נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דברים בריאים שכדאי לתת לתוכי

תוכי מדבר

בריאותו של התוכי, מבוססת במיוחד על המזון שהוא מקבל, בתנאי השבי שלו.

שלא כמו בטבע, שם התוכי יכול לבחור את סוג המזון שהוא אוכל, בכלוב הוא יאכל את מה שתשימו, לכן חשוב לגוון את המזון המונח

בכלוב, ולא להתבסס רק על זרעים.

זרעים בכמויות מדודות, הינם מזון משובח עבור התוכי, אולם הוא אינו מספק ויש צורך לגוון אותו בירקות, אגוזים, פירות, וכופתיות

מיוחדות לתוכים.

 

לא על הזרעים לבדם

התזונה של התוכי חשובה מאוד, והיא זו המאפשרת לו חיים בריאים ותפקוד מעולה. מזון בריא לתוכים לא מתבסס על זרעים בלבד, הזרע הם אומנם מקור מעולה לשומן, אולם חסר בו מינרלים וויטמינים שונים, שהתוכי צריך. קושי בריאותי, קשור באופן ישיר לסוג המזון שניתן לתוכי, לכן חשוב מאוד לגוון בתזונה. לדוגמה: כאשר התזונה של התוכי מבוססת רק על זרעים, ניתן לראות שינוי בנוצות שלהם, ההופכות דהויות ואף נוטות להישבר.

 

התוכים אוכלי כל

התוכים אוכלים הכל, ולכן חשוב מאוד לגוון להם את התזונה, גם בפירות וירקות, דגנים, אגוזים ואף בחרקים. את הפירות והירקות שוטפים, חותכים, בדרך כלל לחתיכות גדולות או מגררים בעזרת מגררת. חשוב להניח בכלוב כמות מזון מתאימה, ולא רבה מידי ואף להוציא את מה שנשאר ממנו אחרי זמן מה, כדי שלא יתקלקל.

 

סוגי מזון לתוכי

ירקות 

כל הירקות טובים למאכל עבור התוכי, ירקות שורש, ירקות עלים ואף הפרות עצמם, אולם רצוי לגוון להם את התקרובת, ולא לתת להם רק ירק מסוג אחד, אלא צלחת שבה יש קצת מכל סוג.

 

אגוזים

אגוזים חשובים מאוד לתוכי, והם מקור טוב לנוגדי חמצון, אומגה 3 ועוד.

 

פירות 

פירות מעולים גם הם לתוכים, בדגש על פירות יער שונים, וסוגים נוספים.

 

דגן

רצוי לגוון את התערובת שנותנים לתוכים, עם דגנים נוספים, כגון: קינואה, אמרנט, טף, כוסמת ועוד.

 

כופתיות 

כופתיות המיוצרות במיוחד עבור תוכים, מורכבות ומותאמות במיוחד עבורם, ולכן הן תוספת חשובה למזונם. הכופתיות כוללות ויטמינים, אנזימים וחומצות אמינו, והן מיוצרות בלי תוספים מיותרים שאינם בריאים. רצוי לשים את הכופתיות בכלוב באופן שגרתי, בכלי בנפרד ולא להוסיף למזון אחר, בנוסף, רצוי לא להרטיב אותן, כי זה גורם להן להתקלקל.

 

סידן 

יש צורך בתוסף המכיל סידן, הנמצא דרך קבע בכלוב. ניתן להשתמש לכך בסבידה העשויה מעצם של דיונון, שתולים בתוך הכלוב, וכן בקליפה של ביצה מבושלת ומרוסקת המפוזרת על המזון הלח.

 

לסכום

התוכים אוכלים הכל, ולכן חשוב מאוד לגוון להם את התזונה, מעבר לתערובת הדגנים המשמשת כמזונם. כל סוגי הירקות והפירות טובים לתוכים, אולם פירות יער מומלצים ביותר, אגוזים, דגנים אחרים בנוסף לאלו שנמצאים בתערובת, סידן וכופתיות, שהן תוספת חשובה, בזכות התאמתן המדויקת לתוכים.

 

בעל חיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים