נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נעצרתי על נהיגה מופרזת, האם עורך דין תעבורה יכול לעזור?

מהירות מופרזת ראשית

נתפסתם נוהגים במהירות מופרזת? זה לא סוף פסוק. ישנן מספר דרכים להתמודד עם האישום ולהפחית מהעונש הצפוי וככל שהדבר יבוצע על ידי עו"ד תעבורה מנוסה יותר, כך עולה הסיכוי לסיים את ההליך בענישה קלה ולהימנע מסנקציות כבדות כמו שלילת רישיון, קנס כספי ונקודות רישוי.

 

מהי מהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת היא מצב שבו מהירות הנהיגה עולה על המהירות המותרת בחוק לקטע הנסיעה. עבירה זו נחשבת לאחד הגורמים המרכזיים בתאונות הדרכים ולכן המדינה מבקשת למצות את הדין עם הנהגים באמצעות דו"חות, זימונים לבית המשפט ופסילה מנהלית של רישיון הנהיגה.

 

כיצד המשטרה אוכפת את העבירה?

קיימים 3 אמצעי אכיפה שמשטרת ישראל משתמשת בהם: מד מהירות לייזר (ממל"ז), דבורה ומצלמות. כל אחד מהם בשעתו זכה לביקורת ולדיונים מתמשכים בבית המשפט בנוגע לאמינותו ולכן בעת מתן הדו"ח, נוהגת המשטרה להפחית 5 קמ"ש מהמהירות שנמדדה באופן אוטומטי.

 

העונשים הצפויים לעבירה

 

בכביש עירוני

חריגה עד 20 קמ"ש מעל המותר – קנס ברירת משפט של 250 ₪

חריגה של 21-30 קמ"ש מעל המותר – קנס ברירת משפט של 750 ₪

חריגה של 31-40 קמ"ש מעל המותר – קנס בגובה 1,500 ₪.

בכביש בין עירוני: חריגה עד 25 קמ"ש מעל המותר – קנס ברירת משפט של 250 ₪

חריגה של 26-40 קמ"ש מעל המותר – קנס בגובה 750 ₪ ו-8 נקודות רישוי

חריגה של 41-50 קמ"ש מעל המותר – קנס בגובה 1,500 ₪

חריגה של 51 קמ"ש ויותר – פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה ל-30 ימים, זימון לבית משפט ו-10 נקודות רישוי.

שימו לב שלצד כל קנס כספי קיימות נקודות רישוי שבהצטברותן יגיעו לעונשים נוספים.

 

כיצד עורך דין תעבורה יסייע?

על מנת להבין את דרכי הסיוע של עוה"ד לתעבורה, צריך לעמוד על מתחמי הענישה הקיימים. ראשית, פסילת הרישיון שתחול על נהגים שזומנו לקצין שימוע לגבי פסילה מנהלית ל-30 ימים וכן פסילה שעשויה להיות מוטלת על נהגים שיבחרו להישפט. בנוסף, אדם שצבר 24 נקודות רישוי, רישיונו ייפסל למשך 90 ימים.

עורך הדין לתעבורה רשאי לייצג אדם בשימוע הפסילה המנהלית ולהימנע משלילה, נוסף על יכולתו להגיע להסדר טיעון בבית המשפט לקיצור זמן הפסילה או למסור טיעונים אישיים על מנת שהשופט ישתכנע להטיל זמן פסילה מינימלי אם בכלל.

שנית, ישנו עניין נקודות הרישוי. עורך הדין יוכל לזמן את מצב הנקודות של הנהג ממשרד הרישוי כדי לקבל החלטה לגבי תשלום הקנס או הגשת בקשה להישפט, שכן תשלום הקנס מהווה הן הודאה באשמה והן קבלת נקודות הרישוי באופן בלתי הפיך. לכן ישנם מצבים שבהם מומלץ לשלם את ברירת המשפט ומצבים אחרים שבהם מומלץ להגיש בקשה להישפט ולנסות להפחית בענישה.

שוטר עצר אתכם בגין מהירות מופרזת? תאמו פגישת ייעוץ ראשונית עם עו"ד תעבורה בכתובת https://www.gordonsilver.com.

מהירות מופרזת

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין