נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי הדירה המתאימה לי לאחר התואר?

דירה ראשית

אם סיימתם לאחרונה תואר אקדמי, אתם בטח נמצאים בשלב בו אתם תוהים לאן אתם ממשיכים מכאן בחייכם. לסיים את התואר אומר גם להתחיל לגמרי בחייכם הבוגרים, למצוא עבודה רצינית, לעזוב את דירת הסטודנטים שלכם – ובאופן כללי להתחיל לחשוב על העתיד בצורה רצינית יותר. אנחנו כאן על מנת להציע לכם מספר הצעות שאולי יוכלו לעזור לכם להחליט על כיוון, לפחות בתחום המגורים ובתחום הכספי!

 

להישאר בדירת הסטודנטים או לעבור לדירה אחרת?

סטודנטים רבים נוהגים לשכור דירה בקרבת מקום הלימודים שלהם, ולגור עם שותפים שלומדים באותו מקום גם הם. דירות הסטודנטים הן לרוב קטנות, ולא תמיד יענו על הצרכים שלכם לאחר סיום התואר. בנוסף, יש משהו בסיום תואר אקדמי שגורם לנו לרצות להתקדם בחיים ולהתחיל מחדש – גם מבחינת מקום המגורים שלנו.

עם זאת, היתרון המרכזי בלהישאר בדירת הסטודנטים היא העלויות – שלרוב הן נמוכות ביחס לדירות אחרות. אם אתם לא מוצאים דירה טובה במחיר שפוי, תוכלו להישאר עוד בדירת הסטודנטים שלכם – עד שתמצאו את הדירה שתתאים לכם.

 

לשמור על מצב כלכלי תקין, גם בתקופה שלאחר סיום התואר

התקופה שלאחר סיום התואר עשויה להיות לחוצה ומבלבלת, גם מבחינה כלכלית. סטודנטים רבים עובדים במהלך התואר בעבודות מזדמנות, ולאחר התואר מרגישים שמצופה מהם להתחיל לעבוד בעבודה "של גדולים".

קודם כל, חשוב לומר שבזמן שאתם מחפשים עבודה רצינית לאחר סיום התואר – מומלץ להמשיך ולעבוד בעבודה בה עבדתם לפני כן. אל תעזבו את העבודה הנוכחית, גם אם היא אמורה להיות רק זמנית ורק לתקופת הלימודים, כל עוד לא מצאתם מקור הכנסה אחר.

למרבית הסטודנטים לוקח תקופה מסוימת על מנת למצוא עבודה טובה בתחום שאותו הם למדו בתואר, וחשוב להתנהל בצורה נכונה מבחינה כלכלית גם בתקופת הביניים.

 

כיצד תוכלו לקבל החזרי מס על התקופה בה למדתם לתואר הראשון?

אם עבדתם במהלך תקופת הלימודים לתואר הראשון בתור עובדים שכירים, ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס – וכלל לא ידעתם על כך!

רשויות המס מעניקות הטבות מס במצבים מסוימים שעליהם המדינה החליטה – כאשר אחד מהם הוא עבודה כשכירים תוך כדי הלימודים לתואר הראשון. בתור סטודנטים לתואר ראשון תוכלו לקבל חצי נקודת זיכוי במס, ששווה לכם לא מעט כסף שאותו תוכלו לחסוך בתשלום מס ההכנסה.

את בדיקת הזכאות להטבות המס תוכלו לעשות באתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il. הבדיקה ניתנת ללא עלות וללא התחייבות כלשהי, והיא קצרה ומהירה. תוך מספר דקות תוכלו לקבל תשובה אודות זכאותכם.

 

קיבלתם תשובה חיובית?

מעולה! תוכלו להגיש בקשה רשמית להחזר מס לרשויות המס, בצירוף מסמכים רלוונטיים שיעידו על זכאותכם. חשוב לדעת שגם אם כבר סיימתם את הלימודים, תוכלו להגיש את הבקשה בצורה רטרואקטיבית – עד שש שנים אחורנית.

 

דירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
תכנון פרישה
הכל תכנון הפרישה שלך

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב ורב פנים הדורש שיקול דעת והכנה ארוכת טווח. זה כולל הערכת יעדים פיננסיים, הערכת

בית ומטבעות
הכל על עסקים למכירה

לפני כמה ימים פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ מוכר כתבה מרתקת על מודעה שהציגה עסק למכירה במחיר זול

פנסיה תקציבית
מה היא פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית היא חלום של כל אחד מאיתנו. בעבר פנסיה זו הייתה נהוגה בישראל ועובדי שירות המדינה היו נהנים

לחיצת יד
2 השלבים לפטור ממס הכנסה?

כשהבנו שאנחנו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, היה לנו ברור שנצטרך לעבור לפחות 10 שלבים מורכבים כדי שנוכל להגיע

רואת חשבון
כיצד בוחרים רואה חשבון?

אתם פותחים עסק או חברה בע"מ ואתם מחפשים רואה חשבון? לבחירת רואה חשבון מומחה חשיבות רבה על ריווחיות העסק.

החזר מס
כמה עולה החזר מס בממוצע?

החזר מס הינו הזכאות שלכם לקבל כסף בחזרה במידה ושילמתם למס הכנסה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם. אומנם לעיתים