נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכשרה לעורך דין פלילי

מאזניים

במדינת ישראל, בשונה מרוב המדינות המערביות כדוגמת בריטניה וצרפת, עורך הדין רשאי לעסוק הן בייצוג המשפטי של הלקוח בבית המשפט עצמו ("Barrister") , וכן בטיפול המשפטי בשאר התחומים מחוץ לבית המשפט ("Solicitor"). ההתעלמות מהבחנה זו מאפשרת לעורכי הדין להתמקצע בכלל התחומים הנוגעים למשפט של אדם ולמעשה, עורך דין פלילי מצוין מסוגל להוות סמכות מקצועית מלווה על כל האספקטים השונים מהתחלת ההליך המשפטי הפלילי ועד תומו.

עורך דין מומחה

אדם הרוצה להיות עורך דין במדינת ישראל צריך לעבור הכשרה ומבחנים ארוכים ומדוקדקים שלוקחים לרוב בממוצע בין שבע לעשר שנים על מנת שאותו אדם יגיע לרמת הסמכה וידע גבוהים מספיק.

לפי סעיף 24 לחוק לשכת עורכי הדין בישראל, קיימים שלושה תנאים הכרחיים ומספיקים להכשרת אדם להיות עורך דין במדינת ישראל:

  1. עליו לסיים לימודי משפטים באחד מהאוניברסיטאות או המכללות להשכלה גבוהה המורשות ללימוד משפטים בישראל.
  2. לעבור תקופת התמחות של כשנה עד שנה וחצי תחת הנחייתו של שופט מנוסה או עורך דין עתיר ניסיון ובכיר.
  3. לעמוד בהצלחה בבחינות לשכת עורכי הדין. בחינות אלו מטרתן לוודא שהבוגרים יהיו בעלי ידע נרחב ומעמיק בחוק הישראלי ובנבכי מערכת המשפט, וכן להראות רצינות ודקדקנות שהן התנאים ההכרחיים לצליחת הבחינות. ישראל היא שם עולמי בנוגע לקושי הבחינות הלשכה לעורכי הדין וכראיה למורכבות הבחינות ניתן לראות כי במחזור הבחינות של ינואר 2019 רק כ-34% מתוך מאות הניגשים לבחינות הלשכה עברו את הבחינה.

לאחר הלימודים במוסדות האקדמיים ולקראת סוף ההתמחות, עורכי הדין בוחרים לעצמם תחום התמחות בו הם מתמקדים ומתמקצעים, לדוגמה פלילים, דיני עבודה, דיני מס ועוד.

 

מה זה עורך דין פלילי בכלל? 

 עורך דין פלילי הוא למעשה עורך דין המתעסק בתחום הפלילים כלומר בכל תיק הנוגע להתנהלות אשר אינה עומדת בחוק העונשין הישראלי. עורך הדין הפלילי הוא זה שייבחר לטפל במקרים כמו : רצח והריגה, הטרדות מיניות, הימורים, סחר ושימוש בסמים, סחיטה, עבירות תעבורה פליליות, וכן הכנות לקראת חקירות משטרתיות.

בסופו של דבר, לכל אזרח מן השורה, נורמטיבי ותמים אשר מקבל זימון לחקירה במשטרה מומלץ מאוד להיוועץ בטרם החקירה בעורך דין פלילי, שכן במצבים הלא נעימים כלל של הגשת כתב אישום , מרבית מהחומרים המוגשים באותו כתב האישום מבוססים על דברים שנאמרו באותה חקירה ראשונית, שנעשתה בהפתעה יחסית וללא הכנה ראויה ולמעשה ניצלה את חוסר הידע והניסיון של האדם הפשוט עם המערכת המסובכת והמסואבת של רשויות החוק.

על כן, בכל מקרה שבו יש מעורבות משטרתית על כל אדם בראש ובראשונה להתעקש על זכותו להתייעץ עם עורך דין, וליצור קשר בהקדם עם עו"ד פלילי מוכר ובעל ניסיון.

בנוסף קורה פעמים רבות שאנשים בוחרים להיוועץ בעורך דין שכבר עבדו עמו בעבר אף שאינו מומחה כלל וכלל בפלילים ( לדוגמה, עורך הדין שעזר להם לרכוש את הדירה שלהם לפני שנים או שטיפל בהליכי הגירושין של בן דוד שלהם וכדומה), ובעשייתם כך הם למעשה נעזרים בעורך דין שלא מומחה לתחום ולא יכול לסייע להם כפי שעורך דין פלילי היה יכול.

.מה זה צווארון לבן? למידע לחצו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין