נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה החשיבות של מזון לגורי חתולים מול מזון לחתולים בוגרים?

חיית מחמד

כדי לתת לחיות המחמד האהובות שלנו את הטוב ביותר, עלינו להבין את הצרכים שלהם ברמה המיטבית ביותר שניתן. בכל הקשור למזון גורים מול מזון לבוגרים, כמו אצל בני אדם במזון תינוקות, יש דגשים ונקודות שחשוב להכיר ואסור לפספס.

 

אוכל לחתולים – איך וכמה?

בכל הקשור לבחירת אוכל לחתולים, כדאי להתייעץ עם מומחים בחנות החיות או עם הווטרינר המטפל על מנת להתאים לחתול שלכם את המזון הנכון עבורו, זאת בהתאם לסוג החתול, מצבו הבריאותי, גיל ונטייה לפעלתנות.

בחירה נכונה של מזון לחתול תסייע לו לפתח את מערכות הגוף, לשמור על בריאותו, להימנע מתופעות לא רצויות כמו נשירת שיער וכד'.

 

השפעת הגיל

כמו אצל תינוקות, בכל הקשור אל מזון לגורי חתולים, יש דגשים נוספים שחשוב להכיר. השינוי בהאכלה צריך לקרות כבר בשלב הריון (אצל החתולה האם), ונמשך לאורך כל השנה הראשונה לחייו של החתלתולים הגורים.

 

שלב ההיריון

החתולה האם בהיריון? מזל טוב! שלב ההיריון נמשך למעלה מחודשיים (כתשעה שבועות), ולאורכו יש להאכיל את החתולה במזון המותאם לחתולים גורים – תזונה נכונה שכזו תשפיע באופן משמעותי על גידלת העוברים ותיתן להם את החומרים הנדרשים להם על מנת להתפתח.

החתולה ההריונית זקוקה למזון רב, ויש להאכילה ביד רחבה. במקרה של דאגה מהשמנת יתר, התייעצו עם הווטרינר או עם מומחה אחר.

 

ולאחר ההמלטה?

שימו לב! גם לאחר יום ההמלטה המרגש, יש להמשיך ולהתמיד בהאכלת החתולה במזון לחתולים גורים, כל עוד היא מיניקה את גוריה. בריאות החתולה המניקה ובריאות הגורים תלויים בהאכלה מותאמת ונכונה, ובכמות מספקת.

 

על מה להקפיד במזון לגורים?

ראשית, יש לבחור מזון העשיר בסידן וחלבון, כך שהחתולים הגורים יוכלו לבנות את שריריהם ואת עצמותיהם באופן מיטבי, וכן מזון העשיר בוויטמינים לטובת תפקוד מערכות הגוף החדשות. מזונות עשירים אלה יתרנו גם לחיזוק שיניו הטריות של החתלתול הצעיר, שיצטרך להשתמש בהן ממש בקרוב.

 

מינון המזון אצל חתלתולים גורים

הגורים נוהגים לאכול מספר רב מאוד של ארוחות ביממה – ארוחות קטנות הפרוסות לאורך היום (במקום מספר מצומצם של ארוחות גדולות). החתול "מודע לרעב", והוא בוחר מתי לאכול בעצמו, וכן חש תחושת שובע ועל כן יודע גם להפסיק ולא לאכול יותר מאשר מה שדרוש לגופו. בהתאם לכך, מומלץ לתת לחתולים הגורים גישה חופשית ועצמאית לקערת המזון לאורך כל שעות היממה.

 

מעבר למזון לחתולים בוגרים

המעבר למזון לחתולים בוגרים קורה בהדרכה, תחילה על ידי הוספת מזון יבש לקערת האוכל וריכוכו באמצעות מים (זאת בהתאם לצורך של החתול ולחוזקת הלסת שלו). אט-אט תוכלו לעבור באופן מלא למזון לחתולים בוגרים, בערך לקראת גיל שנה.

לפני שתרכשו לחתלתולים מזון – הקפידו לוודא שמדובר במזון הנכון והעשיר עבורם, המותאם לגורי חתולים!

חיית מחמד

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים