומדובר ברשלנות רפואית

 

רשלנות רפואית בלידה – מתי היא מתקיימת?

רגע הלידה הוא אחד הרגעים המרגשים בחיי ההורים הטריים, כאשר יחד עם ההתרגשות הרבה, מעורבים גם חששות מסוימים מפני ההשלכות הרפואיות של תהליך הלידה הרגיש והמורכב, היכולים להיגמר חלילה בנזקים שונים אצל היולדת ו/או העובר.

ככל ונגרמו נזקים כאלו בתהליך הלידה, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית, אותה מקובל לבחון באמצעות מבחן הרופא הסביר, הבודק האם תהליך הלידה והפרוצדורות הרפואיות השונות התנהלו בהתאם לנורמות הטיפול הסבירות, שרופא אחר היה נוקט באותו מצב.

 

באילו מקרים מתרחשת רשלנות רפואית בלידה?

תהליך הלידה הוא תהליך רגיש ומורכב, הכרוך בלא מעט שלבים – החל משלבי ההכנה ללידה, דרך תהליך הלידה עצמו ועד לרגעים שלאחר מכן. בכל אחד מהשלבים הללו, ייתכנו מקרים של רשלנות רפואית על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי.

בהתאם לכך, רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש בכל אחד מהשלבים הללו (לפירוט מלא – היכנסו לכאן) ובין המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בלידה, ניתן למנות מקרים בהם הצוות הרפואי לא זיהה מצוקה עוברית, בחירת שיטת לידה לא מתאימה, תפירה לא מדויקת של היולדת, אי השגחה רפואית על היולדת ועוד.

 

כיצד ניתן לדעת האם מדובר ברשלנות רפואית בלידה?

חשוב להבין כי, תהליך הלידה נחשב לפרוצדורה רפואית מורכבת ומטבע הדברים, ייתכנו סיכונים טבעיים, אשר אינם ייחשבו כרשלנות רפואית. על מנת לוודא כי מדובר ברשלנות רפואית, יש להוכיח את הנזק שנגרם, את קיומו של יסוד הרשלנות ובסופו של דבר, את הקשר הסיבתי שבין שני הגורמים הללו.

אחד האלמנטים המאתגרים ביותר להוכחה במסגרת תביעת הרשלנות הרפואית הוא, הוכחת יסוד הרשלנות, כאשר הדרך העיקרית להוכיח את יסוד הרשלנות היא באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית מגורם מומחה ובעל שם בתחום.

 

עורך דין רשלנות רפואית בלידה

האבחנה הדקה שבין מקרה רשלנות רפואית לבין סיכונים טבעיים הנלווים ללידה, הופכים את משימת הוכחת הרשלנות הרפואית בלידה למשימה מורכבת למדי ובכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה ולהרכיב תיק ראייתי מוצלח, חשוב לפנות בהקדם, עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, אל עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית בלידה.

 

לסיכום

לידה היא פרוצדורה רפואית רגישה ומורכבת וככל ונגרמו לאם היולדת ו/או לעובר נזקים שונים בתהליך הלידה, הרי שייתכן בהחלט ומדובר ברשלנות רפואית, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם. על מנת לוודא שאכן מדובר ברשלנות רפואית ובכדי לבסס תשתית ראייתית מהימנה, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה ברשלנות רפואית בלידה.

לידה ברשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין