נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הדפסת חוברות בקלות וביעילות

מכשיר הדפסה

מעוניינים להדפיס קטלוג מוצרים? תוכנייה לאירוע? עלון פרסומי?

אולי אפילו מגזין עצמאי וממותג?

בשביל כל אלו יש צורך בעבודה מול בית דפוס מקצועי, שיוכל לספק לכם את השירות ברמה הגבוהה ביותר.

עם זאת, בתור הלקוחות, גם עליכם ישנה אחריות בהיכרות עם תהליכי העבודה, סוגי המוצרים והיכולות וקבלת ההחלטות הנכונות.

אז מה חשוב לדעת על הדפסת חוברות? על כך בכתבה הבאה.

 

צעדים ראשונים בעולם הדפוס

גם אם אתם להוטים להדפיס חוברת, עיצבתם קטלוג יפהפה או שיש לכם אירוע בשבוע הבא ועוד לא הדפסתם תוכנייה, חשוב להכיר מעט את עולם הדפוס לפני שפונים לבקש הצעת מחיר מדפוס מקצועי כמו גיל פרינט. בניגוד לעולם הדיגיטלי אליו התרגלנו בשנים האחרונות, כאשר אנחנו בוחרים להדפיס מוצר, ישנה חשיבות רבה לחומר – סוג הדיו וסוג הדף. המפגש בין חומרים שונים יוצר תוצאות שונות וכל בחירה ואיזון בין החומרים תשפיע הן על התוצאה הסופית והן על המחיר.

 

סוגי דיו וסוגי הדפסה

מבחינת סוג הדיו – ישנו כמובן ההבדל הידוע בין הדפסה צבעונית להדפסה בשחור לבן, ישנם גם הבדלים בטכניקת ההדפסה עצמה. לנו מוכרת טכניקת ההדפסה הדיגיטלית, כלומר הזרקת דיו, מהמדפסת הביתית, אך בהדפסה מקצועית ניתן לבחור גם בטכניקות אחרות כמו אופסט או רוטציה אשר מספקות תוצאות טובות יותר ומהירות יותר בהדפסה של כמויות רבות. ישנן כמובן גם שיטות הדפסה מסורתיות יותר כמו ליטוגרפיה, בלט או משי אך אלו אינן משמשות להדפסה תעשייתית אלא בעיקר למוצרי אמנות.

עוד אלמנט שחשוב לקחת בחשבון במעבר מהעולם הדיגיטלי לעולם החומרי הוא הבדל הצבעוניות. במסך, הצבעים בנויים בשיטה המכונה RGB העושה שימוש בגוונים של אדום, ירוק וכחול ואילו בהדפסה נעשה שימוש בדיו המחולק לגוונים CMYK, כלומר כחול, ורוד/סגול, צהוב ושחור. על כן, לפני ששולחים קובץ להדפסה, חשוב לשנות את פורמט הצבעים שלו ל-CMYK ולוודא שאכן כלל הפרטים נראים היטב ואף גוון לא הלך לאיבוד.

 

סוגי נייר וסוגי גימור

האלמנט הבא החשוב בעולם הדפוס הוא כמובן סוג הנייר וסוג הגימור. סוג הנייר משפיע מאוד על האופן בו ההדפסה נראית. נייר כרומו לדוגמא, יוצר הדפסה מאוד מדויקת בשל היכולת שלו לשמור את הדיו בנקודות קטנות. נייר נטול עץ או נייר ממוחזר, ייצרו מראה שונה ופחות חלק. כמו כן, הנייר לא משפיע רק על מראה ההדפסה אלא גם על התחושה של הלקוח מהמוצר. נייר כבד, לדוגמה, יוצר תחושה יותר מקצועית וגם שומר על עמידות המוצר לאורך זמן רב יותר. כמו כן, ניתן לבחור בגימורים שונים על גבי הנייר כדי לדייק את מראה החוברת. שימוש בחומרים כמו לכה או למינציה, יוצרים עיטוף של הנייר ומאפשרים להוסיף לו מראה מבריק או מראה מט, וכן מגנים עליו מפני מפגעים שונים.

 

דפים מודפסים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
עידן הדפוס
עידן הדפוס בשנת 2020 – חוות דעת

מהפכות בעולם הדפוס כיום אנו רגילים לכתיבה במחשב נייד, הקלדה בסמארטפון, הדפסה בכמויות גדולות ובמדפסות משוכללות. למען האמת לא