נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו עקרונות חייבים להכיר בביטוח בית משותף

מבנה עם ביטוח

ביטוח בית משותף הוא אחד מהדברים החשובים ביותר לכל בניין. הבניה בישראל לעיתים קרובות מתבצעת בצורה לא מקצועית, אשר מובילה לנזקים רבים המתגלים רק לאחר מסירת הדירות לדיירים. הנזקים הללו יכולים להוביל לפגיעה ברכוש, או בגוף המבקרים בבית, ולחשוף את הדיירים וועד הבית לתביעות בסכומים גדולים. ביטוח בית משותף הוא הדרך להתגונן מתביעות אלו.

 

ממה הביטוח למעשה מגן?

ביטוח בית משותף הוא אחד הדברים החשובים ביותר לכל בניין גדול. כאשר אתם מתגוררים או משכירים נכס, אשר השקעתם בו חלק משמעותי מנכסיכם, אתם למעשה מסתכנים בכך שנזקי תשתית של הבניין עצמו יפגעו בו ויובילו להרס. בנוסף, במידה ואדם העובר בבניין יפגע עקב נזק תשתיתי, או סתם בגלל חוסר תשומת לב, יתכן והוא יבחר לתבוע את כלל הבניין בתביעת נזיקין בעשרות ומאות אלפי שקלים. ביטוח בית משותף הוא בדיוק הדבר שמגן עליכם מהדברים הללו בדיוק. אין לכם דרך לדעת מה מצב התשתית בכלל הבניין, והיכולת שלכם לבדוק זאת מוגבלת. ביטוח בית משותף למעשה מסיר מכם את האחריות לכך, ומעביר אותה אל חברת הביטוח. בין אם מדובר על עובד ניקיון שהחליק במדרגות ונפל, בנזילה משמעותית של מים מהבריכה בפנטהאוז, או מאיטום לא שלם של הגג בימי החורף, הביטוח איתכם.

 

מה האינטרס של ועד הבית בביטוח?

לוועד הבית אינטרס משמעותי מאוד להחיל ביטוח בית משותף. לעיתים, ועד הבית כנציגם של הדיירים וכאחראי הבלעדי על תחזוקת האזורים המשותפים, עשוי להיות חשוף לתביעות באופן אישי על הזנחה תשתיתית. תתפלאו עד כמה מהר השכנים אשר שמחו מאוד שמישהו לוקח את האחריות על ניהול האזורים המשותפים ינסו להעביר את האשמה בתביעה אליכם, ולחשוף אתכם לנזק כלכלי בסכומי כסף אדירים. ביטוח הבית המשותף הוא למעשה הדרך שלכם לשמור על עצמכם מכך, ולהבטיח שגם במידה ותהיה תקלה אשר תגרום לנזקים, האחריות עליהם תתחלק בין חברת הביטוח וכלל הדיירים ובעלי הבתים בבניין.

 

מדוע לכלל הדיירים יש אינטרס מובהק?

בתור דיירים ובעלי בית, האחריות על נזקים הנגרמים מבעיות בתשתית המשותפת, היא פחותה מאשר על ועד הבית. נשאלת השאלה, מהו האינטרס של בעלי הבית בהחלת הביטוח ובתשלום חודשי קבוע. למעשה, האינטרס נובע קודם כל מכך שהתשתית המשותפת בבניין עשויה לפגוע בכל אחת מהדירות. גם אם מדובר על בניין גדול וגם אם קטן, מדובר בסיכון לנכס משמעותי כל כך, שפשוט לא שווה לקחת אותו. גם אם תוכלו לגרום לוועד הבית עצמו לשלם את עלויות התיקונים, עדיין תאלצו לצאת מהדירה שלכם, או להפסיק להשכיר אותה במשך תקופת זמן ארוכה עד סיום העבודות. לכן, לכלל המשתמשים ובעלי הדירות במבנה יש אינטרס מובהק לבטח את התשתית המשותפת, ולו רק בשביל השקט הנפשי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים