נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד צורת היהלום משפיעה על מחירו?

טבעות סוליטר של New Diamind

יהלומים הם חומר טבעי שנכרה ממכרות פחם, אבל בדרכו לשיבוץ על הטבעת הוא עובר תהליך ארוך על שולחנו של המלטש, האחראי על ליטוש יהלום הגלם למראהו המוכר לנו, הנוצץ, המבריק והמוקפד ולצורתו הסופית – הכל בהתאמה לדרישה ולצורך של התכשיט אליו מיועד היהלום. צורות היהלום השונות הן אחד הגורמים המרכזיים לקביעת איכותו, ומכאן נגזר גם מחירו. איך מחליטים איזו צורה שווה יותר?

 

איך נולד יהלום?

יהלום נוצר בתנאי לחץ גבוה שהופכים פחמן קדמון לאבני חן חזקות ויפהפיות. יהלומי גלם טבעיים אינם נראים כפי שאנחנו רגילים לראות יהלומים. המראה המוכר והנוצץ של יהלומים נוצר בתהליך ליטוש קפדני, מקצועי ומדויק. תהליך הליטוש כולל גם חיתוך ועיצוב של היהלום וגם ליטוש ברמה גבוהה שיאפשר שבירה יפה של קרני האור ביהלום. איכות חיתוך וליטוש היהלום בולט במיוחד בתכשיטים כמו טבעות סוליטר של New Diamind

 

מה עושה הלוטש?

הלוטש אחראי על הפיכה של יהלום גולמי, שנראה בדרך כלל כמו פיסת זכוכית ללא צורה ברורה וללא מראה מרשים. ליטוש היהלום משפיע על איכותו הסופית ואילו החיתוך של היהלום מקנה לו את גודלו ואת צורתו.

 

התייעלות

ההבדלים במחיר בין יהלומים בצורות שונות, נובע בעיקר מייעול תהליך חיתוך היהלום. כלומר, חיתוך שבמהלכו אובדים אחוזים רבים מחומר הגלם מייצר צורות יהלום יקרות במיוחד. בעוד חיתוך יעיל יותר שבו כמות אובדן חומר הגלם נמוכה, מייצר צורות יהלום שמחירן נמוך באופן יחסי. כלומר, ככל שמצטמצם הפחת בתהליך הייצור, מצטמצם גם מחיר היהלום.

 

צורה לו

ישנן מגוון צורות אליהן חותכים ומלטשים יהלומים. לכל צורה ייחודיות באופן בו היא נוצצת ומבריקה וגם מראה ייחודי בשיבוץ על טבעת או בתכשיט אחר. הצורה היקרה ביותר והאהובה ביותר היא יהלום מעוגל. בנוסף ישנם חיתוכים מוכרים בצורת פרינסס, בצורת כרית ובצורת מלבן וגם חיתוכים של יהלום סגלגל, יהלום בצורת אגס ויהלום בצורת לב. ככל שאיכות החיתוך ואיכות הליטוש עולות, עולה גם ערכו של היהלום.

 

מה נשים רוצות

יהלום בחיתוך מעוגל הוא הצורה האהובה ביותר בטבעות אירוסין ובתכשיטים משובצי יהלום אחרים. הרוב הגדול של היהלומים הנמכרים ברחבי העולם הם יהלומים בחיתוך מעוגל, שהוא גם הצורה היקרה ביותר של יהלום. גם חיתוך פרינסס מרובע אהוב מאוד על רוכשי תכשיטי יהלום. בטבעות אירוסין, נמצא בדרך כלל יהלומים בחיתוך פרינסס בשיבוץ כתר ששומר על צורת היהלום ושלמותו.

 

לסיכום

מחירו של היהלום נגזר, בין השאר ממיקסום חומר הגלם היקר. עבור לוטש מומחה, בחיתוך כל אחת מצורות היהלום יש פחת שונה המשפיע מאוד על מחיר היהלום. כלומר, שני יהלומים בגודל דומה ובאיכות דומה עשויים להימכר במחירים שונים מאוד זה מזה, רק בשל הבדל בצורתם.

טבעות סוליטר של New Diamind

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תכשיטים
איך מנקים כלי כסף
איך מנקים כלי כסף?

כשזה מגיע למוצרים, תכשיטים וכלים מכסף יש המון מידע שכדי לכם להכיר לפני שאתם רוכשים או מטפלים בכלי כסף