נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא קהילה ואיך מנהלים אותה?

אישה מסתכלת על עשרות מסכים, בכל מסך ישנו אדם אחר מהקהילה

עסקים, חברות וארגונים, שיש להם קהילה דיגיטלית פעילה ושוקקת חיים, הופכים להיות מובילים בתחומם, בעלי יכולת להפוך למובילי דעה ושוק, מקבלים יותר לידים חמים מלקוחות איכותיים, ששמחים להוציא את הארנק ולהנות מהשירות, או המוצר של העסק. לא מעט עסקים וחברות חולמים על קהילה דיגיטלית כזו חמה ותומכת, שמייצרת עבורם לקוחות איכותיים ללא מאמץ, אבל מהי בכלל קהילה דיגיטלית? מי מנהל אותה? איך מקימים אותה? ולמה אתם חייבים אחת כזאת בעצמכם?

 

קהילה דיגיטלית – הדור החדש של קהל יעד

כמו כל קהילה, גם לחברי קהילה דיגיטלית יש מכנה משותף שמאחד אותם וגורם להם לשמור על אינטראקציה וקרבה.  

זו יכולה להיות קהילת בעלי עסקים, הקהילה האתיופית בישראל, או הקהילה היהודית ברומא. בכל מקרה, הבנתם את הרעיון – קבוצה גדולה של אנשים עם מכנה משותף שיכול בקלות גם להניע אותם לפעולה.

לעומת זאת, כשמדובר בקהילה דיגיטלית, רוב, או כל האינטראקציה נעשית בתוך הרשתות החברתיות, כאשר בעל העסק, או מישהו מטעמו מנהל אותה, מספק לה תוכן רלוונטי ומעניין, מאפשר לחברי הקהילה לשתף ולענות על שאלות בעצמם, מספק להם הצעות עסקיות אטרקטיביות וגם פעילויות שונות כמו כנסים, הרצאות, מפגשים, וובינרים ועוד.

אבל כאן הכיף רק מתחיל, כי עבור כל בעל עסק, קהילה דיגיטלית היא הרבה יותר מזה.

 

למה אתם חייבים קהילה דיגיטלית?

הרוב הגדול של חברים בקהילה דיגיטלית הם לקוחות, או לקוחות פוטנציאלים, שמתפקדים כאוהדים של העסק לכל דבר:  משתפים פוסטים בפרופיל האישי שלהם, מגיבים ומשתתפים, מפרסמים את העסק שלכם והופכים ללקוחות נאמנים לאורך שנים, פשוט כי הם מתחברים לערך שהם מקבלים מהעסק שלכם ומהחברות בקהילה שלכם. חוץ מזה, ניהול חכם של קהילה, יכול לאפשר לכם להגדיל את מחזור ההכנסות של העסק במגוון דרכים ולהפוך לכלי שיווקי חשוב ואף דומיננטי עבורכם.

 

תחשבו על זה – קהילה של כמה אלפי אנשים, שעוקבים אחרי הדף שלכם בפייסבוק, או באינסטגרם, מגיבים ומשתפים פוסטים שלכם, משתתפים בסקרים, וובינרים, משחקים ותחרויות שאתם מפרסמים, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם. אנשים כאלה הופכים להיות תומכים של העסק, פעילים בפרסום ובשיווק שלו, אוהבים להשתמש בשירותים ובמוצרים שלו ואם תחליטו להשיק קמפיין שיווק רחב היקף, הקהילה תהיה אחד הכלים הכי יעילים להציף אותו לתודעה ולהפוך אותו לקמפיין יעיל.

קהילה נאמנה ועקבית מאפשרת לכם כבעלי עסקים גם להיות כל הזמן במרכז העניינים ולדעת תמיד אם אתם קולעים לטעם של הלקוחות ועושים צעדים שיווקיים הנכונים.

 

לסיכום

למרות שקהילה דיגיטלית היא כלי שיווקי שווה במיוחד, שכדאי להשקיע בו, מדובר בתחום הדורש מומחיות וניסיון, כדי לפעול בצורה אפקטיבית, ולהפוך את הקהילה הדיגיטלית שלכם מניבה רווחים. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שמבין בתחום ולבדוק מהי הדרך הנכונה ביותר עבורכם להקמה וניהול של קהילה דיגיטלית ואם זה באמת כלי שמתאים לעסק שלכם וכדאי לכם להשקיע בו.

אז אם אתם חושבים שהקמת קהילה דיגיטלית היא הצעד ההכרחי הבא לעסק שלכם – אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתחיל לעבוד על זה עכשיו!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מכשירים דיגיטלים
איך בונים אתר לעסק?

בשנת 2022 אתר לעסק הוא כבר לא משהו שאתם יכולים לוותר עליו. בתור בעלי עסקים, פרסום ושיווק הם הדברים