נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי צריך להיעזר בעורך דין רשויות מקומיות?

חוק הרשויות המקומיות

העיסוק השוטף מול רשויות מקומיות נוטה להיות מורכב וסבוך. מצד אחד מדובר בגופים שהם תחת חסות המדינה ומצד שני הם גופים עצמאיים בעלי חופש פעולה רב. התכונות הללו יוצרות מורכבויות רבות, הן לעובדי הרשות המקומית והן לאזרח הפשוט שצריך להתנהל מולם במקרים רבים. כאשר מתגלים קשיים כאלו ואחרים בהידברות מול הרשויות המקומיות – מומלץ להיעזר בעורך דין רשויות מקומיות.

 

מה זה עורך דין רשויות מקומיות?

עורך דין רשויות מקומיות הוא איש מקצוע אשר אוחז בידע משפטי רב, אך גם עוסק באופן תדיר ומבין לעומק את תחומי העבודה וגבולות הגזרה של הרשויות המקומיות. עורך דין רשויות מקומיות יכול לייצג גם את הרשויות עצמן ואת עובדי הרשויות המקומיות על תפקידיהם השונים, ומנגד עורך דין רשויות מקומיות יכול לייצג גם את האזרחים אשר באים במגע עם הרשויות המקומיות, למשל אזרח אשר נפגע מההתנהלות של מחלקת הארנונה של הרשות המקומית בה הוא מתגורר.

כמו כן, לעימותים מול רשויות מקומיות ישנם מאפיינים ייחודים ושונים בהיבט המשפטי, השוני גם בא לידיי ביטוי בין המחלקות של הרשות. לדוגמה, התנהלות משפטית מול רשות מקומית בהקשר של תשלומי ארנונה תהיה שונה במהותה ביחס להתנהלות בתחום היתרי בנייה. לכן, חשוב לבדוק האם עורך הדין מכיר את התחום הרלוונטי אליכם.

 

באילו מקרים כדאי להיעזר בעורך דין רשויות מקומיות?

כאמור, ייצוג משפטי של עורך דין רשויות מקומיות יכול להינתן גם לרשויות עצמן ועובדיהם וגם לאזרחים או בעלי העסקים המצויים בהתקשרות מול הרשויות.

  • מיסוי מוניציפאלי – במידה ואתם כאזרחים מצויים בעימות מול הרשות המקומית בהקשר של תשלום מס, למשל ארנונה, כדאי שתיעזרו בעורך דין רשויות מקומיות שייסע לכם לעמוד מול הרשות המקומית ולמצות את הזכויות החוקיות שלכם.
  • תכנון ובנייה – התחום זה הוא מועד לעימותים רבים מול הרשויות המקומיות, לכל התלבטות, שאלה או עימות שכבר מתנהל – מומלץ להיעזר בעורך דין רשויות מקומיות.
  • קנסות – קנסות חנייה אמנם נתפסות כ"כסף קטן" אך צבירה של קנסות וצבירה של הריבית עבורן יכולה להגיע לסכומי עתק. במידה ונקלעתם לעימות מול הרשות המקומית בה  אתם גרים בהיבט של קנסות – עורך דין רשויות מקומיות עשוי לסייע לכם.
  • רישוי עסקים – עורך דין רשויות מקומיות עוסק בין היתר בייצוג וייעוץ לבעלי עסקים, גדולים ובינוניים, בהקשר של רישיונות. איום בסגירת עסק, שלילת רישיון, סירוב למתן רישיון עסק – בכל הנושאים הללו עורך דין רשויות מקומיות הוא הכתובת המתאימה.
  • ליטיגציה – ייצוג משפטי בבית המשפט של האזרחים המצויים בעימות של הרשויות, בעלי עסקים קטנים ותאגידים גדולים, כל אלו יכולים להיות מיוצגים בבית המשפט על ידי עורך דין שהתמחה בכך.

 

למה לא עורך דין מתחום אחר?

כאמור, מעבר לידע המשפטי הנרחב, עורך די רשויות מקומיות מכיר את ההתנהלות השוטפת של הרשויות עד לפרטים הקטנים ביותר – לכן עדיף להיעזר בו.

עורך דין רשויות מקומיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין