נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איתור כפילויות של פוליסות ביטוח – האם זה אפשרי?

לוח מדדים

הר הביטוח הוא מנוע חיפוש של מדינת ישראל, אשר תפקידו לסייע לאזרחי המדינה לבדוק האם יש ברשותם כפל ביטוחי, כלומר – האם הם משלמים כפול עבור שני סוגי ביטוח זהים, כאשר אין בכל כל צורך.

בנוסף, בדיקה בהר הכסף תגלה לכם אם יש לכם אפשרות להוזיל את עלויות הביטוח שאתם משלמים ולהפוך את התיק הביטוחי שלכם משתלם יותר.

אבל האם זה מספיק?

 

מקרים שבהם נוצר כפל ביטוחים

כפל ביטוחים נוצר בישראל בעיקר בגלל בורות של המבוטחים. מדובר במבוטחים רבים המתנהלים בבורות רבה מול חברות הביטוח ומשלמים כפול, עבור ביטוחים שכבר קיימים עבורם ואפילו עבור ביטוחים לא נחוצים.

מקרים כאלה יכולים להתרחש כאשר המעסיק מקים לכם פוליסה מסוימת, אך אתם לא מודעים לקיומה, או לא בדקתם אותה לעומק ולכן אתם עושים לעצמכם פוליסה זהה באופן פרטי בלי צורך.

ייתכן גם כי עשיתם בעבר ביטוח מסוים בחברה אחת ושכחתם ממנו ולכן אתם עלולים לעשות בעתיד פוליסה זהה בחברה אחרת וכתוצאה –  לשלם פעמיים.

גם הביטוחים המשלימים של קופות החולים יכולים להיות הגורם לבעיה, שכן לעמים הם כוללים כיסוי ביטוחי אשר גם חברות ביטוח מספקות באופן פרטי.

לעיתים אף סוכני הביטוח בעצמם מחתימים את המבוטח על ביטוחים לא נחוצים ואף על כפל ביטוחים, בהסתמך על הבורות של המבוטחים ותלותם המוחלטת בידע של הסוכנים.

 

לא רק כפל ביטוחים

הר הביטוח מציע לכם אפשרות לגלות את כפל הביטוחים, הקיים אצל קרוב למחצית המבוטחים במדינה, אך הוא גם מאפשר לכם לבצע השוואת מחירים נוחה בין הפוליסות הדומות אצל החברות השונות.

כך אתם יכולים להתנהל בשקיפות מלאה מול חברת הביטוח שלכם מתוך ידיעה שתוכלו לקבל את אותו המוצר במחיר טוב יותר בחברה אחרת.

 

כל המידע בשקיפות מלאה

הסכומים הללו יכולים להצטבר עם השנים ולהגיע למצב שבו אתם משלמים עשרות אלפי שקלים ללא כל צורך ולכן חשוב מאוד לערוך את הבדיקה ולעשות סדר בתיק הביטוחים שלכם.

יחד עם זאת, חשוב לדעת גם כי הר הביטוח, כמו הר הכסף, אינו מסוגל לתת לכם את המידע במלואו ולכן ייתכן מאוד כי חלק מהמידע אינו נמצא כלל בהישג ידכם, כאשר אתם מנסים להגיע אליו דרך הר הביטוח.

 

לסיכום

הר הביטוח הוא מנוע חיפוש ממשלתי שתפקידו לסייע לאזרחי ישראל להבין בצורה אופטימלית את המצב של תיק הביטוחים שלהם ולעשות בו סדר, בעיקר כדי למנוע מצב של כפל ביטוחים.

יחד עם זאת, הר הביטוח אינו מסוגל לספק את המידע במלואו.

משום כך, מומלץ לפנות לגורם מקצועי, כמו חברה העוסקת בדיוק בנושאים אלה, כדי לבדוק את המצב שלכם מול חברות הביטוח, לעשות סדר בתיק הביטוח שלכם ולבנות אותו מחדש, בצורה משתלמת יותר עבורכם ובטוחה יותר.

למידע נוסף בנושא, לחצו: https://harhabituach.co.il.

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים