נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה יותר פרודוקטיבי – עבודה מהבית או מחלל עבודה?

חלל עבודה

משבר הקורונה הכניס את העולם למערבולת בריאותית, כלכלית ותעסוקתית. אחד האפקטים המשמעותיים של המשבר הוא המעבר הכמעט גורף לעבודה מהבית, גם ובעיקר בתחומים בהם זה לא היה נהוג עד כה. עובדים רבים מעידים על שיפור בשביעות הרצון, אך אחרים מדווחים על קושי להישאר פרודוקטיביים בסביבת הבית הנינוחה. אז איפה אנחנו יותר פרודוקטיביים – בבית או בחללי עבודה? על כך בכתבה הבאה.

 

עבודה מהבית – היתרונות עבור העובדים ועבור המעסיקים

היתרון המשמעותי ביותר של עבודה מהבית הוא העלייה בפריון שהיא מספקת עבור החברה והעובדים. מחקרים מראים כי עבודה מהבית הובילה ליעילות גבוהה יותר בכ-13 אחוז יותר מעבודה במשרד. הסיבות לכך הן כמובן היכולת להתרכז ולהתמקד במשימות ללא הסחות הדעת והדינמיקה התזזיתית של המשרד. בנוסף, המרחק מאפשר לקצר ישיבות מיותרות או לא ממקדות מספיק, ובכך למנוע בזבוזי זמן יקרים עבור העובדים. כמו כן, החיסכון של שעות הנסיעה בבוקר מאפשר לעובדים להתחיל את יום העבודה שלהם בצורה ממוקדת יותר ורגועה יותר. יתרון גדול עבור המעסיקים בעבודה מהבית הוא החיסכון המשמעותי בהוצאות כמו השכרת משרדים. ניסוי שהתבצע בסין הראה חיסכון של עד 1,900 דולר לעובד בתקופה של תשעה חודשים.

 

עבודה מהבית – החסרונות ליצירתיות ולגיבוש

בעבודה מהבית, לעומת עבודה בחלל עבודה במשרד, לא פוגשים עמיתים, לא מתנהלות שיחות חולין במטבחון וקשה יותר למצוא זמן לשוחח עם עובדים אחרים על נושאים שהם לא העבודה עצמה. זה אולי נשמע כמו יתרון כיוון שמדובר בחיסכון בזמן, אך חברות רבות, על אף הירידה ביעילות, מתייחסות לנושא דווקא כחיסרון. אחד התומכים המשמעותיים בעבודה במשרד היה סטיב ג׳ובס, שציין כי הרעיונות הטובים ביותר עולים במפגשים מקריים בין עובדים במסדרון, המתעניינים בעבודות אחד של השני. מפגשים כאלו לא מתאפשרים בעבודה מהבית וקשה יותר לנהל שיחות ספונטניות במייל או בצ׳אט. מדובר אמנם בחיסרון פחות ״מדיד״, אך חברות רבות מתייחסות לכך בכובד ראש. בנוסף, העבודה לבד בבית עשויה לגרום לתחושת דכדוך ותסכול אצל עובדים רבים, תחושה שלא ״רואים״ את התרומה שלהם בעבודה. כמו כן, יש בה כדי לפגוע בגיבוש של צוות העובדים וביכולת שלהם לתקשר ולעבוד טוב יותר כקבוצה. חסרונות אלו יכולים לבוא לידי ביטוי בשלב מאוחר יותר בפרודוקטיביות, כאשר יהיה קשה יותר להוציא לפועל משימות מורכבות, או כאשר יעלה צורך להכשיר עובדים חדשים בלי להפגיש אותם עם עמיתיהם לעבודה.

 

יום וחצי בבית – האיזון האידיאלי

מחקר שנערך בחברת משאבי אנוש מראה כי האיזון האידיאלי בין עבודה מהבית לעבודה משותפת במשרד או בחלל עבודה, הוא יום וחצי מהבית בכל שבוע. בכך, מתאפשר לעובד לנצל את היעילות הגבוהה יותר בבית לסגירת משימות חשובות ולהתמקדות גבוהה יותר במטלות. מצד שני, סידור כזה עדיין מאפשר לשמור על קשר עם העובדים במשרד, להעלות רעיונות חדשים וליהנות מהגיבוש והאווירה החברתית במשרד.

 

חלל משותף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
תכנון פרישה
הכל תכנון הפרישה שלך

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב ורב פנים הדורש שיקול דעת והכנה ארוכת טווח. זה כולל הערכת יעדים פיננסיים, הערכת

בית ומטבעות
הכל על עסקים למכירה

לפני כמה ימים פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ מוכר כתבה מרתקת על מודעה שהציגה עסק למכירה במחיר זול

פנסיה תקציבית
מה היא פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית היא חלום של כל אחד מאיתנו. בעבר פנסיה זו הייתה נהוגה בישראל ועובדי שירות המדינה היו נהנים

לחיצת יד
2 השלבים לפטור ממס הכנסה?

כשהבנו שאנחנו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, היה לנו ברור שנצטרך לעבור לפחות 10 שלבים מורכבים כדי שנוכל להגיע

רואת חשבון
כיצד בוחרים רואה חשבון?

אתם פותחים עסק או חברה בע"מ ואתם מחפשים רואה חשבון? לבחירת רואה חשבון מומחה חשיבות רבה על ריווחיות העסק.

החזר מס
כמה עולה החזר מס בממוצע?

החזר מס הינו הזכאות שלכם לקבל כסף בחזרה במידה ושילמתם למס הכנסה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם. אומנם לעיתים