נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי תאונת דרכים נחשבת תאונת עבודה

ציוד משפטי

האם אדם העובד כמשלוחן נפגע בתאונת דרכים בדרכו למסור את המשלוח הינו נפגע תאונת עבודה? ומה לגביי תאונת דרכים שהתרחשה ובה נכחה עובדת בדרכה חזרה הביתה מהעבודה? נעשה סדר בהגדרת תאונות

עבודה ומתי תאונת רכבים הינה תאונת עבודה.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא בעצם כל פגיעה, נזק פיזי / נפשי, מחלה, בעיה רפואית שנגרמו לעובד בעת ו/או בעקבות ביצוע עבודתו. לשם ההבנה מספר דוגמאות של אנשים שנפגעו והוגדרו כנפגעי תאונת עבודה. באופן ברור לכולם – פועל שנפל מסולם ושבר את רגלו, עובדת שהחליקה במשרד ופרקה את הכתף, עובד שחטף התקף לב בסמוך לאירוע משמעותי בתפקידו, עובדת שפיתחה בעיות גב וברכיים לאחר ביצוע תפקידה בישיבה ממושכת במשרד, עובד מעבדה הפיתח מחלה נשימתית לאחר סיום תקופת העסקתו עקב חומרים מסוכנים שנחשף אליהם.

 

מתי תאונת דרכים הינה תאונת עבודה?

תאונת דרכים שנחשבת תאונת עבודה יכולה להתרחש בזמן שעות העבודה אם התפקיד מחייב לכך או לא ויכולה להתרחש בדרך אל מקום העבודה או חזרה ממנה. סעיף 80(1) לחוק ביטוח הלאומי קובע שתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה היא גם בנסיעתו או רכיבתו של העובד לעבודה או הביתה. תאונת דרכים אינה תחשב תאונת עבודה כשהעובד סטה באופן ברור מדרכו שלא לצורך עבודה או חזרתו הביתה (גם אם זו סטייה לעצירה בבנק או בסופר).

 

מה עושים במקרה כזה?

במקרה של תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה יש להגיש תביעות לשני גופים – המוסד לביטוח לאומי וביטוח הרכב, חשוב לדעת שבנוגע לנזקי גוף לא יתקבל פיצוי גבוה או כפול אלא שני הגופים ישלימו את עלות הנזק יחד. תפקידו של ביטוח לאומי הינו לדאוג לנפגע במקרה שאינו יכול להמשיך לעבוד לתקופה מסוימת עקב הפגיעה באמצעות סיוע כלכלי של דמי פגיעה וכמובן לתמוך בטיפולים בקופות החולים. אם ברשות הנפגע ביטוח רכב רשות מעבר לביטוח החובה תביעה על נזקי הרכב תתבצע מולם ללא קשר לביטוח הלאומי.

 

האם כדאי לקחת עורך דין?

תאונה כזאת הדורשת הגשת שתי תביעות שונות לשני גופים שונים עלולה להיות מסובכת עבור אזרח שמתמודד עם פגיעה גופנית ונפשית. בכל בנוגע להתמודדות מול גופים גדולים ההמלצה הרווחת הינה לשכור עו"ד תאונות עבודה שיוכל לסייע לתובעים לעבור את התהליך בשלום, יעילות על פי הנהלים שהוא מכיר מקרוב. תביעה עצמאית עלולה להגמר עם תוצאות לא ראויות עקב ניסוחים לא מספקים ואי יכולת לעמוד על הזכויות המגיעות לנפגע, מומלץ להימנע מערעורים ולהיעזר בעו"ד כבר מתחילת התהליך.

 

לסיכום

תאונות דרכים ותאונות עבודה לצערנו הם מקרים שכיחים ונפוצים, מיום ליום ההתמודדות מול הגופים הגדולים לא נהיית קלה יותר והתהליך לעיתים קרובות נמצא מתסכל ולא מובן לאזרח שאינו עורך דין מתמחה בתביעות ביטוחים.

התנגשות רכבים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין