נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך למגישי בקשה לקבלת החזרי מס

מדריך להחזרי מס ראשית

בישראל קיימים עובדים שכירים רבים, אשר יכולים לקבל בקלות החזרי מס המגיעים להם. העניין המפתיע הוא, שרובם הגדול אינו מודע לכך שהם זכאים לקבל כסף, וחלקם שכן מודע לכך – כלל לא טורח לעשות זאת. אין ספק כי בקיאות בתחום תסייע להוריד את החשש הטבעי של האנשים מבירוקרטיה, לבצע את מספר הפעולות הפשוטות הנדרשות, ולהשיב את סכומי המס שנלקחו שלא בצדק אל האנשים שאמורים לקבלם.

האם זה בכלל משתלם להגיש בקשה לקבלת החזרי מס?

אנחנו מתווכחים על גובה המחיר של הבגדים בחנות, קונים עם קופוני הנחה בכל מקום אפשרי, אבל כאשר מדובר בכסף שפשוט ממתין לרבים מאתנו שניקח אותו – אנו הופכים לסוג של עצלנים. מדובר בסופו של דבר בהליך לא מסובך במיוחד, שעשוי בהחלט להתארך זמן מה אבל שווה את ההשקעה: אנשים מסוימים השיגו לעצמם בחזרה אלפי שקלים שהגיעו לכם, כאמור מתוקף החוק וכתוצאה מגביית יתר שאינה מוצדקת של מיסים. אז מה עליכם לעשות כדי לקבל את הכסף?

מדריך להחזרי מס

צעד ראשון – בדקו מהן הזכויות שלכם

תוכלו לקבל באמצעות מידע ברשת, הסברים מעמיקים לגבי הזכויות המגיעות לעובדים והנובעות מסיבות שונות כגון מקום מגורים, תיאומי מס, מצב משפחתי ועוד. בדקו תחת איזו הגדרה אתם "נופלים" ובחנו האם ייתכן שאתם מתאימים לכמה הגדרות במקביל – מה שיכול לזכות אתכם ביותר נקודות זיכוי.

צעד שני – אספו אישורים מתאימים עבור כל שנת מס בנפרד

ניתן לקבל החזרי מס לשכירים עד שש שנים אחורה משנת המס שבה הוגשה הבקשה שלכם לקבלת ההחזר. עם זאת, אין מדובר בהסתכלות על כלל התקופה, אלא על חישובים פרטניים לגבי כל שנה בנפרד. מסיבה זו, אם החלפתם עבודה לפני ארבע שנים, ועברתם דירה לפני שנתיים – מצאו והביאו כל אישור ומסמך שתומך בטענתכם זו. ייתכן שבשנה מסוימת אחת עברתם כמה שינויים, למשל – השתחררתם מצה"ל, נולד לכם ילד או שהתחתנתם – ואז חשוב למצוא תימוכין לכל האירועים הללו, ולמצות בעזרתם את מלוא זכויותיכם בנוגע לגובה המס שאתם אמורים לשלם.

צעד שלישי – הגישו בקשה מסודרת והמתינו לקבל ההחזר

לאחר שמצאתם כל מסמך נדרש, תצטרכו למלא טפסים ולהגיש בקשה רשמית לקבלת החזרי המס. תוכלו להיעזר במחשבונים הווירטואליים המצויים ברשת, ובדוגמאות הנמצאות באתרי הממשלה לגבי אנשים שקיבלו החזרי מס והדרך שבה הנושא חושב עבורם. עם זאת זכרו שכל מקרה לגופו, ואף דוגמה ברשת, דומה למקרה שלכם ככל שתהיה – אינה מבטיחה לכם שגם אתם תקבלו סכום דומה. סיוע מקצועי של אדם המבין בתחום, ויוכל לעזור לכם צעד אחר צעד במילוי הטפסים, יוכל לעזור במיצוי הזכויות וייתכן שזו תהיה הדרך הטובה ביותר שלכם למקסם את גובה ההחזר שבסופו של דבר יתבטא בכסף ממשי שתקבלו ישירות אל חשבון הבנק.

במקרים מסוימים ניתן אפילו לקבל החזרי מס כבר במהלך השנה

כאשר שכירים מגלים טעויות בחישובי המס שלהם בתלוש המשכורת, ו"עולים" על השגיאות עוד במהלכה של שנת המס, הם בהחלט יכולים לדרוש ממעסיקיהם את ההפרש בחזרה, ולקבל אותו בחודש שלאחר הבקשה. אבל במידה והטעות התגלתה רק לאחר סיומה של שנת המס, ייאלצו אותם עובדים להמתין ולהגיש בקשה סטנדרטית להחזרי מס.

מודעות גבוהה ובקיאות בכל העניין של זכויות העובד והמיסים המשולמים בישראל, יכולים לסייע הן בקבלת ההחזר המגיע לעובד בתומה של שנת המס וכאמור – אפילו שש שנים קודם לכן, והן במניעת טעויות בעתיד, ומיצוי הזכויות תוך כדי השנה תוך הימנעות מן הטרחה הכרוכה בהגשת הטפסים ובהמצאת אישורים מתאימים כנדרש.

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
תכנון פרישה
הכל תכנון הפרישה שלך

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב ורב פנים הדורש שיקול דעת והכנה ארוכת טווח. זה כולל הערכת יעדים פיננסיים, הערכת

בית ומטבעות
הכל על עסקים למכירה

לפני כמה ימים פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ מוכר כתבה מרתקת על מודעה שהציגה עסק למכירה במחיר זול

פנסיה תקציבית
מה היא פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית היא חלום של כל אחד מאיתנו. בעבר פנסיה זו הייתה נהוגה בישראל ועובדי שירות המדינה היו נהנים

לחיצת יד
2 השלבים לפטור ממס הכנסה?

כשהבנו שאנחנו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, היה לנו ברור שנצטרך לעבור לפחות 10 שלבים מורכבים כדי שנוכל להגיע

רואת חשבון
כיצד בוחרים רואה חשבון?

אתם פותחים עסק או חברה בע"מ ואתם מחפשים רואה חשבון? לבחירת רואה חשבון מומחה חשיבות רבה על ריווחיות העסק.

החזר מס
כמה עולה החזר מס בממוצע?

החזר מס הינו הזכאות שלכם לקבל כסף בחזרה במידה ושילמתם למס הכנסה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם. אומנם לעיתים