נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבנות אתר מונגש ללקוח

מכשירים דיגיטליים

פעם זה היה ספר הטלפונים והיום זה האינטרנט, אותו מוקד שמאפשר למצוא מידע על שירותים, כתובות וטלפונים.

הזמינות של המידע, כך נדמה, מעולם לא הייתה גבוהה יותר וכל שתרצו לדעת נמצא במרחק לחיצת עכבר.

אך למרבה הצער יש אנשים שהשפע הזה אינו כה זמין ונוח להם.

אנשים המתמודדים עם סוגים שונים של מוגבלויות לעיתים ימצאו אתגר בשימוש באותם האתרים שלכולנו נראים נגישים ונוחים להפליא.

מסיבה זאת מדינת ישראל חוקקה במסגרת חוק שוויון לאנשים עם מוגבלויות תקנות אשר מחייבות בעלי אתרים להנגיש אתרי אינטרנט ואפליקציות.

 

החשיבות שבהנגשת אתרי אינטרנט

כיוון שהנגשת אתרי אינטרנט נדרשת על פי חוק, בעלי אתרים שלא יעמדו בדרישות שנקבעו חושפים את עצמם לסכנה של קבלת דוח או אפילו תביעה. אך מעבר לסיכונים שבעבירה על החוק ההנגשה עצמה יכולה להפיק לאתר עצמו תועלת רבה. בכך שאתר אינטרנט מונגש לסוגי אוכלוסייה שונים כמות הגולשים שיכולים לגלוש באתר גדלה וכך בעלי עסקים יכולים להגיע לקהל יעד רחב יותר. אתר מונגש גם טוב לתדמית של העסק עצמו שכן הדבר מהווה אינדיקציה למעורבות הקהילתית ולאחריות החברתית שהעסק לוקח על עצמו.

 

מהן אותן ההתאמות הנדרשות מאתרי אינטרנט

אנשים בעלי מוגבלויות שונות זקוקים להתאמות שונות. ניתן לסווג את המגבלות וההתאמות הנדרשות להם לארבעה סוגים עיקריים:

 

גולשים בעלי מוגבלות ראייה

מגבלה זה כוללת מגוון לקויות החל מאנשים שסובלים מעיוורון מוחלט, עיוורי צבעים, אנשים הסובלים מקוצר ראייה ועוד. בין ההתאמות שיקלו על גולשים אלה ניתן למנות תרגום טקסט לאודיו או ברייל וצירוף של תיאור מילולי לסרטונים לתמונות ולתרשימים.

 

גולשים בעלי בעיות שמיעה

הן גולשים חירשים לחלוטין והן גולשים שנעזרים בסוגים שונים של מכשירי שמיעה זקוקים להתאמות. במידה ושילבתם באתר שלכם קטע אודיו או סרטון דאגו לצרף תרגום טקסטואלי או תרגום בשפת הסימנים.

 

גולשים בעלי מוגבלות פיזית

מדובר בעיקר בגולשים אשר מתקשים לתפעל את העכבר או המקלדת. עבור גולשים אלו יש לדאוג למגוון של התאמות כמו למשל אפשרות לדלג בין האזורים השונים של האתר על ידי שימוש במספר מקשים בודדים.

 

גולשים בעלי מוגבלות שכלית קוגניטיבית

תחת מטרייה זאת ניתן לכלול אנשים בעלי קשיי הבנה, קריאה, למידה, אנשים שדוברים שפה זרה ועוד. לגולשים כאלה מנוע חיפוש מובנה ומפת אתר יעשו חווית גלישה נעימה יותר.

 

כיצד להוציא לפועל את השינויים הנדרשים בצורה האופטימלית

אז עכשיו שיש לכם מושג לגבי אילו התאמות יעזרו לגולשים שלכם נשאלת השאלה כיצד להוציא את כל השינויים הנדרשים לפועל. כיוון שמדובר בהתאמות רבות שדורשות מומחיות והבנה בתחום מאוד מומלץ לפנות לחברה מנוסה ומקצועית שעוסקת בבניית אתרים לעסקים. חברה שכזאת תדע לשלב את כל ההתאמות הנדרשות לאתר שלכם בצורה המיטבית שתתרום לחוויות השימוש של כלל הגולשים.

כיום כל חברה שמכבדת את עצמה משקיעה בהקמת אתר אינטרנט. אתר של חברה עסקית מהווה למעשה את הפנים שלה ולקוחות שופטים את החברה עצמה ואת טיב שירותיה על סמך אתר האינטרנט שלה לכן חשוב במיוחד לדאוג לאתר איכותי ונוח שיתאים לכל קהל הלקוחות של החברה ויעזור למצות את הפוטנציאל המלא שלה.

אתר מונגש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מכשירים דיגיטלים
איך בונים אתר לעסק?

בשנת 2022 אתר לעסק הוא כבר לא משהו שאתם יכולים לוותר עליו. בתור בעלי עסקים, פרסום ושיווק הם הדברים