נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תפקידו של עורך דין מקרקעין ברכישות ומכירת נכסים

עורך דין מקרקעין

עסקאות נדל"ן שכוללות גם רכישות ומכירה של נכסים, הן עסקאות מורכבות. טיפול מקצועי בעסקאות נדל"ן דורש ידע משפטי נרחב, היכרות עמוקה עם שוק הנדל"ן ומומחיות בחוקי המקרקעין בישראל. עורך דין מקרקעין הוא איש מקצוע בעל ניסיון והכשרה בתחום הנדל"ן, והוא ממלא תפקידי ייעוץ והכוונה עבור לקוחותיו, בכל אחד משלבי עסקאות הנדל"ן.

 

תפקידו של עורך דין מקרקעין

במהלך עסקת נדל"ן, אחראי עורך דין מקרקעין על ייעוץ משפטי מקצועי והכוונה מבוססת מומחיות שמטרתם להגן על האינטרסים של לקוחותיו. בין השאר, עורך דין מקרקעין יכול ללוות את הרוכשים ולייעץ להם משפטית במגוון גדול של תחומים. בין השאר על איכות וניסוח חוזים, על הסכמים רלוונטיים, על זכויות בעלות, שעבודים והגבלות על פי חוקי המקרקעין המקומיים וכמובן, גם בנושא מיסוי מקרקעין. לדוגמה, עורכי דין מקרקעין בקריות כמו גם באזורים אחרים, מתמחים גם בחוקי המקרקעין ובכל הקשור לתחום המשפטי, אבל גם הינם בעלי היכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן המקומי בקריות.

עורך דין מקרקעין, מה הוא עושה בפועל?

התיאור "ליווי וייעוץ" לא תמיד ברור לכל הקוראים, לכן ננסה, בפסקה זו, לפרוט את עשייתו של עורך דין מקרקעין למשימות חשובות במהלך עסקת נדל"ן, בהן הוא יכול לסייע על בסיס ידע, היכרות, הבנה וניסיון. בין השאר, עורך דין מקרקעין יכול לבדוק את ההיסטוריה של הבעלות על הנכס ולוודא את זכויות הבעלות של מי שמוכר אותו. עורך דין מקרקעין יכול גם לסייע בזיהוי חריגות, שעבודים והגבלות על הנכס, לפני רכישתו, הוא יכול לערוך חוזים שונים בעסקאות נדל"ן, לסייע ללקוחותיו בתהליכים של מימון אם יש בכך צורך וכמובן, ללוות אותם עד ובמועד החתימה על החוזה.

 

חשיבות מעורבותו של עורך דין מקרקעין בעסקת נדל"ן

כאמור, עסקת נדל"ן היא עסקה מורכבת במיוחד וללא ליווי מקצועי של בעל מקצוע מנוסה, ישנם מקרים רבים שבהם חוסר היכרות עם השוק או עם הנהלים המשפטיים עלול לייצר קשיים חוקיים, להעמיד את הרוכשים בסכנה להתמודדות עם הונאה או לייצר מצב אחר שבו האינטרסים שלהם בעסקה אינם מוגנים. מעורבותו המקצועית של עורך דין מקרקעין תוכל למנוע מקרים שבהם ישולמו מיסים עודפים, להבטיח שהנכס מצוי במצב חוקי ומוכן לתהליך של מכירה או קנייה.

עורך דין מקרקעין

איך בוחרים עורך דין מקרקעין?

השלב הראשון בבחירת עורך דין מקרקעין אינו מחקר באינטרנט. ייתכן שזה מפתיע אבל חיפוש במנוע חיפוש עלול להוביל אתכם לעומס מידע שיקשה עליכם לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר. לכן אנחנו ממליצים להתחיל את התהליך בבקשת המלצות מחברים, מכרים או בני משפחה שעליהם אתם סומכים, עורכי דין מקרקעין בחיפה למשל. על פי ההמלצות שקיבלתם, תוכלו לצאת למחקר ממוקד באינטרנט שעיקרו השוואת שירותים ומחירים, וקביעת פגישות היכרות ראשוניות עם עורכי דין לפני בחירת האחד שילווה אתכם.

 

לסיכום

עסקת נדל"ן היא לרוב העסקה הגדולה והחשובה ביותר בחייו של אדם ולכן חשוב להבטיח שהיא תתבצע מבלי לגרום לנזק או לאכזבה באופן מקצועי, חלק ובטוח. הדרך לעשות זאת היא בעזרת ליווי של עורך דין מקרקעין מומחה.

עורך דין מקרקעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן