נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

להיכנס לליגה של הגדולים: אך להפוך עסק למותג

דולרים

עסקים מצליחים אפשר למצוא היום בקלות בכל תחום, אבל ההבדל בין עסק מצליח למותג מצליח הוא אסטרונומי כמעט. מותג הוא תו תקן לאיכות, האסוסיאציה הראשונה שעולה ללקוח בזמן שהוא חושב על חברה או עסק מסוים. תהליך מיתוג עסקי נכון הוא מה שייקבע איך העסק ייצרב בתודעת ציבור הלקוחות והצרכנים של העסק, ואיזה קהל הפרסום ימשוך אליו. היום ננסה להבין איך אפשר להפוך כל עסק למותג משגשג, כמעט בלי לצאת מהבית.

 

קודם כל… מה זה מותג?

"מותג" הם סך כל הרגשות, העמדות והתפיסות הקיימות בתודעת הצרכן בנוגע לחברה או עסק מסוים. כשאנחנו חושבים על "מקדונלדס" לדוגמה, אצל כל אחד ואחת מאיתנו עולה מחשבות ואסוציאציות שונות בנוגע לרשת המזון המהיר המפורסמת, וזה עוד לפני שדיברנו על האוכל.

מה שהופך עסק למותג הוא תהליך העיצוב של התפיסה הרגשית והרעיונית של הצרכן בהקשר לעסק, בתהליך הנקרא  מיתוג עסקי.

תהליך מיתוג עסקי נכון מורכב מאלמנטים יחצ"ניים, פסיכולוגיים ואסטרטגיים רבים, ומשלב בתוכו עיצוב, שיווק נכון ופרסום המסייעים לבדל את המוצר או החברה ולייחד אותה. מטרת תהליך המיתוג הוא ליצור רושם חיובי במוחו של הצרכן.

בעבר, נהוג היה להתייחס לאלמנטים הויזואליים המקושרים לתאגיד או החברה (סלוגן, לוגו, צבעים מאפיינים) בתור "מותג", אבל כיום מושג זה מתייחס לעוד מרכיבים רבים ושונים במהות ודרך פרסום העסק, והסממנים הויזואליים הייחודיים נקראים בעגה המקצועית  זהות מותגית, שנוצרת בדרך כלל על ידי סטודיו לעיצוב גרפי או סוכנות פרסום עם חטיבת עיצוב.

מד הצלחה

 

מה תהליך מיתוג עסקי כולל?

  1. מחקר מעמיק על העסק והסיפור שמאחוריו: מה הסיפור האישי מאחורי העסק? במחקר נתמקד במטרות העסק, החזון שלו והיתרונות היחסיים שלו על פני המתחרים, אותם נבליט.
  2. פילוח קהל יעד: מי קהל הצרכנים אליו העסק מכוון? איך ניתן להגיע אליו בצורה האפקטיבית ביותר?
  3. תדמית וזהות מותגית: עיצוב מרכיבי העסק והתאמתם לקו הפרסומי והשיווקי של המותג דרך צבעים מאפיינים ועיצוב ייעודי. הלוגו, כרטיסי הביקור, ניירת וכל דבר שבא במגע עם הלקוחות צריכים להתאים לעיצוב הייחודי של המותג.
    רבים חושבים שיצירת לוגו הוא תמצית תהליך המיתוג העסקי. טעות! עיצוב הלוגו של העסק הוא רק חלק קטן (אמנם משמעותי) בתהליך המיתוג.
  4. ניסוח אסטרטגיה שיווקית: זה החלק שלוקח הכי הרבה זמן. תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך עיצוב רעיונות, רגשות ותפיסות, לכן יש לבצע אותו בחוכמה ובזהירות ולאורך זמן. בשלב זה נתכנן מטרות ויעדי ביניים להצלחת המותג, נבנה צירי זמן ואסטרטגיה לחודש הקרוב, הרבעון הקרוב, חצי השנה הקרובה והשנה הקרובה. לאחר יצירת יעדי ביניים, נמצא אמצעים ודרכים להשיג את היעדים שהגדרנו דרך פרסום ושיווק נכון של המותג.

 

אוקיי, אנחנו יודעים מה זה מיתוג עסקי. מה עושים עכשיו?

כפי שכבר הבנתם, תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך לא פשוט לאף עסק. הוא דורש הבנה מעמיקה של העסק, קהל היעד שלו והמסרים שנרצה להבין. לכן האופציה הכי טובה היא לתת את המושכות לאנשים שיודעים לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.

רוצים לדעת עוד? היכנסו ללינק >>> מיתוג עסקי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ייעוץ עסקי
תמונה מעוצבת
איך מייצרים רולאפ

הרול – אפ נחשב לאחד המוצרים היעילים והמבוקשים ביותר בתחום שיווק וקידום העסקים. מעבר למחיר האטרקטיבי שלו, הוא מאפשר

מערכת מוזיקה
כמה עולה פרסומות ברדיו

אם אתם מנהלים עסק בתחום כלשהו טבעי שתחשבו מידי פעם על הפרסום והשיווק שלו. יש אומנם עסקים שהשיווק שלהם