נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה קורה אם הבוס מפטר אותי אחרי 11 חודשים ו3 שבועות?

מה קורה אם הבוס מפטר אותי אחרי 11 חודשים ו3 שבועות

כידוע לרובנו, כיום קבועים בחוק מספר חוקים הנוגעים לדיני עבודה, שמחייבים את המעביד לזכויות שונות כלפי העובד שלט. הזכויות הללו חלות גם במקרים של פיטורין, ומפרטות מספר חוקים וצעדים אחריהם יש לעקוב במידה של פיטור העובד. במידה ואתם מתפטרים או מפוטרים מהעבודה שלכם, חשוב שתכירו כי ייתכן ואתם זכאים לזכויות שונות ודמי פיצויים מן המעביד. פיטורים שלא מתנהלים לפי הכללים בחוק, אינם חוקיים. כדי להבין האם אתם זכאים לפיצויים ולעזרה כלכלית לאחר הפיטורין- לפניכם קצת על מה קורה אם הבוס מפטר אותי אחרי 11 חודשים ו3 שבועות?.

 

מה הן הזכויות לאחר פיטורין?

לאחר פיטורין, המדינה מעניקה מספר זכויות עבור עובדים שפוטרו, כך שישנן מספר זכויות מחייבות הנתונות בחוק שהמעביד חייב למלא אחריהן, כולל פיצויים במקרה שהעובד נמצא בחברה מעל שנה.

מעביד שלא ממלא אחר הפיצויים והזכויות הנתונות בחוק, פועל בצורה לא חוקית ופותח את עצמו לתביעות. לכן במידה והתפטרתם הוא פוטרתם, חשוב לבדוק מה הזכויות הנוגעות לכם וכמה פיצויים מגיעים לכם. במידה ולא משולמים לכם הפיצויים שמגיעים לכם, אתם יכולים לתבוע את המעביד כדי לקבל את הכסף המגיע לכסף במקרה כזה כדאי להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה.

 

האם ניתן לקבל פיצויים למרות שלעובד אין ותק של שנה בעבודה?

בעיקרון לפי החוק, רק עם ותק של שנה במקום העבודה ניתן לקבל פיצויים מן המעביד בגין הפיטורין. ישנה חריגה בחוק, הקובעת כי גם עובד שפוטר סמוך לסיום שנת העבודה הראשונה יהיה זכאי לפיצויים הללו כאילו שעבד בחברה שנה.

החריגה הזו בחוק הגיע מאחר ומעבידים רבים נהגו לפטר עובדים לקראת סוף השנה הראשונה שלהם כדי להימנע מפיצויי פיטורין. לכן גם במידה ועבדתם 11 חודשים ו3 שבועות, ולא בדיוק שנה שלמה – אתם נמצאים זכאים לפיצויי פיטורין, אלא אם המעביד יכול להוכיח שהפיטורין לא קרו בעקבות התחמקות מהפיצויים.

 

מתי לפי החוק יש לקבל את פיצויי הפיטורין מן המעביד?

לפי החוק יש לקבל את פיצויי השכר ברוב המקרים, ביום בו הופסקו יחסי העבודה בין המעסיק לעובד, כלומר כשחלה תקופת העבודה שנותרה לאחר ההודעה המוקדמת על הפיטורין. שימו לב שגם כאן יש הגבלות לפי החוק, ומעביד שישלם לאחר 15 ימים מן המועד בו הוא נדרש לשלם את פיצויים יידרש כעת גם לפיצויים בעקבות הלנת פיצויי פיטורין.

 

האם ניתן לשלול מעובד פיצויי פיטורין?

שלילת פיצויי פיטורין היא חוקית תחת תנאים מסוימים המפורטים בדיני העבודה. למשל במידה ועובד פוטר עקב עבירת משמעת חמורה כמו גנבה מן העסק וכדומה. כלומר כדי לשלול את פיצויי הפיטורין של העובד המעביד צריך לספק קשר בין הפיטורין למעשים חמורים של העובד. לכן מדובר במשהו שיקרה רק לעיתים נדירות, ובמקרים חמורים וחריגים מהרגיל.

בוס באמצע לפטר מעובד במשרד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין