נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה דורשות חברות הביטוח מהבית על מנת שיהיה אפשר לבטח אותו?

מגדלים של מטבעות

חברות הביטוח הן העוגן הכלכלי של המוני משפחות בישראל, מאחר ויש להן אחריות על אספקת פיצויים במקרה של נזק לאנשים אשר רכשו פוליסה מתאימה.

ביטוח דירה הוא אחד מהביטוחים הנפוצים בישראל, מאחר וערך הדירה הוא לעיתים קרובות נתח משמעותי מכלל הנכסים הפיננסיים של המשפחה.

במאמר זה נדון בקריטריונים אותם דורשות חברות הביטוח מהבית כדי שיוכלו לבטח אותו.

 

הערכת שווי הבית על ידי שמאי מוסמך

לפני שמתחילים לעסוק בענייני ביטוח דירה השוואת מחירים ובחירת החברה המתאימה לכם ביותר, עליכם להכיר את הדרישות הסטנדרטיות של חברת הביטוח. כאשר עושים ביטוח דירה, חברת הביטוח חייבת לערוך הערכת סיכונים כדי לדעת מהם דמי התשלום החודשי שהיא צריכה לדרוש. הערכה של ערך הדירה צריכה להיעשות לא רק על פי מחיר דירה בגודל דומה בשוק בזמן חתימת החוזה, אלא על ידי שמאי מוסמך. רק שמאי יוכל להעריך נכונה את ערכו של הנכס שלכם, ולקחת בחשבון פרמטרים כמו תשתיות ציבוריות קרובות, הזמן שעבר מאז השיפוץ האחרון, והיוקרה של המיקום. לעיתים, חברות ביטוח יאפשרו לכם להימנע משלב זה, על ידי כך שיגבילו את סכום הפיצוי אותו תקבלו. כך, תוכלו לבחור לשלם סכום חודשי קבוע שמותאם מראש לסכום הפיצוי, וכך לא תדרשו בהערכת דירה מקצועית.

 

התקנת אמצעי אבטחה סטנדרטיים

הפורצים והגנבים, הם האחראים הישירים לפריצה לביתכם, ולנזק שנגרם לו. עם זאת, כאשר בעל הבית מזניח את השמירה עליו, הוא הופך אותו לקורץ במיוחד לפורצים. חברת הביטוח, אשר מחויבת בתשלום פיצויים על תכולת דירה שנשדדה, כמו גם על עלות התיקונים של דלתות הבית והחלונות, לא יכולה להרשות לעצמה שהבית המבוטח יהיה ללא אמצעי אבטחה סטנדרטיים. פעמים רבות, חברת הביטוח תדרוש כתנאי להחלת הביטוח על הנכס שלכם התקנה של סורגי ברזל, דלת פלדלת, ולעיתים קרובות גם מערכת אזעקה בסיסית. אמצעים אלו מאפשרים לחברת הביטוח לדעת שהסיכוי שהבית אותו היא מבטחת ייפרץ הוא קטן ככל האפשר, מה שמוריד חלק ניכר מהסיכון שהיא לוקחת על עצמה.

 

העברת תמונת מצב עדכנית על הנכס

העלות של ביטוח הדירה משופעת באופן חד מהמצב של הנכס. דירות ותיקות בישראל, אשר התשתית שלהם בת כמה עשרות שנים, עלולות לעבור אירועים רבים של פיצוץ צינורות מים, דליפת ביוב ועוד. חברת הביטוח חייבת להיות מודעת לסיכונים הללו בעת עריכת חוזה הביטוח. לכן, אחת מדרישות הבסיס של כל תוכנית ביטוח, היא העברת תמונת מצב עדכנית על מצבו של הנכס. תמונת מצב זו חייבת להיות מושלמת, או שחברת הביטוח לא תהיה אחראית לפצות אתכם במקרה של נזקים. עליכם להעביר מידע על התיקונים האחרונים בתשתיות הבית, וכמובן שגם על כל תקלה שטרם טופלה.

 

בית ואוטו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים