נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל כמה זמן כדאי לפתח תחביב חדש

כלב

התחביב יכול לתת משמעות מיוחדת מאוד לזמן הפנוי שלנו, ועל כן חשוב מאוד לפתח תחביבים חדשים מעת לעת, על מנת לשמור על יצר היצירתיות שלנו, על איכות הזמן הפנוי המועט שברשותנו, ועל מנת לפתח עוד ועוד תחומי עניין שיעשירו את חיינו בצורה הטובה ביותר.

אנשים רבים נוטים לזנוח את התחביבים הרבים שהעסיקו אותם בגילאי הילדות, מכורח הנסיבות המובן – החיים, השגרה, הילדים והזוגיות מעסיקים אותנו כל כך עד שאנחנו שוכחים להשאיר מעט זמן לעצמנו ולתחומי העניין שלנו.

אולם, מחקרים מוכיחים שתחביבים הם הדרך הטובה ביותר לפיתוח היצירתיות, לשמור על בריאותנו הנפשית והפיזית יחד – והדבר החשוב ביותר, הוא שהתחביב שלנו יכול להעלות משמעותית את הערך והביטחון העצמי שלנו.

 

לא רק לילדים

בגילאי הילדות רבים מאיתנו השתתפו בחוגים מסוגים שונים – חוג יצירה, חוג אומנויות לחימה, חוג ריקוד וכמובן חוג מוזיקה הם רק חלק מן המגוון הרחב הקיים בתחום. למידע נוסף תוכלו להיכנס ל – https://www.artly.co.il.

הסיבה לכך שהתחביבים היוו חלק משמעותי יותר בחיינו בגילאים צעירים, היא שכילדים היכולת שלנו להביע עניין ולהשקיע זמן בתחום שאינו מהווה את מקור הפרנסה שלנו מפותחת הרבה יותר. כילד, אינך מרגיש את עול החיים הבוגרים על כתפייך ולכן מרגיש חופשי יותר לעסוק בתחום שאינו תורם לך במובן השטחי והכלכלי.

אולם, כשאנו מתבגרים היכולת שלנו להביע עניין ולגלות תחביבים חדשים הופכת הרבה פחות מפותחת, ואיננו מוצאים באמת את הפנאי ואת הרצון להשקיע זמן בתחביב חדש.

מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין פיתוח תחביבים חדשים לבין הבריאות הנפשית, שכן התעסקות בתחום אליו אנחנו חשים חיבור ופיתוחו יכולה להקנות לנו תחושת ערך עצמי גבוה יותר.

 

תחביבים ובריאות הנפש

במרכזי שיקום רבים שמים דגש רב על שילוב ופיתוח תחביבים יצירתיים בקרב המטופלים, ולא בכדי.

תחביבים מחזיקים בחובם תהליכים נפשיים חיוביים מאוד שיכולים להשפיע משמעותית על תחושותיו ובריאות הנפש של האדם – מכיוון שפיתוח תחביב והשקעת זמן בהתעסקות בו יכולה לתרום לתחושת הערך העצמי של האדם, כמו גם לביטחון העצמי שלו.

פיתוח תחביב טומן בחובו משמעת עצמית, התמודדות עם כישלון, תחושת ניצחון והתפתחות מתמדת – הרי ככל שתשקיע יותר זמן בתחביב, כך תהפוך יותר ויותר מקצועי בתחומך.

 

איזה תחביב כדאי לפתח?

האמת היא, שאין חשיבות יתרה לתחום בו תרצו לפתח תחביב חדש – העיקר שתהיו מחויבים להשקיע בו זמן, לפחות בין שעה לשלוש שעות בשבוע.

הדבר החשוב ביותר, הוא שהתחביב יהיה מהנה עבורכם, אחרת הוא לא ייחשב כתחביב אלא עבודה או מעמסה, מה שיגרום לכם לזנוח ולא לרצות להשקיע זמן בתחביב החדש.

תחביב יכול להיות למידת כלי נגינה חדש, סדנת כתיבת סיפורים קצרים, סדנת יצירה, חוגי ספורט למיניהם, שיעורי שחייה ועוד.

 

מכשירי כתיבה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים