נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע יש ירידה דרמטית של כמות החקלאים בישראל?

חקלאי בשטח

הכותרות בעיתונים מספרות לנו כבר כמה שנים על אתגרים מאוד משמעותיים בעולם החקלאות בישראל.

החל מאתגרים של השקיה ואפילו תנאי מזג אוויר שרק הולכים ומחמירים, החיים של החקלאים הישראלים הם לא ממש פשוטים.

אומנם אנחנו מדינה שנולדה על היסטוריה ענפה של חקלאות בקיבוצים, אבל בעידן המודרני יש ירידה דרמטית בכמות החקלאים שעובדים בשדות של מדינת ישראל.

סיבות רבות יש לבעיה זו, והן מתחילות במחסור בכוח אדם ונגמרות בבעיות כלכליות תפעוליות של עולם החקלאות.

כדי לעשות לכם סדר ולעזור לכם להבין מה הם האתגרים של עולם החקלאות בשנת 2020, יצרנו לכם מדריך קצר שמגלה את כל הסודות שמאחורי עולם החקלאות.

חקלאי בשטח

 

ארבע סיבות לירידה בכמות החקלאים בארץ

על פי הידע אשר קיים ברשות אנשי חברת משק דוידיאן, ארבעת האתגרים הכי משמעותיים שגורמים לירידה דרמטית בכמות החקלאים בישראל הם:

  1. מיסויהמס בישראל כמעט על כל תחומי הכלכלה הוא גבוה במיוחד. בחקלאות ,ה אתגר בא לידי ביטוי במיוחד אל מול פירות וירקות שתהליך הגידול שלהם הוא יקר במיוחד בזמן הגידול דורש מהחקלאי השקעה משמעותית. מיסוי כבד מכלה את היכולת של החקלאי להחזיק את הראש מעל המים, וגורם לנטישה של התחום.
  2. גניבות חקלאיותאף על פי שמדובר על תופעה לא חוקית, שלא נאמר אנטי-חברתית, בשנים האחרונות חקלאיים בכל רחבי הארץ התמודדו עם אירועי גניבה חקלאית מסוגים שונים. בין אם אנשים פרטיים ובין אם ארגונים מסודרים, קשה מאוד להתמודד עם מצב חוזר ונשנה של גניבות אשר פוגע ביכולת של אנשי המקצוע להגיע לרווחים.
  3. ייבוא מקבילמדינת ישראל פועלת בשנים האחרונות על מנת לפתוח את שוק החקלאות יבוא מקביל, אבל באותה נשימה פוגעת פגיעה אנושה בחקלאים ייסדו בישראל את העסק שלהם כבר לפני שנים רבות, ורוצים רק להתפרנס בכבוד.
  4. עלויות ייצורבאופן כללי עלויות הייצור של פירות וירקות הן גבוהות מאוד. קודם כל בגלל שצריך להשקיע המון משאבים בדישון הקרקע, ושנית מפני שיש זמן המתנה ארוך מאוד עד שאפשר לראות רווחים.

 

הכנסו לקרוא על מיצים טבעיים ולמה הם כל כך מומלצים.

עזרו לחקלאים הצברים – קנו ירקות ופירות כחול לבן

בתור ישראלים, יש לנו כל כך הרבה דרכים לשמור על אחד מנכסי צאן הברזל של המדינה שלנו לאורך השנים, עולם החקלאות.

בכל קניה בסופר, הצרכן יכול לבחור את הפירות והירקות שהוא הכי אוהב, תוך הסתכלות על היצרנים והמשווקים של הפירות בעיניים ביקורתיות.

אם יש לכם אפשרות לבחור את הפירות והירקות שמיוצרים במדינת ישראל, אתם לא רק תורמים לכלכלה אלא גם תורמים למשפחות ישראליות.

מוצרים כחול לבן הם הרבה פעמים איכותיים יותר, טריים יותר ובעיקר טעימים יותר, בגלל שהם מיוצרים מתוך חשיבה על הלקוח הישראלי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
עידן הדפוס
עידן הדפוס בשנת 2020 – חוות דעת

מהפכות בעולם הדפוס כיום אנו רגילים לכתיבה במחשב נייד, הקלדה בסמארטפון, הדפסה בכמויות גדולות ובמדפסות משוכללות. למען האמת לא