נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מקרים יש עילה לתביעה על תאונת עבודה

עובדים רבים עוברים תאונות עבודה, מבלי שהם מודעים לדבר. תרחיש זה מונע מהם לקבל פיצויים גבוהים שיכולים להקל על עוגמת הנפש שהם חוו. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג את 4 המקרים הנפוצים שבהם יש עילה לתביעה מסוג זה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל המידע הרלוונטי לתרחיש זה.

 

תאונת עבודה – מהי?

בעוד רגע נציג את המקרים הנפוצים שבהם יש עילה לתביעה בעקבות תאונת עבודה. רגע לפני שזה יקרה, עליכם להכיר בהגדרה של המושג שלשמו התכנסנו. מדובר באירוע לא צפוי שיכול לנבוע מגורמים שונים שמובילים בסופו של דבר לפגיעה או לנזק בעובד. לדוגמא:

  • טעויות אנוש
  • הכשרה לא מתאימה של העובד
  • תנאי עבודה לא בטיחותיים
  • כשל בציוד ועוד

 

יש הסוברים שתאונה זו מתרחשת אך ורק במקום העבודה. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם שמדובר בטעות. שכן, תאונת עבודה עשויה להתרחש גם בדרך למקום העבודה או בעת החזרה ממנו לבית.

 

המקרה הראשון – החלקה ונפילה

תאונת העבודה הנפוצה ביותר באה לידי ביטוי בעקבות החלקה ונפילה. גורמים שכיחים אלה עשויים לבוא לידי ביטוי בכל מיני סביבות עבודה, למשל:

  • אתר בנייה
  • משרד
  • מחסן
  • בית חולים
  • חנות ועוד

 

נדגיש שהחלקה זו עשויה להתרחש בעקבות נוזל שנשפך על הרצפה, משטח הליכה שאינו אחיד ואזורים שאין בהם תאונה מספקת. עובד שהחליק או מעד צריך לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ ראשוני מצד עו"ד משרד הביטחון יואב אלמגור שנחשב לטוב ביותר בתחום. לאחר מכן, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. ליידע את המעסיק אודות התאונה
  2. לקבל טיפול רפואי הולם
  3. לאסוף ראיות מסביבת התאונה

 

 

המקרה השני – נפילה מגובה

יש כל מיני עבודות שמהוות סיכון משמעותי עבור מי שלוקחים בהם חלק. כאשר הבולטות ביותר שבהן נוגעות לתחומי הבנייה, התחזוקה, הקירוי והשיפוץ. לצורך הדוגמא, פועל בנייה שנפל מגובה רב בעקבות כשל בציוד או סביבה שאינה בטיחותית יכול להגיש תביעה על תאונת עבודה תוך הסתייעות בעורך דין.

 

המקרה השלישי – אי שימוש במגני בטיחות

האחריות לשמירה על בטחונו האישי של העובד מוטלת על המעסיק. לכן, הוא חייב לספק אמצעי בטיחות שיאפשרו לעובדים לבצע את עבודתם בבטיחות. יש עילה לתביעה במקרים שבהם אירעה פגיעה לעובד, משום שלא סופקו לו מגני בטיחות. מדובר בתרחיש שעשוי לבוא לידי ביטוי בין היתר בקרב עובדים שמפעילים מכונות גדולות. אלה עשויים לגלות שבגדיהם יסתבכו במכונה, כך שהדבר יוביל לפציעות קשות ולעיתים אף קטיעות.

 

המקרה הרביעי – חשיפה לחומרים רעילים

שמענו לאחרונה על מספר עובדים שנחשפו לחומרים רעילים במקום עבודתם. מדובר במי שעובדים במפעל שיש בו חומרים כימיים מסוכנים שהשאיפה או המגע עמם עשויה להוביל לסיבוכים בריאותיים. כאמור, המעסיק חייב למסור לידי העובדים אמצעים בטיחותיים נאותים שיפחיתו לחלוטין את הסיכוי לשאיפת אדים או למגע עם חומרים אלה. נדגיש שחשיפה זו עשויה להתגלות לעיתים לאחר שנים רבות במקום העבודה. מי שחוו תרחיש שכזה, צריכים להגיש תביעה לבית הדין, תוך הסתייעות מעורך דין מוסמך בהקדם האפשרי.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן לפנות לעורך דין

עד כאן 4 המקרים הנפוצים ביותר שבהם יש עילה לתביעה על תאונת עבודה. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הדרוש, כך שנותר לכם רק לפנות לעורך הדין הטוב ביותר בתחום, כדי שהוא ילווה אתכם לאורך כל הדרך, עד הרגע שבו תקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם בהתאם לקבוע בחוק.

לפנות לעורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין