נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קנאביס רפואי לטיפול בכאבים – כל התשובות 

קנאביס רפואי

למרות שקנאביס רפואי זמין כבר כמה שנים, מאז הלגליזציה של קנאביס רפואי בישראל, יש עניין מחודש בשימושים הרפואיים הפוטנציאליים לקנאביס; במיוחד לטיפול בכאבים, על פי המרכז הלאומי לבריאות משלימה ואינטגרטיבית של המכונים הלאומיים לבריאות. קנאביס מכיל את הסגולות הרפואיות הדרושות על מנת להוריד את הכאב ולשפר את איכות חייכם במקביל.

 

היסטוריה של טיפול בכאבים

קנאביס רפואי, משמש בטיפול רפואי במשך יותר מ-5,000 שנים עבור שפע של מצבים, כולל שיכוך כאבים, בעיות עיכול והפרעות פסיכולוגיות. הסגולה שלו לטיפול בכאבים התגלתה על ידי אבותינו במקומות שונים בעולם כבר לפני אלפי שנים. כאשר לפני מספר שנים התגלתה מומיה בסיביר של נסיכה שחיה לפני כ-5000 שנים וטופלה בכאבים לסרטן ממנו סבלה עם קנאביס.

זאת הצליחו החוקרים להסיק מניתוח של חומרים ומינרלים שונים במומיה שנתגלתה, ובכדי חרס שהונחו למרגלותיה, על מנת שילוו אותה לעולם הבא.

קנאביס רפואי

כיצד קנאביס רפואי מטפל בכאב?

קנאביס משמש לטיפול בכאב בהתבסס על פעולותיהם של קולטני CB1 ו-CB2 בצמח.27 אגוניסטים לקולטן CB התגלו כגורמים להשפעות אנטי-ציספטיביות ואנטי-היפר-אלגטיות על ידי ויסות פעילות דלקתית של מערכת העצבים. תיאוריה אחת מציעה כי הפעלה של CB1 בתאי עצב מעלה את כמויות האדנוזין ומונופוספט ומדכא דה-גרנולציה.

שיכוך כאבים עלול לנבוע גם מהפעלת קולטן CB1, הגורם לאיפונון שלילי של הקולטן P2X3 בתאים עצביים. הפעלה של קולטני CB2 עלולה להפריע לשחרור של גורמים פרו-דלקתיים של דיכוי עצבים וכך גורמת לכם לחוש בפחות כאב.

 

מה אומרים המחקרים ?

מתוצאות של מחקרים קליניים, של מספר מחקרים שבדקו את היעילות של קנאביס רפואי בטיפול בכאב כרוני ובמצבים אחרים. לדוגמה, הממצאים ממחקר משנת 2019 שפורסם בכתב העת המפורסם בתחום הפסיכולוגיה Journal of Psychoactive Drugs, שהעריך נתונים של 1,000 אנשים שנטלו קנאביס רפואי, מצא שבין 65% מהאנשים שנטלו קנאביס בגלל כאב, 80% מצאו שקנאביס רפואי עוזר מאוד או מועיל מאוד להתמודדות עם כאב.

זה הוביל לכך ש-82% מהאנשים הללו הצליחו להפחית, או להפסיק, נטילת תרופות נגד כאבים ללא תרופות ו-88% הצליחו להפסיק את נטילת האופיואידים שהם נוטלים לניהול הכאבים שלהם.

קנאביס רפואי

אילו מוצרים יכולים לעזור בטיפול בכאבים?

אתם יכולים לצרוך קנאביס רפואי באמצעות מספר מוצרים שונים, כאשר חלקם יועדו לטיפול בכאבים. בין מוצרי הקנאביס הרפואי לטיפול בכאבים ניתן למצוא:
– שמן קנאביס
– פרחי קנאביס
– מאכלים עם קנאביס
– שמן ביקאן

למשל, שמן ביקאן מקנאביס רפואי מסוג אינדיקה. הינו מוצר ייעודי לטיפול בכאבים, אשר רותם את האיכויות משככות הכאבים והמרגיעות של קנאביס מסוג אינדיקה, יכול לעזור פלאים בטיפול בכאבים.

 

לסיכום

קנאביס רפואי הוא מזור מצוין לטיפול בכאבים, אשר רותם את כוח הטבע לטובתכם, ומספק לכם פתרון טבעי שאינו מרעיל את הגוף או יוצר התמכרויות פיסיות משמעותיות.

קנאביס רפואי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים