נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מלונות או חושות בסיני? האם באמת יש הבדל?

מלון

התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה היא שזה מאוד תלוי במה שאתם מחפשים, ולכן עשינו לכם קצת סדר בעניין ההבדל בחוויה בין מלונות לבין חושות בסיני.

כולנו מכירים את חופי סיני הנהדרים, אלה שאפשר להעביר עליהם יום שלם בלי לעשות כלום חוץ מלהשתזף בשמש ומידי פעם לעשות הפסקה כדי לאכול משהו. רצועת החוף הארוכה של סיני משופעת בחופים כאלה שבהם פזורים קאמפים רבים המציעים אירוח אותנטי בחושות קש או במבוק צנועות אבל נעימות, כאלה שאפשר להרגיש דרכן את הרוח ולהתעורר בבוקר לרחש הגלים והגאות המאיימת לשטוף גם את המטרים האחרונים שמבדילים בין החושה שלנו לבין הים (זה הרבה יותר כיף ממה שזה נשמע).

אבל לא כולם מעדיפים את סגנון האירוח הזה, ותיירים רבים – ביניהם גם ישראלים רבים כמובן – יעדיפו להתפנק בבית מלון בסיני, אחד מיני רבים שסיני נתברכה בהם ומציעים לתייר חוויית אירוח ברמה גבוה יותר מבלי לפגום באותנטיות ובאווירה הנהדרת על החופים (כן, גם למלונות בסיני יש רצועת חוף משלהם. מה חשבתם?). אז איך נדע מה עדיף? איפה יותר שווה להתארח? התשובה היא, כמו במקרים רבים אחרים, שאין תשובה אחידה אלא זה מאוד תלוי במי שאתם, מה שאתם מחפשים ואיך אתם תופסים את המנוח "חופש".

אוהל בטיול

נעמוד לרגע על ההבדלים הברורים מאליהם: קאמפים בסיני הם חוויה בפני עצמה. מעבר לאירוח הצנוע והאותנטי, הם מושכים אליהם גם אנשים שמסתדרים עם, ובכן, אירוח צנוע ואותנטי. זה נכון גם בגזרת האוכל, השירותים והמקלחות המשותפים, הניקיון והתחזוקה של המקום באופן כללי (אם כי בשנים האחרונות הרבה קאמפים בסיני כבר השתדרגו בעניין הזה). כל מי שהיה כבר יודע – זה פשוט סגנון אחר. החוויה שמעניקות חושות בסיני היא לא יותר או פחות טובה. היא פשוט שונה. זה לחזור רגע כמה עשרות שנים אחורה, לימים שבהם בחופשה בסיני באמת היינו מתנתקים מהעולם החיצון ומתרכזים במה שחשוב באמת – לנוח, להירגע, לחשוב, לנשום.

לעומתם, מלונות בסיני זו אופרה אחרת. כמו שנאמר כבר, האותנטיות ברוב המקרים לא נפגעת, החוויה נשארת מהנה, אבל אפשר לומר שיש קונצנזוס על כך שנוח יותר להתעורר בחדר ממוזג, עם מרפסת ונוף לים ולהיכנס מיד למקלחת הפרטית שלך כדי לצחצח שיניים בלי לתהות בדרך האם הזרם יהיה מספיק חזק. גם רמת השירות במלונות בסיני גבוהה הרבה יותר, מן הסתם משום שיש יותר אנשי צוות שעובדים על פי נהלים מוגדרים ויודעים בגדול מה הם צריכים לעשות בכל יום. מבחינת התייר, אין ספק שמי שמחפש להתפנק ימצא את מבוקשו ביתר קלות במלונות מאשר בחושות בסיני, ועדיין לא ירגיש שהוא נמצא במקום שמעקר לו את החוויה.

כמו תמיד, בסוף זו שאלה של העדפה ושל אופי. מי שמעדיף מיטת שיזוף מסודרת, עם בר שמביא עד אליו את הקוקטייל עם המטריה או סלט פירות טרי, כנראה שימצא את מבוקשו באחד מהמלונות בסיני ביתר קלות. למרות שחלק גדול מהקאמפים בסיני עברו שדרוג בשנים האחרונות והם מציעים תנאים טובים יחסית, עדיין אין מה להשוות בין ריזורט מפואר בטאבה או דהב לבין קאמפ בראס א-שטן.

ויש מי שפחות אכפת לו אם המזרן מונח על הרצפה ואם ארוחת הבוקר מגיעה בצהריים. יש מי שגם כך מתכוון להיות כל היום בתוך הים בחיפוש אחרי ריפים והמגורים נמצאים אצלו בעדפיות נמוכה יותר, יש מי שמחפש אנשים מסוג מסוים..יש ויש ויש. אלה כנראה יעדיפו את אחד הקאמפים בסיני על פני מלון רנדומלי כזה או אחר.

ויש גם סוג שלישי של תיירים – תיירי הגם וגם! מי שיכול להסתדר גם עם מזרן על שטיח וגם עם חדר דה-לוקס, גם עם בופה עשיר של 15 מנות וגם עם טחינה וסלט ירקות. איזה מזל שסיני מאפשר לנו להיות פחות או יותר מה שבא לנו, וליהנות מכל העולמות!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נופש
כיסא ראשית
Les Presento a Vackart

En la actualidad, cuando necesitamos decorar un ambiente que sea importante para nosotros, lo mejor que podemos hacer, es