נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הרפורמה בדיני חדלות הפירעון – כל מה שחשוב לדעת

רפורמה בחוק

הרפורמה החדשה שמחליפה את הליך פשיטת הרגל גרמה לרבים לבלבול רב בנושא. כדי לעשות לכם סדר, יצאנו לפגוש את המומחים בתחום שציינו בפנינו מהם כל הדברים שחשוב לדעת על המחליפה החיובית, זו שתשפר את חייהם של החייבים. וכן, מדובר כמובן ברפורמה לדיני חדלות פירעון.

 

רקע לכתיבת המדריך הנוכחי – הגורמים המסייעים

כפי שכבר ידוע לכם, נעזרנו בגורמים שונים כדי למסור לכם את הפרטים המדויקים ביותר בנושא. חשוב לנו לציין בפניכם מיהם הגורמים הללו:

  • חייבים שעברו את ההליך החדש בתקופה האחרונה
  • אנשים שמכירים את תחום ההוצאה לפועל מקרוב
  • עובדי הוצאה לפועל לשעבר

נפגשנו עם הגורמים הללו לשיחה קצרה על הרפורמה החדשה ושמענו מכל צד את האופן שבו הוא רואה אותה, את ההגדרה שלה ובעצם, את כל המידע שלדבריהם חשוב שכל אדם במדינת ישראל ידע אודותיה.

 

בואו נתחיל בהתחלה – מהי ההגדרה של הרפורמה בדיני חדלות פירעון?

אי אפשר לציין בפניכם את כל המידע אודות הרפורמה מבלי לציין בפניכם מהי בכלל אומרת. חדלות פירעון הינה רפורמה חדישה שמחליפה את קודמתה – הליך פשיטת רגל. הרפורמה החדשה מטרתה לעזור לאנשים שנמצאים בחובות להשתקם ולחזור לחיים הרגילים שלהם מהר ככל הניתן. במסגרת הרפורמה הזו, החייבים צריכים לעמוד במספר הגבלות שונות והם מחויבים לעמוד בהם למשך כ – 4 שנים.

אלו שממלאים את המוטל עליהם בתקופה זו, יקבלו בסופו של דבר פטור מלא או חלקי מהחובות שצברו. מבירור שערכנו בנושא, התברר לנו שמומלץ להסתייע בעורך דין שבקיא בנושא, כמו למשל עורך דין חדלות פירעון דניאל ינובסקי שליווה את רבים מהגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך.

 

הכרזה על חדלות פירעון – לא מתאימה לכל אחד

לא כל אחד יכול להכריז על הליך של חדלות פירעון, כך נאמר לנו. מסתבר שההליך כרוך בהשקעה גדולה מצד המדינה ובהפחתה של החוב הכולל שצפוי לחזור לנושים. לכן, החייבים שיכולים להכריז על הליך שכזה הם רק מי שמצויים בחובות עמודים מאוד והסבירות שהם יחזירו אותם היא נמוכה למדי.

 

הליך ההגשה לחדלות פירעון

הליך ההגשה כולל את השלבים הבאים:

  • שלב ראשון: הגשת בקשה לצו לפתיחת הליכים
  • פתיחת הליך חדלת פירעון
  • הסמכת ממונה נאמן
  • שלב הדיונים
  • שלב השיקום הכלכלי

כך שניתן לראות כי מדובר בהליך שעשוי להיות ארוך, אך משתלם בסופו של דבר.

 

חשיבות ההסתייעות עם עורך דין

אי אפשר לכתוב על הרפורמה מבלי החשיבות בהסתייעות בעורך דין שבקיא בתחום. הליך של חדלות פירעון הוא לא בהכרח ההליך המתאים עבורכם, לכן, ההמלצה היא תמיד לפנות אל עורך דין, לבדוק את העניין ורק לאחר התייעצות מעמיקה עמו להגיע להחלטה האם לבצע את ההליך. עד כאן הפרטים שחשוב שתדעו על הרפורמה בדיני חדלות פירעון.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין