נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך להקמת אולפן הקלטות

ציוד הגברה

בימים בהם תוכניות הטלוויזיה מגרילות זמרים חדשים כל הזמן, חשוב לדעת כיצד מקימים אולפן הקלטות במקצועיות מוחלטת. בעוד שעל הצד הטכני באולפן אין להתפשר, אנחנו מזכירים שגם באווירת המקום כדאי להשקיע. בואו נדבר הקלטות, מוזיקה וגם מוניטורים איכותיים.

אם ה"ג'וק" של המוזיקה גם ממכם אינו מרפה, אולי הגיע הזמן להקים אולפן הקלטות. בתקציבים אטרקטיביים למדי, תוכלו להקים אולפן הקלטות ביתי שישמש אתכם להפקת סאונד לא מהעולם הזה. אין ספק, כשתבקרו באולפן הקלטות מקצועי, אתם בדרך כלל תחושו בהבדל בינו לבין אולפן ביתי. יחד עם זאת, כיום המחירים של מוניטורים וכרטיסי קול טובים כבר אינם בשמיים, מה שמאפשר לכם לרכוש ציוד מצוין בעלויות נמוכות.

 

אני רוצה להקים אולפן הקלטות מקצועי בבית

כיצד מתחילים? ובכן, זה מאוד תלוי בצרכים שלכם מהאולפן. אם אתם אוהבים לנגן ולשיר וצריכים אולפן למטרת הקלטות חובבניות, אנחנו ממליצים להתחיל בכרטיס קול טוב. בעלויות של 500 ₪ (גם בפחות מ-500 ₪ , אך הלכנו על הממוצע), תוכלו לרכוש בכרטיס קול מצוין עם חיבור לגיטרה שלכם או לקלידים, לשירה וגם לאוזניות כמובן.

אולפן הקלטות ביתי בפחות מאלפי שקלים? יש דבר כזה. ציוד לאולפני הקלטות לא חייב לעלות לכם בשבירת חסכונות של שנים. למשל, אל תמהרו לרכוש מוניטורים מאוד יקרים. לכו אל חנות המשווקת ציוד לאולפני הקלטות, הקשיבו למוניטורים שונים ובצעו רכישה מושכלת. על כל דגם של כרטיס קול ומוניטור, תוכלו בדרך כלל לברר ביקורות וחוות דעת באינטרנט, כך שהבדיקה המקדימה היא מומלצת.

אולפן

 

אולפני הקלטות קומפלט במחירים כדאיים

לאחר שרכשתם כרטיס קול ומוניטורים מספקים, כנראה תרצו לבחור מיקרופון שירה מצוין. על מיקרופון השירה שלכם לא כדאי להתפשר. תוכלו למשל לרכוש מיקרופון-קונדנסר, המיקרופון המומלץ ביותר לחדרי חזרות, בין אם ביתיים או מקצועיים.

בעוד שמיקרופון דינמי מצריך קירבה רבה של השפתיים למיקרופון עצמו, מיקרופון קונדנסר יהיה רגיש יותר ולא יצריך את הקרבת הפה למיקרופון. משהו מאוד חשוב, שאנשים לא תמיד מייחסים אליו חשיבות, הוא נושא הכבלים באולפן.

 

כבלים איכותיים באולפן ההקלטות

שימו לב, במקרים מסוימים אנשים רוכשים ציוד באלפי שקלים, אך לא משקיעים בכבלים איכותיים באולפן. אתם חייבים לזכור, כמו שהוורידים בגופנו מזרימים דם וחיים, ככה בדיוק כבלים מזרימים את המוסיקה. אל תתפשרו על איכות הכבלים שלכם, היות וכבלים לא איכותיים גם גורמים לרעשים במהלך הקלטות.

ואפרופו רעש במהלך הקלטות, אנחנו מייעצים להתקין מזגן מאוד שקט באולפן שלכם. במידה ואתם מתכננים לבנות אולפן הקלטות מאוד מקצועי, בכל מקרה כנראה תשתמשו במיזוג מרכזי שקט. ואם כבר הזכרנו שקט, גם על האקוסטיקה באולפן לא מתפשרים. שימו לב, ישנם בעלי מקצוע אשר מתעסקים ספציפית עם הקמת חדרים אקוסטיים. הקלטה נעימה ויצירה פורייה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מוזיקה
מיקרופונים
תעשיית הבידור הישראלית

בכל מדינה בעולם קיימת תעשיית בידור ויש לה חשיבות אדירה, שכן בסופו של דבר, פרסום זה משהו שמעניין ומושך