נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש הבדל בין טיפול שורש רגיל לבין טיפול שורש במהלך היריון

שיניים קדמיות

טיפולי שורש הינם טיפולי שיניים שגרתיים יחסית, שאנשים רבים נאלצים לעבור במהלך חייהם. הטיפול מונע דלקות חמורות, ריקבון ושאר בעיות חמורות העלולות להיווצר בחלל הפה. הזנחת חלל הפה והימנעות מביצוע טיפול שורש, עלולה לגרום לפגיעה חמורה באזור הנגוע שתתפשט לגוף כולו.

 

טיפולי שורש והריון

אם כן, נוכחנו לדעת כי טיפול השורש הינו חיוני למדי עבורנו. נחמד גם לדעת כי עלותם של הטיפולים שולית יחסית ועומדת, בדרך כלל, על עשרות שקלים בלבד. אולם האם טיפול השורש מומלץ גם במהלך ההיריון? האם מומלץ לדחות את הטיפול לאחר הלידה? מהם החששות שעלולים לצוף במהלך טיפולי שורש בהריון? המשיכו לקרוא ומצאו את כל התשובות הרלוונטיות.

 

אל חשש

ההיריון אמנם מוביל לשינויים הורמונליים בגוף האישה ולפעמים אף לפגיעות יתר, אך ההיריון עצמו אינו יוצר סיכון מיוחד בכל הקשור לטיפולי שורש. הסיכון בטיפול אינו מוגבר והוא צפוי להיות בטוח עבורך אף אם את הרה.

עובדה זו משמחת במיוחד, שכן עבור נשים מסוימות ההיריון יוצר פגיעות גבוהה יותר בשיניים. פגיעות זו, עלולה לגרום לאותן נשים להיזקק עוד יותר לטיפולי שורש ולכן הן ישמחו לדעת כי הטיפול בטוח עבורן.

 

צילום הרנטגן

בדומה לטיפולי שיניים רבים, גם טיפול השורש מלווה בצילומי רנטגן. מטרת צילומי הרנטגן היא להעניק לרופא המטפל תמונה מלאה של חלל הפה, גם בתוך החך ומבעד לחניכיים. צילום הרנטגן הינו צילום חוצה עצמות ורקמות, בעזרתו הרופא המטפל מקבל את אותה תמונה כוללת רצויה.

לצילום הרנטגן גם השפעות שליליות. הוא עושה שימוש בקרינה, אשר במינונים מסוימים עלולה להיות מסוכנת. עבור רוב האנשים, צילום יחיד אינו יוצר סיכון ממשי והגוף לא יפגע מהקרינה הזו.

על כל פנים, בזמן צילום חלל הפה נפרס על בטנו של המטופל מגן עופרת. המגן הינו דמוי סינר יצוק מעופרת או ממתכת אחרת המונעת את חדירת הרנטגן באופן כמעט מוחלט. הודות למגן זה, האברים הפנימיים בגופנו מוגנים במהלך הצילום ולא נשקפת להם אפילו סכנה זעירה מהליך הצילום.

 

רנטגן והריון

כאמור, עבור מרבית האוכלוסייה הצילום הבודד כמעט ולא יוצר כל סיכון. עם זאת, המצב שונה בקרב נשים בהריון. נשים הריוניות מצויות בסיכון גבוה יותר ביחס לכלל האוכלוסייה מחשיפה לרנטגן. בנוסף לכך, גם העובר מצוי בסיכון גבוה. העובר עודנו זעיר וחסין הרבה פחות והצילום עלול להזיק לו.

על אף האמור, עם מיגון טוב הצילום לא יזיק לא לאישה ולא לעוברה. מכיוון שכך, נהוג לצלם צילומי רנטגן לנשים בהריון תוך הצבת מיגון כפול שישמור באופן מלא על המטופלת. על כל פנים, ככל שהדבר אפשרי רצוי לדחות את הצילום לשליש השני של ההיריון שכן בשליש הראשון של ההיריון העובר עובר הליכי התפתחות מואצים במיוחד וכן הרגישות שלו מקסימלית.

 

לסיכום

טיפול שורש בטוח למדי גם עבור נשים בהריון. עם מיגון טוב, גם צילום הרנטגן לא צפוי לחשוף את האישה ועוברה לסכנה מיוחדת, אולם ליתר ביטחון מומלץ לדחות את הטיפול לשליש השני של ההיריון. בהצלחה!

טיפול רפואי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,