נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עדיף מזגן נייד, מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי

מכשירי מיזוג

הקיץ הישראלי החם מחייב למצוא פתרונות קירור איכותיים לבית. המאווררים לא עומדים בעומס של החום המהביל, ועלינו לבחור מזגן איכותי. יש שלוש אפשרויות שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים מזגן, מזגן נייד, מזגן עילי ומזגן מיני מרכזי. לכל אחד מסוגי המזגן הללו יתרונות משלו וחסרונות אשר חשוב לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה הסופית. במאמר זה נפרט על חלקם.

 

מהם היתרונות והחסרונות של מזגן נייד?

מזגן נייד הוא אמצעי נהדר לקירור הבית. יש לו יתרונות רבים, הוא קטן, קומפקטי, אך הדגמים המודרניים יכולים לעשות את העבודה מבחינת השפעה על הטמפרטורה בחדר בבית בו הם מוצבים. היתרונות של מזגן נייד קשורים בעיקר לאנשים המתגוררים בדירה שכורה. בדירות כאלו, אין אפשרות לדיירים להתקין מזגן קבוע, וגם אם כן, מאחר והם ככל הנראה יעברו דירה לאחר שנה או יותר, מדובר בהוצאה לא כדאית. מזגן נייד מאפשר להם לקחת את המזגן שלהם איתם לכל מקום. הוא גם זול באופן יחסי לעומת הדגמים האחרים. החיסרון הבולט של מזגן נייד נובע מכך שהוא לרוב בעל עוצמת קירור פחותה, ושצריכת החשמל שלו בזבזנית אם מחשבים פר יחידת קירור.

 

מהם היתרונות והחסרונות של מזגן עילי?

כאשר חושבים על הזמנת טכנאי מיזוג אוויר להתקנת מזגן חדש לבית, התמונה שעולה לרוב היא של מזגן עילי. המזגנים העיליים הם הדגם הנפוץ ביותר בבתי המגורים בישראל ובעולם. מדובר במזגן בעל מראה נקי, ונפח תוך ביתי יחסית מצומצם. רוב המסה העיקרית והמכשור הרועש נמצא למעשה מחוץ לבית, מה שהופך את המזגן העילי לאופטימלי מבחינה עיצובית. יתרון נוסף של מזגן עילי הוא פעולה שקטה ונעימה, כמו גם צריכת חשמל מעולה פר יחידת קירור. האוויר הקר אשר מפיץ המזגן יורד למטה, ולכן התקנתו קרוב לתקרת הבית מאפשרת קירור מאוזן ושווה. החסרונות של מזגן עילי אינם רבים. החיסרון העיקרי שלו הוא שהיכולת שלו לקרר בתים גדולים יחסית מוטלת בספק. אם התקנתם מזגן עילי רק בחדר אחד, תצטרכו להפעיל אותו זמן רב לפני שיקרר חדרים אחרים בבית, אם בכלל.

 

מהם היתרונות והחסרונות של מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי הוא סוג של מזגן המוכר בעיקר ממתחמי תעשייה. מדובר בקונסטרוקציה גדול של מתכת על תקרת הבית. למזגן מיני מרכזי יתרונות רבים. הוא חסכוני מאוד בצריכת החשמל ביחס לעוצמת הקירור האדירה שלו. הוא מסוגל לקרר מרחבים עצומים וחללים גדולים אל הטמפרטורה הרצויה לכם. יתרה מכך, ניתן להתקין מזגן מיני מרכזי ולפרוס שלוחות שלו לחדרים אחרים בבית, וכך לקרר חללים נפרדים בעזרת אותו מנגנון. החיסרון העיקרי של מזגן מיני מרכזי הוא שמדובר במזגן יקר יחסית, ושלבית ממוצע בישראל פשוט אין צורך בכזאת עוצמת קירור.

איש מדליק את המזגן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
עידן הדפוס
עידן הדפוס בשנת 2020 – חוות דעת

מהפכות בעולם הדפוס כיום אנו רגילים לכתיבה במחשב נייד, הקלדה בסמארטפון, הדפסה בכמויות גדולות ובמדפסות משוכללות. למען האמת לא