נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית

פנסיה תקציבית היא חלום של כל אחד מאיתנו. בעבר פנסיה זו הייתה נהוגה בישראל ועובדי שירות המדינה היו נהנים מפנסיה יציבה שלא קשורה לעליות וירידות החלות בשוק ההון. הפנסיה לא הייתה קשורה לאינפלציה הקיימת וכך העובד יכל להנות מחיסכון יציב. פנסיה תקציבית היא חיסכון שקיים בארץ, אך כבר לא ניתן להצטרף אליו, משנת 2002.

מה זה פנסיה תקציבית?

בניגוד לקופת הפנסיה המוכרת לנו, חיסכון פנסייה תקציבית שהיה נהוג בישראל עד לשנת 2002. פנסיה זו מתבססת על תקציב של המעסיק בו העובד מועסק. במסגרת זו הגוף המעסיק הפריש תקציב עבור העובד, העובד לא השתתף בהפרשות ובהגיע העובד לגיל פרישה הוא קיבל מהגוף התקציבי אליו הופקד הכסף, קצבה חודשית.

המעסיק לא היה חייב להפריש עבור הפנסיה מידי חודש, אלא אך ורק להתחייב שהוא הולך לעשות זאת בהגיע גיל הפרישה. יחד עם זאת, בעלי פנסיה תקציבית נהנו מקצבה שגדלה בהתאם לשנות הוותק שלהם במקום העבודה. נצברו זכויות כך שעל כל שנת וותק נצברו עוד 2% מהשכר הקובע לקצבת הפנסיה.

מה היא פנסיה תקציבית?

איזו פנסיה יש היום?

כיום לא ניתן להצטרף לפנסיה תקציבית. כיום מונהגת פנסיה צוברת, בה גם העובד וגם המעסיק מפרישים מידי חודש עבור קופת הפנסיה של העובד וכך העובד מקבל כסף בזמן הפרישה. גם היום ניתן למצוא הבעלי פנסיה תקציבית קיימת, אך לא ניתן לצרף עמיתים לקופות אלו.

חשוב לדעת כי גם מעסיקים המשלמים פנסיה תקציבית, מחויבים להפריש עבור ביטוח שארים, ביטוח עובדים ואובדן כושר עבודה. אם גם אתם רוצים ליהנות מתקופת פנסיה רגועה כלכלית, חשוב להיערך אליה מבעוד מועד ולפנות למומחים בתחום. הכירו את תאודור מומחים לתכנון פיננסי ופרישה המצליחים להוביל בתכנון פנסיות משתלמות לציבור החוסכים.

 

למה חשוב לתכנן פנסיה במקרה של פנסיה תקציבית?

גם אם יש לכם פנסיה תקציבית, חשוב שתדעו כי קיימים בה סיכונים לא מעטים ולא מעט מקרים מצביעים על עובדים שמצאו את עצמם עם קצבה נמוכה למרות שיש להם פנסיה תקציבית…

כדי לחשב את גובה קצבת הפנסיה התקציבית שתקבלו, תהיו חייבים להכיר את כל הנתונים. הנתונים מורכבים ולכל נתון יש השלכות משלו. כך שיש מקרים חריגים המחייבים יחס אחר לעומת סטנדרטיים המזכים בקצבה מינימלית. כדי לצלוח את המורכבות הזו, חשוב לפנות ליועץ מומחה בתכנון פרישה שיבדוק את נתוני הפנסיה שלכם וידאג למקסם אותה ככל הניתן, מבלי לפגוע ביתרונותיה.

 

לסיכום

פנסיה תקציבית היא פנסיה שנראית כמשתלמת במיוחד, בפרט שלא ניתן להצטרף אליה היום. אך חשוב לדעת כי היא מורכבת ומתבססת על פרטים רבים, כך שלא תמיד בעל פנסיה תקציבית זכאי לקצבת פנסיה מספקת. ולכן, ההמלצה הגורפת היא לפנות לקבל ייעוץ פיננסי לתכנון פנסיה מהמומחים בתחום. בהצלחה.

פנסיה תקציבית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
תכנון פרישה
הכל תכנון הפרישה שלך

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב ורב פנים הדורש שיקול דעת והכנה ארוכת טווח. זה כולל הערכת יעדים פיננסיים, הערכת

בית ומטבעות
הכל על עסקים למכירה

לפני כמה ימים פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ מוכר כתבה מרתקת על מודעה שהציגה עסק למכירה במחיר זול

לחיצת יד
2 השלבים לפטור ממס הכנסה?

כשהבנו שאנחנו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, היה לנו ברור שנצטרך לעבור לפחות 10 שלבים מורכבים כדי שנוכל להגיע

רואת חשבון
כיצד בוחרים רואה חשבון?

אתם פותחים עסק או חברה בע"מ ואתם מחפשים רואה חשבון? לבחירת רואה חשבון מומחה חשיבות רבה על ריווחיות העסק.

החזר מס
כמה עולה החזר מס בממוצע?

החזר מס הינו הזכאות שלכם לקבל כסף בחזרה במידה ושילמתם למס הכנסה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם. אומנם לעיתים