נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תדע שאתה קונה את האוכל הנכון לכלב שלך?

אכן, האינטרנט עמוס מאמרים וטיפים על אוכל מומלץ לכלבים, מה שעלול להקשות על אוהב-הכלבים הממוצע (או הממוצעת) להבין כיצד לנהוג בכלבו ולהאכילו. לצורך כך, ננסה לרכז את המידע באופן מתומצת בכדי לענות על השאלה:

איך תדע שאתה קונה את האוכל הנכון לכלבך?

 

שלב א – להפעיל את ההיגיון

כשם שבני האדם נבדלים זה מזה בתזונה המותאמת להם, כן כלבים שונים זקוקים לתזונה שונה. הגיוני, לא?

תזונה של הכלב תהיה מושפעת מסוג הכלב, כמו גם מגילו. יתרה מזו, כלבים שונים עשויים לסבול מהשמנת יתר, אלרגיות או מחלות שונות ומשונות.

יש מספר משתנים המשפיעים על גודל של מנה – בין אם זה החילוף המטבולי של הכלב, משקלו, האימונים שהוא מתאמן וסוג האוכל עצמו.

אז מה עושים בפועל? ככל שמדובר בכלב שהוא חדש עבורכם (מזל טוב!) יש להתייעץ עם הוטרינר/ית הסמוך לכם, ולהוסיף ולהתייעץ ככל שאתם מבחינים בשינויים בצורתו או התנהגותו של הכלב. הוא נעשה תשוש ועייף? הוא החל להשמין? או אולי הרזה בצורה קיצונית? תזכרו שכשם שגופו של אדם שאוכל אוכל בריא ומאוזן יהיה בריא ופעיל, כך גם אצל כלבכם. כלב שמח ופעיל זהו כלב שאוכל נכון!

מובן שישנם נזקים לטווח הארוך (לא עלינו), שעלולים להיות סמויים מן העין, במידה והכלב לא אוכל נכון. לכן, נחזור ונדגיש – כשם שבני אדם הולכים לרופא, כן הכלב שלכם זקוק לוטרינר/ית שיאבחנו אותו אחת לתקופה.

אמרנו היגיון בריא, לא?

 

שלב ב – למתקדמים

המתקדמים מביניכם, ששואפים להשקיע את המקסימום באיכות החיים של הכלב ובתזונתו, ירצו אולי לשקול שימוש במחשבון קלוריות לכלבים (אותו ניתן למצוא כיום באינטרנט).

בצעו תיעוד של משקל הגוף של הכלב שלכם. כמו כן הקפידו להפעיל אותו. לא בהכרח ברמה אולימפית – בכל זאת, כולנו אנשים עובדים ועמוסים – אך ברמה כזו שתאפשר לו להישאר בכושר. זהו נדבך חשוב מאד לצד האכלתו.

בכל אופן, כאשר מבצעים שינוי תזונתי אצל הכלב, חשוב להקפיד לפקוח עליו עין ולראות כיצד גופו מגיב לכך.

 

קצת עלינו – חברת גוסבי

נושא התזונה אצל כלבים הוא מפעל חיינו. חברת גוסבי עוסקת כבר עשרות שנים בנושא זה ומקדישה לו את מירב הטיפול והחקר, והתוצאות ניכרות לעין: מוצרי גוסבי אוכל לכלבים נמכרים בלמעלה מ20 מדינות שונות! כן כן, מגוון של למעלה מ130 מוצרים עומד לצד הצרכנים שלנו, שרוצים לדעת שיש להם על מי לסמוך.

 

לסיכום

מתוך ניסיון ותשוקה לתחום, ניסינו להגדיר במעט מילים כיצד נכון לגשת לסוגייה של האכלת כלבים. אנו מקווים שהצלחנו לעשות קצת סדר בים המידע, ובעיקר – להגדיר שזהו עניין של קשיבות ושל נכונות מצד הבעלים האוהבים – אתם – לטפח ולדאוג לחבר הכי טוב שלכם.

מתקן אוכל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים