נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה כדאי לחרדי/ת ללמוד לתואר ראשון בחינוך?

תלמיד מצטיין

הקהילה החרדית של ימינו שונה באופן מובהק מאותה קהילה של לפני כמה שנים.

הפתיחות ההולכת וגוברת לשינויים טכנולוגיים ולציבוריות הישראלית, מביאה לכך שיותר ויותר חרדים וחרדיות לומדים תארים אקדמיים,

משתלבים במעגל העבודה ואף מתגייסים לצבא.

במאמר הבא נסביר מדוע כדאי לחרדים ללמוד לתואר ראשון בחינוך.

 

הן אפשר

בשונה מהמצב רק לפני כמה שנים, היום לא מעט מסלולים אקדמיים מנגישים את עצמם לקהילות החרדיות ולאתגרים שהם מציבים. בדומה לצה"ל, שהקים לאחרונה יחידות המעודדות שירות חרדי ומשמעותי גם יחד, מוסדות ההשכלה הגבוהה התאימו עצמם גם לדרישות המגזר. היום ניתן להשיג תואר ראשון ושני מבלי לוותר על הזהות החרדית ועם עזרה איכותית לאורך כל הדרך. אתרים כגון https://e-academic.co.il מסייעים ברכישת לימודים אקדמיים מלאים תוך שמירה על אווירה חרדית נאותה, החל משלב הייעוץ לתואר ועד לקבלת התעודה הנכספת. היום אם כן, זה קל מתמיד.

 

חינוך בראש מעיינותינו

אווירת הלמידה אינה זרה לאנשים שבאו מהקהילה החרדית. לימודים מצאת החמה עד צאת הנשמה, קריאה בטקסטים לא פשוטים כלל ומחויבות להתפלפל ולהעמיק בהם – מדובר בלחם חוקם של בחורי הישיבות, אשר מבינים דבר או שניים בחינוך ובמשמעת עצמית. על כן אין מתאימים מהם לתואר ראשון בחינוך. בעזרתם ניתן לפתח את התחום בארץ, הן במערכת החינוך החרדית והן מחוצה לה, ולתרום לו מערכיה המיוחדים של היהדות החרדית. הרי אם המח היהודי ממציא לנו פטנטים, זה אך טבעי שהוא גם יפתח את דור העתיד וינחיל לדורות הבאים את ערכיו המצוינים.    

 

הוראה היא צו השעה

מקצוע ההוראה אולי לא זוכה ליחס הכבוד לו הוא ראוי, אבל בעיני רבים הוא נחשב למלאכת קודש. כפי שאמר פעם יאנוש קורצ'אק: "הדואג לשנים נוטע עצים והדואג לדורות מחנך ילדים". על כתפיו של מורה ומחנך בישראל מוטלת משימה לאומית אדירה ובעלת משמעות. תואר בחינוך הוא אם כן במובן מסוים תחילת המסע לעבר תפקיד שהוא יותר מתלוש משכורת בסוף החודש, הוא גם שליחות ציבורית במלוא מובן המילה.

נוסף על כך, במישור הפרקטי, תפקיד במערכת החינוך הוא תפקיד אידיאלי לגידול משפחה במקביל. החרדים ידועים בהקמת משפחות ענפות מגיל צעיר ועל כן הם זקוקים לעבודות אשר יתאימו לאורח חיים זה (משרה בהייטק למשל עשויה לא להתאים לחלקם מכיוון שהיא דורשת שעת רבות מחוץ לבית). תפקיד הוראתי מאפשר תרומה אדירה לחברה יחד עם כמות נאה של ימי חופש, ושעות עבודה נוחות יחסית אשר מאפשרות טיפול ושהייה עם הילדים אחר הצהריים.

 

כלים לחיים ולרוח

תואר ראשון הוא כלי להשתלבות במעגל העבודה אך לא רק. לימודים אקדמיים פותחים את הראש לזוויות לימוד חדשות ומקנים ידע והבנה חדשים לגבי עולם. תואר בחינוך מרחיב אופקים, ומאפשר לתלמידיו להעמיק עוד בעולם מעניין זה.

 

תעודה וכובע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים