נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים במקרה שחשבון הבנק הוגבל?

הגבלת חשבון בנק

הגבלת חשבון בנק מתרחשת במקרים בהם נדחו או הוחזרו 10 שיקים מאותו החשבון בתקופת זמן של פחות משנה. מדובר במצב בו הבנק מגביל את היכולת לבצע פעולות שונות באותו חשבון, ולעיתים אף פוגע בדירוג האשראי שלו או חוסם את הכרטיס של בעל החשבון. במידה ונקלעתם למצב זה, הנה מה שעליכם לעשות.

 

פנייה לייעוץ של עורך דין

לא פעם קורה שאנחנו לא מצליחים לעקוב אחר הפעולות המתרחשות בחשבון הבנק שלנו. בין כל התנועות בחשבון, ההלוואות, העמלות והחיובים, אנשים רבים הולכים לאיבוד ומפסידים  סכומי כסף לא מבוטלים. במידה וקיבלתם הודעה שחשבונכם הפך לחשבון מוגבל או שהוא עומד להפוך לכזה, אסור להישאר מבולבלים.

 

הפעולה החכמה ביותר שניתן לעשות במקרה זה היא לפנות לעורך דין המומחה בביטול הגבלות על חשבונות בנק כמו עורך דין שמעון גיגי אשר ידע להכווין אתכם וינתח יחד איתכם כיצד נכון לפעול. במקרים רבים, הבנקים מבצעים פעולה זו ללא בדיקה מעמיקה, ולכן חשוב להיעזר בבעל מקצוע שידע לברר האם הביטול אכן מוצדק.

 

הגשת ערעור על הגבלת החשבון

במקרים רבים, הגבלת החשבון נעשית כתוצאה מטעות של הבנק. אם אכן כך הדבר, עליכם להגיש ערעור על הגבלת החשבון באמצעות עורך הדין שלכם. בערעור תפורט הסיבה לאורה אתם מאמינים שהביטול אינו מוצדק, ואליו ניתן להוסיף מסמכים והצהרות רשמיות המעידים כי הגבלת החשבון נעשתה ללא סיבה מוצדקת.

 

ניתן להגיש ערעור על הגבלת חשבון עד 20 ימים לאחר קבלת ההודעה על ההגבלה, לכן חשוב מאוד לפנות לעורך דין לצורך ביצוע ההליך בהקדם האפשרי, היות ולאחר אותה תקופת זמן ייתכן ולא ניתן יהיה לתקן את הנזק שנעשה.

 

ההשלכות של הגבלת החשבון

ההשלכות של הקפאת החשבון הן מיידיות ובעלות השפעה שלילית משמעותית. ראשית, יילקחו מכם השיקים ולרוב חשבון האשראי יוקפא – השלכות קשות לכשעצמן. בנוסף לאותם צעדים, להגבלת החשבון יש ביטויים שיורגשו גם תקופה לאחר ההגבלה עצמה.

 

קיימת סבירות גבוהה כי כתוצאה מההגבלה דירוג האשראי שלכם ייפגע משמעותית, דבר אשר יביא לקשיים בקבלת משכנתא ותנאים טובים מול הבנק. בנוסף לכך, הגבלת החשבון תביא לפגיעה כלכלית עקיפה כתוצאה מחזרת השיקים, ופגיעה ביחסי האמון שלכם מול גורמים מסחריים שונים בחייכם כמו ספקים למשל, כתוצאה מאותם שיקים שחזרו.

 

למשך כמה זמן החשבון שלי מוגבל?

הגבלת החשבון תקפה למשך שנה. עם זאת, גם לאחר סיום השנה חשבון הבנק שלכם עדיין יסומן כחשבון שהוגבל בעבר, דבר שיפגע בסיכוייכם לקבל הטבות מהבנקים בהם אתם מחזיקים חשבונות, כך שתתקשו יותר לקבל הלוואות ומשכנתאות.

 

סיכום

מצב בו חשבון הבנק שלכם מוגבל הוא מצב בו נמנע מכם לבצע פעולות שונות בחשבון, ועליכם להימנע ממנו בכל דרך. במידה וקיבלתם הודעה בדבר הגבלה עתידית של חשבונכם, פנו בהקדם לעורך דין על מנת שיפעל להגשת ערעור על אותה הגבלה. במידה וחשבונכם אכן הוגבל, ההגבלה תקפה במשך שנה והיא עלולה לפגוע בדירוג האשראי שלכם, בקבלת הטבות ועוד, לכן יש לפעול לביטולה.

הגבלת חשבון בנק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חקירות