נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הכנת הגביעים – סקירה קצרה

מקום ראשון

הגביע הנו פרס הניתן לאדם או לקבוצה על הצטיינותו בתחרות מסוימת – התחרות יכולה להיות תחרות ספורטיבית וגם תחרות אקדמאית ואפילו תחרות הקשורה בכישורים של האדם או הקבוצה הזוכה.

לכן ניתן לומר כי מדובר בעדות פיזית להצטיינות ומהווים כלי מוחשי המקבל משמעות עבור מי שזוכה בהם.

כיצד נכנסו הגביעים לחיינו? איך מייצרים אותם? קבלו סקירה קצרה שתנסה לענות לכם על כל השאלות הללו.

 

קצת היסטוריה

המילה גביע הנה נגזרת מין המילה "טרופיון", מילה יוונית שמקורה בפועל “trope” מהפירוש "לנתב". ביוון העתיקה הגביעים שיקפו ניצחונות בעיקר במלחמות והיו מייצרים אותם במקום שבו האויב הובס. את הגביעים היו מייצרים מן הנשקים שנתפסו מהמובס והיו תולים אותם על עץ גבוה באותו המקום והיו מוקדשים לאלים. באותה התקופה כל השמדה של גביע הייתה נתפסת כחילול קודש ופגיעה בכבודם של האלים והייתה אסורה. הרומאים הקדומים לעומת היוונים העדיפו לשמור את גביעי הניצחון קרובים אליהם, ולכן היו בונים את הגביעים ברומא בכדי שכולם יוכלו לראותם, ולכן היו מעמידים אותם על גבי בסיסים בצורות של עמודים וקשתות. עד היום אל תטיילו באזור רומא תזכו לראות חלק מהם מסביב לעיר המדהימה.

 

ומה היום?

מסוף המ17 החלו בהענקת גביעים בצורה פורמאלית על זכייה בתחרויות ספורט לדוגמא, לדוגמא בזכייה במרוצי סוסים שהיו מאוד פופולאריים באותה התקופה והכניסה של הפלסטיק לשוק הפך את מתן הגביעים זכייה כנגיש לכולן ולכן היום הדבר הנו שכיח מאוד.

 

תהליך העבודה

כיום כפי שניתן להבין הענקת הגביעים הפכה לתדירה בהרבה, זאת מכיוון שבפלסטיק מהווה חומר גלם זול ואף גמיש יחסית. כיום את הגביעים ניתן לראות בעיקר ב3 צורות עיקריות – דמות העומדת על בסיס, דמות בצבע הזהב כפי שאנחנו מכירים מפרסים רבים, או צורה המאפיינת את הספורט שבו מחלקים את הגביע לזוכה העומדת על בסיס. הגביעים היום מיוצרים בעיקר מפלסטיק וגביע עלול להחיל סוגים שונים של פלסטיק. את הצבע המתכתי מקבל הגביע בזכות החדרה של אלומיניום ומחדירים גבס וחתיכות מתכת מעוצבות בכדי לתת לגביעים אלו את היציבות והכוח הדרושים.

ראשית בכדי לייצר גביעים מתחילים בבסיס שעליו יושב הגביע כולו. לרוב משתמשים בפלסטיק הדומה במראה שלו לשיש או בסיס עץ. על הבסיס מניחים בעצם מתכת מסוימת המחזיקה את הדמות או הצורה שאנו רוצים לראות על הגביע. לאחר מכן מדביקים בעצם את הדמות הצורה כך שתישען על אותה המתכת בצורה שאנו רוצים. היום כבר ניתן לייצר גביעים רבים על ידי מדפסות תלת מימד, ככה שעיקר העבודה על הגביעים היום הפכה לעבודה על העיצוב ולא על החומרים עצמם. כפי שניתן לגביעים תמיד הייתה משמעות הקשורה בניצחון ויש להם היסטוריה רבה, וחשובה המתחילה מימי קדם ועד ימינו.

 

סוגים שונים של גביעים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
עידן הדפוס
עידן הדפוס בשנת 2020 – חוות דעת

מהפכות בעולם הדפוס כיום אנו רגילים לכתיבה במחשב נייד, הקלדה בסמארטפון, הדפסה בכמויות גדולות ובמדפסות משוכללות. למען האמת לא