נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם לימודים אקדמאים בתחום הביטוחים הוא נושא שכדאי לשקול?

לימודים אקדמאים בתחום הביטוח

ביטוח הוא אחד התחומים המורכבים והמעניינים ביותר במשק, אשר יש לו היבטים רבים.

אבל ביטוח הוא גם מוצר צריכה מבוקש, אשר יכול להשפיע לטובה על חייהם של אנשים – כאשר הוא נעשה בצורה נכונה.

אם אתם מחפשים תחום שיכול להשפיע לטובה על חיי אנשים, לעסוק בתחום מגוון וגם להרוויח יפה, יכול מאוד להיות שכדאי לכם ללמוד לתואר בתחום הביטוח.

 

משיק לתחומים חשובים אחרים

אחת הסיבות שבגללן ביטוח הוא תחום מרתק, הוא נקודות ההשקה הרבות שיש לו עם תחומים חשובים אחרים, כמו כלכלה ושוק ההון, ניהול ומשפטים.

זהו תחום כה מורכב, עד כי המדינה הבינה כי עליה לסייע לאזרחים להתמודד עם המידע המורכב ולכן, בין היתר, הקימה את פרויקט הר הביטוח.

למעשה, כדי לעסוק בביטוח, צריך להכיר את דיני הביטוח של מדינת ישראל, דיני מיסים, דיני עסקים וגם תחומים כמו ניהול סיכונים,  שיווק, מיסוי ועוד.

חוקים כמו חוק הגנת השכר, חוק פיצויי פיטורין, ביטוח בריאות וחוקים נוספים, לוקחים חלק באופן שבו מתנהל תחום הביטוח בישראל ולכן, כאשר לומדים לעסוק בתחום הביטוח, צריך להכיר היטב גם את הנושאים הללו.

גם גופים ממשלתיים כמו ביטוח לאומי, מס הכנסה וגופים נוספים, מעורבים בדרכים שונות בתחום הביטוח. כך למשל, רכישת ביטוח חיים מעניקה למבוטח הקלות במס הכנסה – מידע בעל ערך עבור סוכנים המעוניינים לשווק את הביטוח שלהם ולספק ללקוחות תמריץ לרכישת הביטוח.

 

אפשרויות תעסוקה לבעלי תואר בתחום הביטוח

בוגרי תואר בתחום הביטוח יכולים לעסוק במגוון משרות בתחום הביטוח, כמו יועצים, משווקים וסוכנים של ביטוחים מכל הסוגים בשוק החופשי.

יחד עם זאת, תחום הביטוח, כאמור, נוגע הכל תחומי החיים ולכן בעלי תואר בתחום הביטוח יכולים לעבוד גם בתור מומחי ביטוח עבור בנקים, להתמחות בתחום ביטוח סיעודי, או ביטוחי בריאות, או ביטוח פנסיוני.

הכלים השונים אשר רוכשים במהלך לימודי תואר בביטוח מאפשרים למסיימי התואר לעסוק בתחומים משיקים נוספים, כמו שמאות, שוק ההון, ניהול הסדרים פנסיוניים, ניהול קרנות השתלמות וקרנות גמל וכן הלאה.

ניתן לעבוד במגוון תפקידים בתחום הביטוח מול לקוחות מסחריים, ציבוריים, או לקוחות פרטיים ולספק מגוון שירותי ייעוץ.

 

לסיכום

עבודה בתחום הביטוח היא מגוונת וכוללת מגוון רחב של תפקידים בענפים שונים במשק, ביניהם רפואה, בנקאות, סיעוד, משכנתאות וכן הלאה.

תחום הביטוח נושק לתחומים רבים אחרים, כמו משפטים, סיעוד, רפואה, שוק ההון, כלכלה ועוד. משום כך הוא נחשב מרתק ומגוון ואף מאפשר לעוסקים בו לפנות לתחומים משיקים רבים אחרים, אשר אינם עוסקים באופן ישיר בביטוח בהכרח.

יחד עם זאת, כדי לעסוק בתחום הביטוח, כמו גם בתחומים נושקים, יש לרכוש לא מעט תכונות אופי והתנהלות, אשר אינן קיימות אצל כל אדם ואף אינן מעניקות סיפוק ואושר לכל אחד ולכן, יש לבחון מספר היבטים של התחום המקצועי הייחודי הזה, לפני שמחליטים. למידע נוסף על איתור ביטוחים בדקו את אתר הר הביטוח.

לימודים בתחום הביטוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים