נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אוכל לכלבים שמסייע לאריכות ימים

קערת אוכל

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם – ואפילו במשפחות רבות הוא נחשב מעין בן משפחה. לכן, יש להשקיע מחשבה בבחירת המזון המתאים ביותר עבורו. מומלץ להתייעץ עם הווטרינר כדי להתאים לכלב שלכם את סוג האוכל שיטיב אתו – לפי מצבו הבריאותי, המשקל שלו והגיל שלו. זכרו, ככל שהכלב שלכם יהיה יותר בריא ושמח, כך גם אתם תוכלו להנות אתו יותר.

 

איך בוחרים אוכל לכלבים?

לכל כלב יש את המאפיינים המיוחדים שלו – גיל, גודל, מצב בריאותי, גזע ועוד. לכן, יש להתאים בין מאפייני הכלב לבין התזונה שלו:

  • משקל – כלבים שסובלים מעודף משקל נדרשים לתזונה מיוחדת, כמו למשל מזון דל קלוריות או מזון עשיר בסיבים שיוצרים תחושת שובע.
  • רמת פעילות – כלבים שנמצאים ברמת פעילות גבוהה, כמו כלבי עבודה ותחרות, מוציאים יותר אנרגיה במהלך היום, ולכן הם זקוקים למזון עשיר בחלבון ובפחמימות.
  • גיל – לכל שלב בתהליך ההתפתחות של הכלב יש מאפייני תזונה ייחודים לו.

 

איזה מזון מתאים לגורים?

לגורי הכלבים יש שיניים רכות, ולכן הם זקוקים למזונות רכים, שלא דורשים לעיסות רבות. בנוסף, הגורים נמצאים בשלבי גדילה, על כן יתאימו להם מזונות המכילים כמות גבוהה של חלבונים ושומנים, אשר יתרמו רבות לגדילה ולהתפתחות שלהם.

 

איזה מזון מתאים לכלבים בוגרים?

כלבים בוגרים רבים מפתחים נטייה להשמנה, ולכן מומלץ להעניק להם מזון דל קלוריות. בנוסף, מומלץ לשלב בתזונתם של כלבים בוגרים גם מזון רטוב. מזון רטוב, בניגוד למזון יבש, הוא קל ללעיסה, ולכן מתאים לכלבים מבוגרים אשר פיתחו בעיות שיניים מורכבות. כלומר, אוכל יבש לכלבים מומלץ לכל סוגי הכלבים, אך שילוב של אוכל רטוב מיועד בעיקר לכלבים בוגרים.

 

חטיפים לכלבים

חנויות רבות, כמו למשל חנות חיות נתניה, מציעות מגוון רב של חטיפים לכלבים. מדובר בהשלמה תזונתית טובה, אך חשוב לשים לב שהיא לא מהווה חלק עיקרי מהתזונה של הכלב, אלא היא מסתכמת לעד 10% ממנה.

 

מזון רטוב לכלבים

לרוב, תזונת הכלבים מורכבת משני סוגים: אוכל יבש ואוכל רטוב. אוכל יבש הוא מזון הנמכר בשקיות גדולות, ומגיע בצורת גרגירים. לעומת זאת, אוכל רטוב הוא אוכל רך, שמגיע בקופסאות שימורים או בתור מעדנים. רוב הכלבים יעדיפו את האוכל הרטוב, בשל הטעם הטוב והעסיסיות שלו. למרות זאת, לא מומלץ להעניק לכלב תזונה המורכבת רק ממזון רטוב, אלא יש לשלב בין רטוב ליבש, כאשר רוב התזונה היא יבשה.

 

לסיכום

למזון שנבחר להעניק לכלב שלנו יש השפעות עצומות על הבריאות שלו – הוא משפיע על מבנה הגוף שלו, על הלב שלו, על הפרווה שלו ועל האנרגיות שלו. לכן, על מנת להבטיח שהכלב שלנו יקבל את הטוב ביותר, יש להשקיע ולקנות לו מזון איכותי ועשיר. חשוב לזכור, לא כל מזון לכלבים יתאים לכלב שלכם, ולכן יש להתאים את המזון לסוג הכלב, לגודלו ולמצבו הבריאותי.

עצמות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים