נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ריצה על הליכון עם מוזיקה – האם זה משפר תוצאות

רגליים

באוזניות אלחוטיות בפארק, גדולות וצבעוניות בחדר כושר או בסטריאו הביתי על ההליכון האישי, מרבית הרצים היום נהנים לשמוע מוזיקה תוך כדי התעמלות.

יש שגורסים כי מודעות לסביבה היא חלק אינטגרלי מכל ספורט, אך רבים מקהילת הריצה ההולכת וגדלה לא יחשבו לרוץ צעד אחד בלי הפלייליסט המותאם שהם הכינו.

מנגד, בחלק מהמרוצים בעולם אף הגדילו לעשות ואסרו על שימוש בנגני מוזיקה במהלך המרוץ.

אז מהי הסיבה שרבים כל כך בוחרים לשמוע מוזיקה תוך כדי ריצה ומדוע אחרים מתנגדים? איך תדעו מה מתאים עבורכם?

 

שיפור ביצועים והעלאת המצב רוח

מוזיקה יכולה לגרום לריצה להרגיש קלה יותר. מחקרים מצאו כי מוזיקה יכולה להפחית את תחושת הקושי בזמן ריצה ב-10 אחוז. גירוי חיצוני כגון מוזיקה, יכול למעשה לחסום במוח קליטה של אותות שהגוף שולח כמו עייפות או כאבי שרירים. כשאותות שכאלו נחסמים תחושת המאמץ שלנו פוחתת וכך אנחנו יכולים לרוץ יותר מהר ויותר רחוק. בנוסף, מוזיקה מעלה את ההיקף של התחושות החיוביות בגוף. הפלייליסט הנכון יכול להגביר תחושות של שמחה והתרגשות ולהפיג תחושות שליליות כגון עצבנות ומתח.

 

חוסר מודעות לסביבה ולגוף

המתנגדים לריצה עם מוזיקה סבורים כי מוזיקה בעת ריצה יכולה להסיח את דעתכם ממה שקורה בסביבה הקרובה שלכם וממה שקורה לגוף שלכם. לעיתים קולות הצעדים שלנו בעת ריצה או קצב הנשימה שלנו יכולים להוות אינדיקציה חשובה ושימושית לשיפור איכות הריצה שלנו, אינדיקציה שרבים מפספסים כשמוזיקה מסיחה את דעתם. בנוסף חוסר מודעות לסביבה עלולה ליצור סיטואציות מסוכנות. אתם עלולים לפספס את קול המכונית המתקרבת או האדם שהולך מאחוריכם. גם בעת ריצה על הליכון מוזיקה עלולה להוציא אותכם מריכוז. מעידה על הליכון שנובעת מחוסר תשומת לב עלולה להוביל לפציעה קשה.

 

מה נכון עבורכם?

אין תשובה אחת לגבי מה נכון או לא נכן לגבי ריצה עם מוזיקה. לכן חשוב שתתנסו בכדי להבין את ההשפעה שיש למוזיקה על הביצועים שלכם. אם תשכילו להבין כיצד מוזיקה משפיעה עליכם תוכלו להפיק את המקסימום מהאימון, תהנו יותר ותתמידו יותר. בין אם אתם בוחרים לרוץ בחוץ או על הליכון, אם אתם בוחרים לרוץ עם מוזיקה חשוב שתיערכו בכדי למנוע כל פציעה אפשרית. במקרה של ריצה בחוץ המנעו ככל האפשר ממקומות סואנים ואם אתם רצים בערב או בלילה הקפידו על מחזירי אור. ריצה על הליכון מחייבת רמה גבוהה של תחזוקה, הקפידו על הזמנת טכנאי הליכונים שכן בעת ריצה, במיוחד עם מוזיקה, תקינותו של ההליכון היא חשובה ביותר.

אומנם כל אחד רץ אחרת, אבל יש דברים שחשובים לכולם. בין אם אתם נהנים לשמוע פלייליסט קצבי שהכנתם בעצמכם לזמן הריצה או שאתם מאותם טיפוסים שאוהבים את השקט והאזנה לקולות הנשימה, הכי חשוב שתהנו מהדרך ותשמרו על הבריאות שלכם.

 

אישה בריצה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,