נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עבירות תנועה והעונשים עליהן

תעבורה ראשית

מאזהרה למאסר בפועל ומה שבניהם

ישנו הבדל בין העונש שיוטל על נהג שהנחה את רכבו במקום אסור לבין העונש שיוטל על נהג שיכור או נהג המעורב בתאונה קטלנית.

במאמר קצר זה נסקור את סוגי העונשים המוטלים על מפרי חוקי התנועה, בהתאם לחומרת ההפרה.

 

קנסות

העונש הנפוץ המוטל על נהגים הינו קנס, כאשר גם בעונש זה ניתן להפריד בין קנסות כבדים וקנסות קלים (יחסית). כשמדובר בעבירות קלות כמו חניה במקום אסור או נהג אופנוע הנוסע בשולי הכביש – יוטל קנס בשווי 250 ש״ח. כשמדובר בעבירות יותר חמורות, כמו שימוש בנייד בזמן הנהיגה (ללא דיבורית), למשל, יוטל קנס של 1,000 ש״ח.

מה אפשר לעשות עם הקנס?

למואשם בעבירת קנס יש שתי ברירות – הוא יכול לשלם את הקנס, באופן המהווה הודאה בביצוע העבירה (וככל שמדובר בעבירה הכוללת נקודות הן יצטברו לנקודות הקיימות), או לחילופין – ניתן להגיש בקשה להישפט בגין העבירה, בניסיון לקבל זיכוי על ביצוע העבירה – וכך להימנע מצבירת נקודות או תשלום קנסות.

 

שיטת הנקודות

בעבירות תנועה רבות, מעבר לעבירות פשוטות וקלות מאוד (עליהם מוטל קנס בלבד, דהיינו 0 נקודות), משרד התחבורה הנהיג שיטה לפיה לכל עבירה יש ניקוד המוצמד אליה (בין 0 ל-10) כאשר לצבירה של מספר גבוה של נקודות יש השלכות מעשיות. איך מתחלקות הנקודות? באופן פשוט בהתאם לחומרת העבירה (ניתן לראות את טבלת הנקודות המלאה באתר משרד התחבורה). למשל, שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה יגרור צבירה של 4 נקודות, אי חגירת חגורה – 6 נקודות, עבירות מהירות חמורות – 10 נקודות.

לשם המחשה – עד 10 נקודות לא תוטל שום סנקציה על הנהג; בין 12 עד 36 נקודות תוטל על הנהג חובה לעבור קורס נהיגה נכונה (גם כאן יש חלוקה פנימית מתי הנקודות יימחקו); מעל 36 נקודות רישיונו של הנהג ייפסל לתקופה קצובה, כאשר ככל שמדובר במספר נקודות גבוה מ-72, בנוסף לפסילה של 9 חודשים, הנהג ייאלץ לעבור קורס תיאורה, מבחן נהיגה, בדיקה רפואית וכו.

 

עבירות הזמנה לדין

מדובר בעבירות חמורות, אשר בגינן לא ניתן פשוט לשלם רק את הקנס ולהמשיך הלאה בחיים. לרוב מדובר בעבירות חמורות כמו מעורבות בתאונה קטלנית, נהיגה המסכנת את הציבור ועוד. כאן, העונש בגין העבירה לרוב נע בין פסילה על תנאי, פסילה בפועל לזמן קצוב, עבודות שירות ובמקרים חמורים במיוחד (כמו גרימת מוות) – גם מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.

 

ייעוץ משפטי – למה?

החל מצבירת נקודות מיותרות ועד לשמירה על רישום פלילי נקי ומניעה ממאסר, עורך דין תעבורה הוא הגורם היחיד שמסוגר לחלץ אתכם מהברוך שנקלעתם אליו. למרות הנטייה הישראלית הטיפוסית לחסוך איפה שאפשר, חיסכון בייעוץ משפטי עלול לעלות לכם ביוקר.

תעבורה

קיבלתם קנס או זומנתם לדין בגין מעורבות בעבירת תנועה חמורה?

עורך הדין תעבורה ערן עקראווי סייע למאות לקוחות לקבל הקלה משמעותית בעונש ואף זיכוי מלא. פנו אלינו לייעוץ ראשוני ונעמוד לשירותכם!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין