נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה נחשב הטרדה מינית?

משפט נגד הטרדה מינית

אם חוויתם פעולות חיזור כמו צפצוף בכביש ממכונית חולפת והערות מיניות שנזרקות מהחלון, מגע בלתי רצוי מצד קולגה, אדם שממשיך לשלוח לך הודעות ולהציע הצעות למרות שביקשת שיפסיק וכד', ייתכן שהדבר נחשב הטרדה מינית. אז מה באמת נחשב הטרדה מינית ומתי צריך להתלונן על זה?

סוגיית ההטרדות המיניות הפכה בשנים האחרונות לנושא שלא יורד מהכותרות. נשים מגנות גברים שמחזרים בצורה מלחיצה ומתלוננות גם על מבט שנזרק לכיוון הלא נכון ובסיטואציה בהחלט לא נכונה (מבט לכיוון החזה בזמן פגישה עסקית? זה כמובן פסול לחלוטין) ובכלל, התגברה המודעות לזכות האישית על גופנו כך שלא ניתן לקבל עוד מגע לא הולם או פנייה מבזה בפייסבוק.

ולמרות זאת, אנשים רבים עדיין תוהים היכן נגמר החיזור ומתחילה ההטרדה המינית? האם כל הערה או אמירה נחשבת להטרדה? האם אסור עוד לקיים אינטראקציה עם מושאי התשוקה או האהבה שלנו?

 

פניות ברשת החברתית

נשים רבות נתקלות בחיזור דרך הודעות בפייסבוק או בווצאפ, שכולל הצעה להיפגש לדייט. אלא שברגע שהן מסרבות, הצד השני תוקף במילים ארסיות והעלבות. על פי ההגדרה המשפטית, הפנייה ברשת לא נחשבת להטרדה מינית, אך אם הייתה בעלת אופי מיני והייתה נמשכת גם לאחר הסירוב, מדובר במעשים אסורים על פי החוק למניעת הטרדה מינית.

והנה תרחיש נוסף: גבר זר שולח הודעה, מחמיא למראה שלך ואומר שישמח להכיר. אחרי זמן מה מתקבלת ממנו הודעה נוספת. חלק מהנשים יראו בכך מחמאה וחלקן יראו בכך השפלה או הטרדה. גם הפעם לא מדובר בהטרדה מינית בהגדרה, אלא בניסיון חיזור מעט יותר בוטה ממה שחלק מהאנשים חשים איתו בנועם. אם אותו גבר ימשיך לשלוח הודעות שמתמקדות במראה הגוף או המיניות, יהיה מדובר בהטרדה מינית.

 

נגיעה שלא במקום

והנה מקרה אמיתי מהשנים האחרונות: גבר ואישה יצאו לדייט, שתו אלכוהול וסיימו את הערב באחד הבתים. העניינים התחממו אבל בבוקר לא זכרה האישה מה בדיוק קרה.

וכאן החוק מתייחס לעניין ההסכמה החופשית. אם לא הייתה הסכמה חופשית מלאה או שהתרחש ניצול מצב של איבוד הכרה או חוסר צלילות, עולה חשד כבד שאם התקיימו יחסי מין, הם בוצעו שלא מתוך הסכמה חופשית וייתכן שבוצע מעשה מגונה או אינוס. אם זהו המצב, חשוב לגשת למרכז רפואי קרוב ולבקש להיבדק רפואית. הבדיקה תוכל לברר האם קיימים חומרים מסממים בדם, שנועדו להביא את האישה למצב זה.

 

למה את מתכוונת כשאת אומרת "לא"?

לכל אחד ואחת יש זכות אוטונומית על גופם ולכן סירוב לאמירות, להצעות או למגע חייבים להיות מכובדים באותו הרגע על ידי הצד השני. אם סירבת לפעולה, אמירה או מגע והנושא חוזר על עצמו מאותו הגורם פעם נוספת, פני אל עורך דין הטרדה מינית להתייעצות בנושא.

 

עורך דין שילוב ידיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין