נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעה בגין נזקי צנרת – מה עושים?

עורך דין נזקי מים

נזקי צנרת עלולים לגרום הוצאות כספיות כבדות מאוד. במקרים כאלה, מה שכדאי לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין בכלל ובנזקי מים בפרט כדי לנצל את הניסיון שלו בהתמודדות משפטית עם הסיטואציה

נזקי צנרת עלולים להתרחש גם בדירות חדשות וגם בבתים ישנים. ההבדל הוא שבדירות חדשות האחריות היא בדרך כלל על הקבלן, בעוד בבתים ישנים עלינו לבדוק האם נזקי הצנרת נגרמו בגלל פעולה רשלנית שאנחנו ביצענו או בגלל משהו שהוא בתחום האחריות של השכנים. אם אפשר לבסס טענה שלפיה נזקי הצנרת הם תחת תחום האחריות של מישהו אחר, יש גם מקום לשקול הגשת תביעה.

עוד דרך להגיש תביעה בגין נזקי צנרת היא לבדוק את הקשר ביניהם לבין עבודה שבוצעה על ידי אינסטלטור, חשמלאי או כל איש מקצוע אחר. בגלל שהצנרת היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו בכל מבנה שבו אנו נמצאים. שווה להתייעץ עם עורך דין נזקי מים ולבחון כל מקרה לגופו.

 

מה התפקיד של עורך דין?

היתרון של עורך דין שמכיר את דיני הנזיקין בכלל ואת הנושא של נזקי צנרת בפרט הוא הניסיון. בגלל שהוא בעל מקצוע מנוסה, אפשר לפנות אליו מוקדם ולרכז תחת קורת גג אחת את כל השאלות ואת שלבי הטיפול בתהליך. לאחר מכן, משתמשים בשירותי עריכת דין על מנת להגיש חוות דעת מנומקת לבית המשפט וכדי להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי כספי הולם.

התפקיד של עורך דין הוא למשל לזהות את הקשר בין התנהגות המזיק לכאורה לבין הנזק שנגרם לניזוק. לכן לא מספיק להראות שיש נזילה, רטיבות, איטום לקוי או נזקי צנרת – אלא צריך לבסס קשר סיבתי בין המשתנים. ללא קשר כזה אין על מי להטיל את האחריות וגם אין את מי לתבוע, לכן אי אפשר לקבל פיצוי כספי.

 

איך קובעים את גובה הפיצוי?

מה שהכי חשוב לעשות מיד לאחר איתור של נזקי צנרת היא לשמור חוות דעת של חברת בדק בית על מנת להשתמש בה כדי לבסס את הטענה המרכזית. בשלב הזה גם יודעים כמה פחות או יותר יעלה לתקן את נזקי הצנרת, כי זה אמור להיות כלול בדוח. אם מדובר על בית ישן, אפשר להזמין אינסטלטור ולקבל ממנו הצעה דומה.

לאחר מכן פונים לעורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. אפשר לתאם פגישת היכרות כללית בלבד מול עורך הדין על מנת לבצע תיאום ציפיות, או לבחור אותו מלכתחילה על פי המלצות של לקוחות מרוצים. מאותו רגע והלאה עורך הדין כבר אמור לקחת על עצמו את כל הטיפול בסוגיה, לרבות הגשת המסמכים וחוות דעת נוספות. אם עורך הדין פועל במקצועיות, התביעה בגין נזקי הצנרת תבטיח פיצוי הולם.

נזק לצינור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין