נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הן הנחיות מקדימות במסמך ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח הוא מתן רשות משפטית, לאדם אחר, לפעול בשמך. כאשר הצורך לפעול בשם אדם אחר נגרם בשל אי כשירות רפואית או מנטלית, נדרש ייפוי כוח מתמשך, שנחתם מראש, כאשר מעניק הייפוי עדיין כשיר לקבל החלטות בעצמו. לייפוי כוח מתמשך מצורף מסמך הנחיות מקדימות שמהווה מדריך כללי לקבלת החלטות עבור מעניק ייפוי הכוח.

 

מה זה ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך שנחתם מראש ובו קובע המייפה מי יהיה אחראי על הטיפול בו ועל קבלת החלטות בענייניו במקרה בו לא יהיה מסוגל לקבל החלטות בעצמו. ייפוי כוח מתמשך יכול לקבוע מיופי כוח לעניינים אישיים, מיופה כוח לעניינים כלכליים ומיופה כוח לעניינים רפואיים או לקבוע שכל הנושאים או חלקם יהיו בידיו של מיופה כוח יחיד.

מי שנבחר כמיופה כוח צריך לדעת על כך ולהסכים לשמש בתפקיד כזה במקרה הצורך. ייפוי כוח מתמשך צריך לכלול התייחסות למועדי תוקפו ופקיעת תוקפו של ייפוי הכוח, פירוט של הנושאים והתחומים בהם ניתן ייפוי הכוח וכן הנחיות מקדימות.

 

מה הן הנחיות מקדימות?

ייפוי כוח מתמשך מורכב ממספר חלקים, אחד מהם הוא ההנחיות המקדימות. בהנחיות המקדימות מפרט מייפה הכוח כיצד הוא מבקש שיטפלו בו ויחליטו בענייניו. ממש כמו הסכם ממון למשל, גם ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך עכשווי למצב אפשרי בעתיד ולכן דורש עיסוק בנושאים שאינם בהכרח נעימים למחשבה ולשיחה כמו מקרים של מצב רפואי או מנטלי שדורשים הפעלה של ייפוי הכוח.

אין מגבלות על אופן הניסוח של הנחיות מקדימות והן יכולות לכלול הנחיות בנושאים מגוונים כמו מגורים, אבטחה, סוג המטפל המועדף והוראות להתנהלות כלכלית.

 

מה חשוב בהנחיות מקדימות?

למרות שהמחוקק העניק חופש רב בניסוח ההנחיות המקדימות לייפוי כוח מתמשך חשוב לזכור שהמסמך חייב להיות הגיוני ומציאותי. חשוב לזכור שבדרך כלל מי שנבחר להיות מיופה הכוח הוא אדם קרוב ואוהב שיתקשה בכל מקרה להתמודד עם מצבכם ויאלץ גם להיות אחראי על קבלת ההחלטות ולכן רצוי לנסח את ההנחיות באופן בהיר ומפורט ולדאוג שיהיו אפשריות לביצוע.

כדי לוודא שההנחיות המקדימות יאפשרו גמישות כלשהי למיופה הכוח ויהיו מנוסחות באופן זהיר, כדאי מאוד להיוועץ בעורך דין מומחה, שניסיונו ומקצועיותו יאפשרו לו להציע נושאים ותחומים שכדאי להתעכב עליהם בהנחיות המקדימות ולנסח את ההנחיות במדויק.

 

על מה מנחים בהנחיות מקדימות?

כאמור, עורך דין מומחה יידע לסייע לכם להתמקד בנושאים החשובים ולא לשכוח שום תחום קריטי בניסוח ההנחיות המקדימות אבל כדאי לחשוב מראש על הנושאים שכלולים בייפוי כוח מתמשך כדי שלא תידרש למחשבה, חקירה והחלטה עבור כל סעיף, במהלך עריכת המסמך.

בין הנושאים שכדאי לעסוק בהם נמצאים מקום המגורים, זהות המטפל אם יידרש או בחירה במוסד רפואי למקרה הצורך, כדאי לחשוב על חיות מחמד, אם ישנן וכן על קשרים עם בני משפחה ועם חברים וכן על נושאים כלכליים שעשויים לעלות במקרה של צורך בייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין