נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שימוש בטלפון נייד מוצמד לקסדת רוכב אופנוע

מאזניים וספרים

החוק אוסר על כל סוג של שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה, בין אם מדובר על מכונית או על כלי רכב דו גלגלי.

במקרים כאלה, הדבר החשוב ביותר הוא לפנות אל עורך דין תעבורה על מנת לנסות להקל על העונש.

שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה נחשב לעבירה חמורה. בעבירות כאלה, בית המשפט רואה בחומרה את הנסיבות ואף מתייחס אל התנהגות הנהג כמסוכנת. חוץ מזה, השימוש בטלפון נייד אסור בלי קשר לשאלה באיזה סוג של כלי רכב מדובר. בפועל, החוק חל גם על כלי רכב דו גלגליים כמו אופנוע וכמובן גם על מכונית פרטית, רכב מסחרי וכן הלאה.

הטעות הנפוצה של נהגי אופנועים היא לנסות להסתיר את השימוש בטלפון הנייד תוך כדי הנסיעה, באמצעות הצמדה שלו אל הקסדה. אבל אם שוטר רואה פעולה כזו ומתעד אותה בזמן אמת, התוצאה כמעט תמיד תהיה דו"ח על טלפון שבצידו הטלת קנס וצבירת נקודות.

 

למה אסור להשתמש בטלפון במהלך נהיגה?

הדרך הכי טובה למנוע את העונש בגין שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה היא להבין למה זה מסוכן. אם מבינים את גודל הסכנה, סביר להניח שגם נהגי כלי רכב דו גלגליים וגם נהגים של מכוניות ימנעו מהפעולה הזו ככל שניתן.

הסיבה העיקרית לכך שהחוק רואה בחומרה נסיבות של שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה היא הסכנה לציבור. כאשר הנהג משתמש בטלפון, הוא פחות מרוכז בכביש. בגלל שהריכוז בכביש הוא תנאי לנסיעה בטוחה, המחוקק עושה כל שביכולתו על מנת להבטיח אותו. אז אם רוכב אופנוע או נהג מכונית מתעסקים עם הטלפון הנייד שלהם – בין אם באמצעות שיחה, שליחת הודעה וכן הלאה – סביר להניח שהריכוז שלהם נפגע.

 

המצב החוקתי במדינות שונות בעולם

מעניין לראות שלמרות שהשימוש בטלפון הנייד נפוץ כיום בכל רחבי העולם, לא בכל מקום מתייחסים אליו באותה צורה. כך למשל יש מדינות שבהן דווקא מותר להשתמש בטלפון נייד תוך כדי הנסיעה – למעט במקרים של נהיגה על רכב דו גלגלי וגם אם הוא צמוד לקסדה. אבל אפילו במדינות מקלות כאלה, נהג שהשתמש בטלפון נייד והיה מעורב בתאונה יואשם בה באופן אוטומטי.

 

נתפסת? כך תוכל להקל על העונש

העונש הנפוץ על שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה כולל כאמור קנס ונקודות. אחרי מספר דוחות וצבירת מספר גבוה של נקודות, יכול להיות שהעונש יוחמר עד כדי שלילה או פסילת רישיון. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה כמה שיותר מהר ולבחון את פרטי המקרה.

עורך דין תעבורה יכול להקל על העונש באמצעות ביסוס הטענות של הלקוח על פסקי דין תקדימיים. אם יש פסקי דין שבהם בנסיבות דומות נהגים קיבלו עונש פחות חמור, כדאי להשתמש בהם.

 

נהג מקצועי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין