נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתנהלות קופות הגמל במדינת ישראל?

השקעות

אף אחד מאיתנו אינו רוצה להגיע למצב שבעוד מספר שנים, כאשר יזדקק לסכום כסף מסוים, לא יהיה ברשותו את סכום הכסף הזה בין אם לא הרוויח מספיק, בין אם פשט את הרגל, נכנס לחובות, פוטר ועוד.

אם כן, על מנת למנוע מקרים בהם אנשים עובדים מגיעים למצב שאין להם כסף לאחר פרישתם מסיבה כזו או אחרת, ישנו הסדק השקעה אשר נקרא קופת גמל. מה זה אומר וכיצד זה מסייע לנו לא להגיע למצב פיננסי קשה בעתיד? כל התשובות במאמר הבא.

 

מה זה קופת גמל?

הדבר הראשון שחשוב לדבר עליו כאשר אנו דנים בעניין התנהלות קופות הגמל במדינת ישראל, הוא כמובן מה זה בכלל קופת גמל. אם כן, קופת גמל היא למעשה אפשרות השקעה, או מוסד השקעה. תכליתה של השקעה זו היא אינה להרוויח כסף כמו במקרים אחרים, אלא לחסוך אותו.

מדוע שנרצה לחסוך סתם כך כסף? ובכן ישנם סוגים רבים של מקרים בהם אנו נזדקק לסכום כסף גדול ממה שעומד לרשותנו, ובדיוק לשם כך נועדו קופות הגמל. ובכמה מילים, קופות הגמל נועדו על מנת לבצע חיסכון לטווח ארוך.

 

כיצד מתנהלות קופות הגמל במדינת ישראל?

ניהול קופות הגמל במדינת ישראל מתבצע על ידי הפרשה חודשית מתוך המשכורת אל תוך קופת הגמל. חשוב לדעת שהחיסכון בקופת הגמל אינו בגדר חובה, אך עם זאת הוא מזכה את החוסכים בנקודות זיכוי מס. אם כן, אופן השימוש וההפקדה החודשית לקופת הגמל במדינה, משתנה בהתאם לסוג העובד.

 

עובד עצמאי

מאחר שמדובר בכספיו האישיים בלבד שהוא האחראי הבלעדי להם, עובד עצמאי אשר בחר לפתוח קופת גמל, מפריש מדי חודש את כל האחוזים הדרושים לחיסכון זה בלבד. כמו כן, קופת גמל זו נעולה עבורו למשך תקופה של כ 25 שנה. במידה ובחר להשתמש בכספי הקופה, יהיה עליו לדעת כי הדבר יגרור קנס ומס גבוהה במיוחד.

 

עובד שכיר

בניגוד לעובד עצמאי, עובד שכיר אינו מעביר לקופת הגמל את כספו באופן עצמאי, על המעביד שלו אחראי לכך. עם זאת, העברת כספים לקופת הגמל של עובד שכיר, מתבצעת באופן מעט שונה. מאחר ולעובד שכיר מגיע גם פיצויים במקרה שבו עזב את עבודתו, אחוזי המשכורת המועברים לקופת הגמל שלו שונים מאחוזיו של עצמאי.

 

אילו עוד אפיקי השקעות קיימים במדינת ישראל?

מדינת ישראל מאפשרת לתושביה, ולעיתים אף מחייבת, להשקיע חלק מהמשכורת שלהם באפיקי השקעות שונים אשר יעמדו לצידם במקרה שבו יזדקקו לכסף. בין אפיקי ההשקעות השונים, נמצא גם ביטוח בריאות. ביטוח זה נועד על מנת לחסוך כסף למקרים בהם יש צורך בסיוע כלכלי על מנת לקבל שירותי בריאות כאלו ואחרים. רוצים לשמוע עוד? כנסו עכשיו לאתר אבנרביטוחי בריאות.

שטרות ושעון חול

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים