נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תרופות טבעיות לפטרת ציפורניים ויעילותן

תרופות טבעיות

פטרת ציפורניים היא תופעה נפוצה ולא אסתטית, המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. המצב מאופיין בצמיחת יתר של פטריות בציפורניים, מה שמוביל לשינוי צבע, עיבוי ושבירות. בעוד שקיימים טיפולים קונבנציונליים זמינים, אנשים רבים מעדיפים לחקור תרופות טבעיות לחלוטין לפטרת ציפורניים בשל היעילות הפוטנציאלית שלהן ותופעות הלוואי המינימליות שלהן. במאמר זה נתעמק בתרופות טבעיות שונות לפטרת ציפורניים ונעריך את יעילותן במאבק במצב עיקש זה.

 

1. שמן עץ התה: חומר אנטי פטרייתי של הטבע

שמן עץ התה, המופק מעלים של עץ Melaleuca alternifolia, ידוע בתכונות האנטי-פטרייתיות שלו. המרכיב הפעיל שלו, terpinen-4-ol, נמצא כמי שנלחם ביעילות בפטרת ציפורניים. כדי להשתמש בשמן עץ התה, מרחו כמה טיפות ישירות על הציפורן הפגועה והאזור שמסביב פעמיים ביום. שימוש קבוע עשוי לעזור לעכב את צמיחת הפטריות, להפחית דלקת ולקדם צמיחה מחודשת של ציפורניים בריאה.

תרופות טבעיות

2. חומץ תפוחים: השרייה לפטרת ציפורניים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית ידועה למחלות שונות, כולל פטרת ציפורניים. יש לו תכונות אנטי פטרייתיות שיכולות לעזור לעכב את הצמיחה של פטריות האחראיות לזיהום. כדי להשתמש בחומץ תפוחים, צור טבילה לרגליים על ידי ערבוב חלקים שווים של חומץ ומים חמימים.

השרו את כפות הרגליים למשך 15-20 דקות מדי יום, והבטיחו שהציפורניים המושפעות טבולות. תרופה זו עשויה לסייע בשיקום איזון ה-pH של העור והציפורניים, וליצור סביבה לא חיובית לצמיחה פטרייתית.

 

3. שום: מרכיב אנטי פטרייתי חזק

שום, עם תכונותיו האנטי-פטרייתיות החזקות, שימש במשך מאות שנים כדי להילחם בזיהומים שונים, כולל פטרת ציפורניים. כותשים כמה שיני שום ומערבבים אותן עם שמן זית ליצירת משחה. החל את הדבק הזה ישירות על הציפורניים המושפעות, מכסה אותן בתחבושת.

השאר אותו למשך כמה שעות לפני השטיפה. חזור על תהליך זה מדי יום כדי לרתום את הפוטנציאל האנטי פטרייתי של השום ולקדם צמיחת ציפורניים בריאה.

 

4. שמנים אתריים: לוחמי הפטריות של הטבע

למספר שמנים אתריים יש תכונות אנטי פטרייתיות חזקות שיכולות לסייע בטיפול בפטרת ציפורניים. שמן אורגנו, שמן לבנדר ושמן אקליפטוס יעילים במיוחד בשל התרכובות האנטי-פטרייתיות שלהם. יש לדלל את השמן האתרי לבחירתך בשמן נשא, כגון שמן קוקוס, ולמרוח אותו על הציפורניים הפגועות באמצעות צמר גפן. חזור על תהליך זה פעמיים ביום כדי לרתום את התכונות האנטי-פטרייתיות הטבעיות של שמנים אתריים אלו.

 

5. סודה לשתייה: תרופה פשוטה אך יעילה

סודה לשתייה, או נתרן ביקרבונט, היא מרכיב ביתי זמין שיכול לעזור להילחם בפטרת ציפורניים. הטבע הבסיסי שלו יוצר סביבה לא חיובית לצמיחה פטרייתית. צור משחה על ידי ערבוב סודה לשתייה עם מים ומרח אותה ישירות על הציפורניים המושפעות. השאר אותו למשך 10-15 דקות לפני השטיפה. שימוש קבוע עשוי לסייע בשיקום איזון ה-pH של הציפורניים ולעכב צמיחת פטריות.

תרופות טבעיות

6. תמצית עלי זית: תוסף טבעי נגד פטריות

תמצית עלי זית מופקת מעלי עץ הזית וידועה בתכונות האנטי-פטרייתיות החזקות שלה. הוא מכיל תרכובת בשם oleuropein, אשר נמצאה כבעלת פעילות אנטי פטרייתית. שקול ליטול תמצית עלי זית כתוספת, בהתאם להוראות המינון המומלצות. תרופה טבעית זו עשויה לעזור להגביר את התגובה החיסונית של הגוף ולעכב צמיחת פטריות מבפנים.

 

סיכום

כשמדובר בטיפול בפטרת ציפורניים, חקירת תרופות טבעיות יכולה להיות אפשרות מושכת עבור אנשים רבים. בעוד שדרוש מחקר נוסף כדי לאמת את היעילות של תרופות אלו, אנשים רבים דיווחו על תוצאות חיוביות. טיפות לפטרת ציפורניים יכולות להכיל שמן עץ התה, חומץ תפוחים, שום, שמנים אתריים, סודה לשתייה ותמצית עלי זית – כל אלה הם דוגמאות לתרופות הטבעיות הקיימות.

זכור, עקביות וסבלנות הם המפתח בעת השימוש בתרופות אלו. אם הזיהום נמשך או מחמיר, חיוני להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לצורך הערכה והכוונה נוספת.

תרופות טבעיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,