נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא לבנייה עצמית – שונה ממשכנתא רגילה או לא?

משכנתא

משכנתא לבנייה עצמית, היא משכנתא רגילה לכל דבר, הניתנת עבור בנייה עצמית של הנכס. בנייה עצמית של בית, דורשת תהליך ממושך של תכנון, השקעת כספים רבים והמתנה. משכנתא לבנייה עצמית נועדה בדיוק לתמיכה הכלכלית שמתאימה לתהליך של בנייה עצמית של בית. משכנתא לבנייה עצמית שונה מהמסלול והמאפיינים של משכנתא רגילה לרכישת דירה, וכדאי להכיר את ההבדלים. לכן, לפניכם הכל על משכנתא לבנייה עצמית – שונה ממשכנתא רגילה או לא?.

 

מה היא בדיוק משכנתא לבנייה עצמית?

משכנתא לבנייה עצמית – מהי? למעשה, משכנתא לבנייה עצמית שונה מאד ממשכנתא רגילה במטרותיה, ולכן היא גם בנויה ומורכבת באופן שונה, שמיועד ומתאים לתהליך של בנייה עצמית. ככל המשכנתאות, גם במשכנתא לבניה עצמית מדובר בהלוואה שהלקוח מבקש מהבנק, כדי לקבל עזרה במימון הנכס העתידי שלו, ובאופן דומה הבנק ישעבד את הנכס במידה והלקוח לא יעמוד בתשלומים שנקבעו בחוזה בין הצדדים. משכנתא לבנייה, ניתנת מהבנק בהתאם לשלבי הבנייה עצמם כדי להתאים את ההכנסות לתהליך עצמו, שכמו משכנתא רגילה, שניתנת באופן שווה בכל חודש.

 

מה הוא אחוז המימון הבנקאי שניתן לקבל במשכנתא לבנייה עצמית?

במשכנתא לבנייה עצמית, שהינה הדירה הראשונה באחזקתכם, ניתן לקבל את אותם אחוזי המימון שניתן לקבל עבור משכנתא לדירה ראשונה – שעומדים על עד כ- 75 אחוזים משווי הנכס. במצב הזה, תידרשו בערך ל- 25 אחוזים של הון עצמי בתהליך. עם זאת, כדאי להכיר שלעומת המימון הבנקאי של משכנתא לרכישת דירה ראשונה, במשכנתא לבנייה עצמית הבנק לא נוטה לתת את המימון המקסימלי של כ- 75 אחוזים שכן מדובר בהלוואה עם יותר סיכונים שעלולים לצוץ בתהליך.

 

איך מתקבלת המשכנתא לבנייה עצמית ואיך תשלומה נחלק?

קבלת הכסף של המשכנתא לבנייה עצמית, שונה משמעותית מהאופן המוסר והברור של משכנתא רגילה. מאחר והדירה והנכס שנבנה לאיטו הם העירבון של הבנק במידה ותשלומי המשכנתא מפסיקים לזרום – הבנק לא ישלם הרבה ולא ייתן הלוואה גדולה בעת שהקרקע עדיין עומדת ריקה, כי הוא יפסיד את הכסף הזה במידה והחוזה יופסק.

לכן, רק בהתאם לשלבי הבנייה, הבנק משחרר כספים מן המשכנתא, וככל שתתקדמו עם הבנייה, הכסף שתקבלו יגדל בהתאם לשווי הנכס שגדל. לאחר כ לשלב בנייה – יגיע שמרי מטעם הבנק שיבחן את ערך הנכס ובהתאם, יבצע הבנק את ההפקדה.

 

איזה מסמכים נדרשים לאישור משכנתא לבנייה עצמית?

לעומת הקלות בה ניתן להשיג משכנתא לדירה, כאן תצטרכו מסמכים רבים המעידים על תכניות הבית שעומד להיבנות וההערכות שלו. התהליך קבלה כאן הוא יותר מסובך. במהלך התהליך תצטרכו להציג מלבד המסמכים המוכרים ממשכנתא רגילה, גם נתונים על שטח הבנייה, תכניות בנייה, היתרי בנייה, חוזה פיתוח, נתונים כלכליים נוכחים ועוד רבים. אלה ייבחנו על ידי הבנק, ובמידה והכל תקין ומבשר טובות, גם יאושרו.

משכנתא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות