נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתמודדים עם שאלות קשות במבחן?

שאלות קשות במבחן

התמודדות עם שאלות מורכבות במהלך בחינה הן תרחיש שגורם לחרדה בקרב תלמידים רבים. מדריך זה ירכז בפניכם את 5 הטיפים שיאפשרו לכם להתמודד עם התרחיש המורכב בדרכים עקיפות. קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו מהן הדרכים שיקלו עליכם במבחנים הקרובים ואלו שעתידים להתקיים בהמשך.

 

טיפ ראשון – עוברים לשאלה הבאה

סביר להניח שאתם מכירים את תחושת ההצלחה שמלווה אתכם בתחילת הבחינה. הרי למדתם אליה זמן רב. אם כך, כדאי שתדעו שעיכוב ממושך על שאלה קשה, עשוי להוביל לתחושת חוסר ביטחון שתקשה על המשך הבחינה. לכן, מומלץ לדלג על השאלה ולהמשיך לשאלה אחרת שאתם יודעים שתוכלו לפתור אותה בקלות. תכתבו על הנייר את כל המידע ששמור לכם בראש ורק לאחר מכן, תחזרו לשאלה הקשה. אם תגלו שהיא עדיין לא ברורה לכם, תשאירו אותה לסוף. הרי יש לכם עוד זמן רב וחבל לבזבז אותו על שאלה שעשויה שלא להניב נקודות.

 

טיפ שני –  קוראים את השאלה בקול

תלמידים רבים מגלים שקריאת השאלה בקול מאפשרת להם להבין אותה אחרת. שכן, לעיתים אנו צריכים לומר את המילים, כדי להבין מה עומד מאחוריהן. מדובר בטיפ שניתן על ידי מרצים שמעבירים קורסי פסיכומטרי. בקרו באתר של זינוק, שידוע כבית הספר לפסיכומטרי, ותגלו טיפים נוספים שנוגעים להתנהלות נכונה במהלך מבחן.

 

טיפ שלישי – תאמינו בעצמכם

זה לא פשוט להתמודד עם שאלה קשה במבחן, במיוחד אם מדובר בשאלה שתעניק לכם סכום רב של נקודות במידה ותענו עליה את התשובה הנכונה. אנחנו כאן כדי להזכיר לכם להאמין בעצמכם ולשמור על חיוביות. שכן, שמירה על אנרגיה טובה תשפיע באופן ניכר על ביצועי הבחינה שלכם. לעומת זאת, התמקדות בעניינים שליליים עשויה להוביל להפחתת המוטיבציה ולהגברת המתח. אלה עשויים לגרום לכם להרים ידיים (תרחיש שראוי להימנע ממנו).

 

טיפ רביעי – תסדירו את הנשימה

אל תוותרו על המענה של השאלות הקשות שגורמות לדופק מואץ ונשימות מהירות. שכן, אתם יכולים לשלוט בגוף שלכם ולהביא לתחושת רוגע מלאה. תצטרכו לבצע את הפעולות הבאות כדי להעלות את הסיכויים להצליח במבחן:

  1. קחו נשימה עמוקה ותספרו עד 10
  2. תוציאו את האוויר באיטיות ותספרו שוב עד 10
  3. תחזרו על הפעולה עד שתחוו הקלה

נדגיש שיש שיטות טיפוליות שמאפשרות להביא לריפוי של מחלות שונות (בעיקר סטרס) באמצעות תרגילי נשימה. אם תגלו שהתרגיל הנוכחי עוזר לכם, תוכלו לחזור עליו בעת הצורך. שימו לב, יש עוד שורה ארוכה של תרגילים שיובילו לתוצאה זהה. אם תגלו שתרגיל זה לא מתאים לכם, תוכלו לבחור באחד אחר (ניתן למצוא את רשימת התרגילים המלאה ברחבי הרשת).

 

טיפ חמישי – תתרגלו מדיטציה

סביר להניח שבשלב זה אתם מבינים שהתמודדות עם שאלה קשה במבחן עשויה לבוא לידי ביטוי בעקבות לחץ. כלומר, ישנה סבירות גבוהה שאתם מכירים בתשובה (במיוחד אם למדתם את החומר במלואו). לכן, נמליץ לעצום את העיניים לכמה רגעים ולתרגל מדיטציה. כך תוכלו לרכך את הנוקשות שקיימת בגוף (בעקבות הלחץ) ולאפשר למוח לעבוד ולהחזיר לכם את המידע.

 

מילים אחרונות לסיום

לעיתים קורה שישנן שאלות מורכבות ש"מפתיעות" אותנו בבחינה. אלה מובילות לתחושת תסכול, חוסר אונים ונוקשות בגוף. מדריך זה הציג בפניכם את הטיפים שיאפשרו להתמודד עם המצב על הצד הטוב ביותר. בשלב זה נותר לכם רק לבחור בטיפים המתאימים לכם ביותר. זכרו – מדובר בבחינה בלבד, תמיד תוכלו להגיע למועד ב' במידה והמענה על השאלות הקשות לא צלח.

התמודדות עם שאלות מורכבות במהלך בחינה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים